اپ استورهای جایگزین iOS فقط برای «دوره مهلت» هنگام سفر به خارج از اتحادیه اروپا کار می کنند

با انتشار iOS 17.4کاربران آیفون در اتحادیه اروپا می‌توانند به فروشگاه‌های اپلیکیشن شخص ثالث دسترسی داشته باشند، اما اپل هشدار می‌دهد که کاربران اتحادیه اروپا که به خارج از اتحادیه سفر می‌کنند، تنها یک «دوره مهلت» خواهند داشت، قبل از اینکه برخی از ویژگی‌ها به طور کامل کار کنند.

اپ استورهای جایگزین iOS فقط برای «دوره مهلت» هنگام سفر به خارج از اتحادیه اروپا کار می کنند
از اپل سند پشتیبانی جزئیات بازارهای اپلیکیشن جایگزین:

اگر اتحادیه اروپا را برای سفر کوتاه‌مدت ترک کنید، همچنان به بازارهای اپلیکیشن‌های جایگزین برای یک دوره مهلت دسترسی خواهید داشت. اگر برای مدت طولانی غیبت کنید، دسترسی به برخی از ویژگی‌ها از جمله نصب بازارهای جدید اپلیکیشن جایگزین را از دست خواهید داد. برنامه‌هایی که از بازارهای برنامه جایگزین نصب کرده‌اید به کار خود ادامه می‌دهند، اما نمی‌توانند توسط بازاری که آنها را از آن دانلود کرده‌اید به‌روزرسانی کنند.

ما برای شفاف سازی در مورد مدت این “دوره مهلت” با اپل تماس گرفتیم و منتظر پاسخگویی هستیم.

اپل به کاربران آیفون در اتحادیه اروپا اجازه دسترسی به فروشگاه‌های اپلیکیشن جایگزین را می‌دهد تا از چارچوب قانونی قانون بازارهای دیجیتال پیروی کنند، قانونی که از ۷ مارس برای همه ۲۷ کشور موجود در بلوک اجرایی می‌شود. این تغییر به این معنی است که کاربران می‌توانند برنامه‌ها را دانلود کنند. برای اولین بار از بازارهای خارج از اپ استور خود اپل.

در iOS 17.4، کاربران اتحادیه اروپا که نگران خطرات احتمالی حریم خصوصی، ایمنی و امنیتی بازارهای برنامه های جایگزین هستند، می توانند فروشگاه برنامه جایگزین ترجیحی خود را به عنوان فروشگاه برنامه پیش فرض در دستگاه خود از طریق تنظیمات تنظیم کنند. تنظیمات Screen Time همچنین به والدین امکان می‌دهد تصمیم بگیرند که آیا دستگاه‌های فرزندانشان می‌توانند برنامه‌ها را از بازارهای برنامه‌های جایگزین نصب کنند یا خیر.

برای دسترسی به بازارهای برنامه جایگزین، کشور یا منطقه اپل آیدی کاربر باید روی یکی از کشورها یا مناطق اتحادیه اروپا تنظیم شود، و آنها باید از نظر فیزیکی در اتحادیه اروپا واقع شوند. اپل می گوید واجد شرایط بودن دستگاه برای دسترسی به بازارهای برنامه های جایگزین با استفاده از پردازش روی دستگاه تعیین می شود و تنها نشانگر واجد شرایط بودن برای اپل ارسال می شود. برای حفظ حریم خصوصی کاربر، اپل مکان دستگاه را جمع آوری نمی کند.

اولین بازار اپلیکیشن جایگزین این هفته در اتحادیه اروپا راه اندازی می شود. ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات آلمان Mobivention بازار اپلیکیشن Mobivention را با تمرکز بر شرکت ها در روز پنجشنبه راه اندازی خواهد کرد. مک پاو همچنین اعلام کرده است که در ماه آوریل یک بازار اپلیکیشن جایگزین ارائه خواهد کرد بازی های حماسی همچنین قصد دارد یکی را راه اندازی کند.

برای جزئیات بیشتر در مورد تغییرات اپ استور و موارد دیگر در اتحادیه اروپا، پوشش قبلی ما را بخوانید. این تغییرات در خارج از اتحادیه اروپا اعمال نمی شود و همچنین برای iPadOS در هیچ کشوری اعمال نمی شود.

برچسب ها: اتحادیه اروپا


منبع: https://www.macrumors.com/2024/03/06/alternative-ios-app-stores-eu-grace-period/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *