اکستریم VX و اکستریم TXL در نمایشگاه خودروی اصفهان ۱۴۰۲ + عکس

برند اکستریم زیرشاخه جدید مدیران خودرو است که به عرضه محصولات لوکس برند اکسید چری اختصاص یافته. براین‌اساس، خودروهای لوکس چری که در چین و دیگر بازارها با نام اکسید شناخته شده‌اند، با نام اکستریم به دست مصرف‌کننده ایرانی خواهند رسید. اکستریم VX و اکستریم TXL به همراه اکستریم LX سه محصول نخست این برند برای بازار ایران هستند که اکنون در نمایشگاه خودروی اصفهان ۱۴۰۲ حضور یافته‌اند.

اکستریم VX و اکستریم TXL، لکسوس‌های چینی مدیران خودرو

هر دو محصول مورد‌بحث این مقاله، یعنی اکستریم VX و اکستریم TXL براساس ساختاری مشابه با تیگو ۸ شکل گرفته‌اند. در این بین، اکستریم VX خودروی بزرگ‌تری بوده و از نظر فضای داخلی نیز متفاوت ظاهر شده است. در سوی مقابل، اکستریم TXL همچنان ویژگی‌های مشابه بسیاری با تیگو ۸ پرو و پرومکس دارد.

اکستریم VX و اکستریم TXL در نمایشگاه خودروی اصفهان ۱۴۰۲ + عکس

ابعاد بزرگ و همچنین ظاهر محافظه‌کارانه اکستریم VX، باعث می‌شوند تا آن را نسخه مشابهی از تویوتا لندکروزر یا لکسوس LX570 بدانیم. این خودرو به‌وضوح یک کراس‌اوور خانوادگی است که برای سفرهای چندنفره و طولانی‌مدت مناسب خواهد بود. در سوی مقابل، اکستریم TXL‌ ظاهر هیجان‌انگیزتری دارد و برای جلب‌توجه جوانان ساخته شده است.

خوشبختانه مدیران خودرو تصمیم گرفته است تا قوی‌ترین نسخه‌های موجود از هر دو خودرو را به بازار ایران بیاورد. هر دو کراس‌اوور متوسط برند اکستریم از پیشرانه دو لیتری توربوشارژر بهره می‌برند. این پیشرانه حداکثر ۲۶۱ اسب‌بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. عبارت ۴۰۰T که روی درِ پنجم کراس‌اوورهای اکستریم درج شده است نیز همین مسئله را به ما یادآور می‌شود. همچنین تمامی خودروهای اکستریم ازجمله اکستریم LX، با سیستم دو دیفرانسیل به بازار ما عرضه خواهند شد.

بااین‌حال، قوای فنی خودروهای اکستریم نیست که مشتریان را به خود جلب می‌کند، بلکه سطح امکانات و آپشن‌های این خودروها است که برای مصرف‌کننده جذابیت دارد. هر دو خودروی اکستریم VX و اکستریم TXL به سطح قابل‌توجهی از آپشن‌ها مجهز هستند که در خودروهای مشابه اروپایی و ژاپنی در دسترس قرار دارند. مدیران خودرو وعده داده است که عرضه این خودروها را از زمستان امسال آغاز کند.


منبع: https://digiato.com/car-news/xtrim-vx-and-xtrim-txl-appeared-in-isfahan-1402-car-show

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *