اپ استور اپل برای اولین بار به شبیه سازهای بازی اجازه می دهد

اپل محدودیت‌های اپ استور خود را کاهش داده است تا امکان شبیه‌سازی بیشتر نرم‌افزار را فراهم کند.

در یک به روز رسانی در پایان هفته گذشته، اپل تأیید کرد که اکنون به “برنامه های شبیه ساز کنسول بازی یکپارچهسازی با سیستمعامل” اجازه می دهد، اگرچه طراحان برنامه “مسئول تمامی این نرم افزارهای ارائه شده در [their] برنامه، “از جمله اطمینان از مطابقت این نرم افزارها […] تمام قوانین قابل اجرا».

پخش خبر: آیا پلی استیشن ۵ پرو را خواهیم خرید؟در یوتیوب تماشا کنید

تصور می‌شود که اپل این تغییر را در پاسخ به فشار فزاینده کاربران و قانون‌گذاران انجام داده است، به‌ویژه در اروپا، که قبلاً علاقه‌مندان به شبیه‌سازها تنها با جیلبریک کردن دستگاه‌های خود یا از طریق راه‌حل‌های پیچیده می‌توانستند به برنامه‌های شبیه‌سازی در آیفون دسترسی داشته باشند. با حکم اخیر اپل مبنی بر اینکه اپل باید به فروشگاه‌های اپلیکیشن شخص ثالث در اتحادیه اروپا اجازه دهد، این می‌تواند راهی برای مگاکورپ باشد تا از فرار برخی از کاربران به رقبای App Store جلوگیری کند.

این بدان معناست که شبیه سازهای بازی – البته آنهایی که محتوای غیرقانونی یا دزدی را ارائه نمی دهند – اکنون دیگر از اپ استور ممنوع نیستند و به توسعه دهندگان شبیه ساز اندروید اجازه می دهد تا در نهایت برنامه های خود را به iDevices پورت کنند (با تشکر، آستانه).

اپل، مالک گوگل آلفابت و مالک فیس بوک متا همگی توسط اتحادیه اروپا تحت بررسی قانون بازار دیجیتال (DMA) قرار دارند.قوانین کلیدی که برای حفظ رقابت منصفانه طراحی شده است.

هر دو اپل و گوگل در مورد فروشگاه‌های اپلیکیشن موبایل خود مورد بررسی قرار خواهند گرفت، که اتحادیه اروپا قبلاً دستور داده است تا رقابت بیشتری را در پلتفرم‌های مربوطه خود ایجاد کنند.

همانطور که تام در آن زمان برای ما توضیح داد، اپل راه حلی که قبلا اعلام شده بود برای برآورده کردن قوانین DMA آتش گرفته استبه ویژه از رقیب حقوقی دیرینه Epic Games، به پایان رسید هزینه‌ها و محدودیت‌هایی که راه‌اندازی بازی‌ها یا برنامه‌های خارج از اپ استور را پرهزینه می‌کند.


منبع: https://www.eurogamer.net/apples-app-store-permits-game-emulators-for-the-first-time?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *