اکتیویژن بلیزارد اکنون به طور رسمی به مایکروسافت تعلق دارد

بزرگترین خرید در تاریخ بازی و یکی از بزرگترین در صنعت فناوری در کتاب است. بیست ماه پس از اعلام معاملهمایکروسافت دارد اکتیویژن بلیزارد را به قیمت ۶۸٫۷ میلیارد دلار خریداری کرد، بزرگترین خرید در تاریخ این شرکت است. فیل اسپنسر، مدیرعامل مایکروسافت گیمینگ، از بابی کوتیک، مدیرعامل اکتیویژن خواسته است تا پایان سال ۲۰۲۳ باقی بماند، در این مرحله او شرکت را ترک خواهد کرد. برای رسیدن به این نقطه، جاده ای طولانی پر از پیچ و خم های فراوان بوده است.

در ابتدا سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA). این معامله را در آوریل مسدود کرداگرچه آن و شرکت ها توافق کردند که درخواست تجدیدنظر مایکروسافت را متوقف کنند رفع رزروهای تنظیم کننده در مورد تأثیر ادغام بر صنعت بازی های ابری. یک دادگاه تجدید نظر یک درخواست را تایید کرد به تاخیر انداختن رسیدگی

مایکروسافت در تلاش برای جلب نظر تنظیم کننده بریتانیا، موافقت کرد فروش حقوق بازی ابری برای عناوین اکتیویژن بلیزارد به یوبی سافت. این بدان معناست که نه تنها بازی‌های اکتیویژن بلیزارد باید روی Xbox Game Pass باشند، بلکه روی Ubisoft+ و هر سرویس پخش بازی دیگری که یوبی‌سافت تصمیم به همکاری با آن‌ها داشته باشد، قرار خواهند گرفت. نگرانی ها در مورد رقابت در بازار بازی های ابری دلیل CMA برای جلوگیری از تصاحب Activision توسط مایکروسافت بود، اما ناظر در سپتامبر گفت که امتیاز یوبی سافت “در را به روی معامله باز می کند.” چند هفته بعد، CMA شده است مهر لاستیکی ادغام.

مایکروسافت همچنین قراردادهای ۱۰ ساله امضا کرد با نینتندو و چندین بازی ابری شرکت ها تا عناوین خود را بر روی پلتفرم های خود عرضه کنند. این حرکت ها به اتحادیه اروپا منتهی شد نشان دادن چراغ سبز به ادغام. مسئولان مسابقات بلوک گزارش شده است هیچ چیزی در توافقنامه ادغام اصلاح شده (با در نظر گرفتن طرح یوبی سافت) که باعث تحقیقات جدید ضد انحصار شود، ندیدم.

تلاش‌های کمیسیون تجارت فدرال برای توقف این معامله به دلیل نگرانی‌های رقابتی به نتیجه نرسیده است. آژانس شکایت کرد تا آن را مسدود کند در ماه دسامبر و قرار بود جلسه رسیدگی به مدارک در آن پرونده در ۲ آگوست برگزار شود. FTC سعی کرد به طور موقت ادغام را مسدود کند با دستور مقدماتی قبل از محاکمه اداری آن، اما یک قاضی آن تلاش را انکار کرد.

FTC هنوز قصد دارد ادغام را به چالش بکشد. اگر این تلاش موفقیت آمیز باشد، ممکن است مایکروسافت مجبور شود بخشی یا تمام Activision Blizzard را واگذار کند.

اما در حال حاضر، معامله انجام شده است. این بدان معناست که عناوین اکتیویژن بلیزارد برای اولین بار از زمان ناشر بر روی پلتفرم‌های بازی ابری در دسترس خواهند بود. عناوین خود را از GeForce Now بیرون کشید در اوایل سال ۲۰۲۰٫ مطمئناً بازی‌های آن در آینده بسیار نزدیک به Game Pass ملحق خواهند شد، از جمله در Xbox Cloud Gaming، و در Ubisoft+ و دیگر پلتفرم‌هایی که یوبی‌سافت با آنها کار می‌کند ظاهر خواهند شد.

کسانی که منتظر دو بازی بزرگ اکتیویژن بلیزارد در سال ۲۰۲۳ هستند تا Game Pass را به نمایش بگذارند، مطمئناً باید صبور باشند. ناشر گفته است Call of Duty: Modern Warfare III و دیابلو IV تا سال آینده به سرویس نمی رسد.

در همین حال، بازی های کولاک در حال حاضر هستند آمدن به استیم به جای اینکه در لانچر Battle.net سایلد شود. احتمالاً آنها را در برنامه رایانه شخصی Xbox نیز مشاهده خواهیم کرد. مایکروسافت در پرونده های دادگاه، استراتژی Activision را برای انتشار نسخه های رایانه شخصی عناوین Call of Duty به طور انحصاری در Battle.net در تلاش برای رشد پلتفرم نامید. یک “شکست بزرگ”.

اکتیویژن بلیزارد اکنون به طور رسمی به مایکروسافت تعلق دارد
ASSOCIATED PRESS

یکی از دلایل کلیدی مایکروسافت برای پیگیری این معامله، تسریع هدف خود برای تبدیل شدن به یک بازیگر اصلی در بازار بازی های موبایلی بود. با اکتیویژن بلیزارد کشیدن به داخل ۱٫۹ میلیارد دلار درآمد تلفن همراه تنها در شش ماه اول سال ۲۰۲۳، عملاً یک شبه به این هدف خواهد رسید.

کینگ، که پشت فرنچایز بسیار موفق Candy Crush است، درآمد بیشتری (۱٫۴۹ میلیارد دلار) نسبت به Activision (1.15 میلیارد دلار) در نیمه اول سال جاری داشته است. تا حد زیادی با تشکر از موفقیت عظیم دیابلو IV، بلیزارد اکثر سه واحد را در آن دوره با موی بیش از ۱٫۵ میلیارد دلار وارد کرد. با این حال، کینگ تا ۳۰ ژوئن ۲۳۸ میلیون کاربر فعال ماهانه داشت که کمی بیش از دو برابر مجموع اکتیویژن و بلیزارد بود. اخیراً معلوم شد که حماسه Candy Crush بیش از ۲۰ میلیارد دلار درآمد مادام العمر ایجاد کرده است.

بلیزارد همچنین با امثال این شرکت به بازی های موبایلی فشار آورده است Diablo Immortal. در همین حال اکتیویژن دارد کال آف دیوتی موبایل در کارنامه خود و Call of Duty: Warzone Mobile در راه است. این شرکت در جدیدترین گزارش درآمد خود اعلام کرد که Call of Duty حدود ۹۰ میلیون بازیکن ماهانه دارد که “بیش از نیمی از کل مشارکت در پلتفرم تلفن همراه” است.

در مورد انحصار پروژه های آینده، فیل اسپنسر، مدیر عامل مایکروسافت گیمینگ، این کار را انجام داده است وعده داده است به “هر کاری که لازم است انجام دهیم”. به حمل و نقل بازی های Call of Duty در پلی استیشن ادامه دهید. پس از ماه ها امتناع از انجام این کار، سرانجام سونی قرارداد ۱۰ ساله امضا کرد درست قبل از مهلت اولیه ادغام در ۱۸ ژوئیه برای حفظ آن فرنچایز خاص در پلی استیشن، با قبول شکست در تلاش های خود برای توقف خرید. با این حال، مایکروسافت احتمالاً تصمیم خواهد گرفت که سایر بازی های Activision Blizzard را از پلتفرم های پلی استیشن دور نگه دارد، همانطور که با این کار انجام داده است. ZeniMax/Bethesda عناوین ردفال و استارفیلدو همچنین MachineGames پروژه آینده ایندیانا جونز.

در همین حال، بسیاری از ناظران امیدوارند که مایکروسافت به رفع این ادعا کمک کند فرهنگ سمی محل کار در اکتیویژن بلیزارد اوایل امسال، اکتیویژن بلیزارد ۳۵ میلیون دلار پرداخت کرد برای حل و فصل اتهامات SEC مربوط به نحوه رسیدگی به شکایات مربوط به سوء رفتار کارکنان در محل کار.

در سال ۲۰۲۱، دپارتمان حقوق مدنی کالیفرنیا (قبلاً وزارت اشتغال و مسکن منصفانه) از شرکت شکایت کرد و آن را به پرورش فرهنگ “فرات پسر” متهم کرد که در آن کارمندان زن مورد آزار و اذیت و تبعیض قرار می گرفتند. اکتیویژن بلیزارد به CRD اعتراض کرد در ماه دسامبر. پرونده حل نشده است. در واقع، دعوای CRD (که همراه با رویدادهای دیگرسقوط سهام اکتیویژن را ارسال کرد) تنظیم توپ نورد در وهله اول، مایکروسافت این شرکت را خریداری کرد.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/activision-blizzard-now-officially-belongs-to-microsoft-125053787.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/activision-blizzard-now-officially-belongs-to-microsoft-125053787.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *