اکنون ممکن است زمان ارتقای RAM باشد – برای شکست شایعات افزایش قیمت

اکنون ممکن است زمان ارتقای RAM باشد – برای شکست شایعات افزایش قیمت

رم DDR4 (و DDR5) برای رایانه شخصی شما، طبق یک پیش‌بینی جدید، به زودی گران‌تر می‌شود و کمی زودتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد.

اگر قیمت رم را دنبال کرده‌اید – و اگر این کار را نکرده‌اید، معذرت می‌خواهیم حافظه سیستم قیمت گذاری شده است به طور پیوسته به رضایت مصرف کنندگان سقوط می کند. (از سوی دیگر، DDR5 قبلاً افزایش یافته است – اگرچه به هر حال به عنوان آخرین استاندارد، به دلیل ماهیت خود بسیار گرانتر است).

با این حال، با توجه به جدید گزارش از شرکت تحلیلی TrendForce (از طریق سخت افزار تام) زمان های خوب افت قیمت به پایان می رسد و ما تا پایان سال شاهد حرکت DDR4 در مسیری دیگر خواهیم بود.

به ما گفته شده است که حافظه های DDR4 در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۳ احتمالاً تا ۵ درصد قیمت خواهند داشت. DDR5 همچنین با افزایش پیش‌بینی‌شده تا ۸ درصد به گران‌تر شدن ادامه خواهد داد.

TrendForce همچنین پیش‌بینی می‌کند که DRAM گرافیکی برای افزایش قیمت تا ۸ درصد تنظیم شده است، که می‌تواند به این معنی باشد که بهترین کارت گرافیک و لپ تاپ های بازی تحت فشار افزایش قیمت نیز قرار دارند. به، در یک کلام.


تجزیه و تحلیل: سازندگان RAM به سمت مقابله با موجودی مازاد حرکت می کنند

چرا این اتفاق می افتد؟ TrendForce مشاهده می‌کند که یکی از عوامل مهم در اینجا این است که سامسونگ در تلاش برای کاهش ذخیره مازاد موجود در اطراف (که باعث کاهش قیمت‌ها تا سال ۲۰۲۳ شده است) تولید رم را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

این موضوع در صنعت RAM است، و با توجه به اینکه سازندگان رایانه شخصی اکنون عرضه بیشتری را به دست آورده اند – تلاش برای شکست دادن افزایش قیمت ذکر شده – بدیهی است که این نیز یک عامل خواهد بود.

به طور خلاصه، اصلاح سهام در نوسان کامل است – مطمئناً برای DDR5 و به احتمال زیاد برای DDR4 نیز، اگرچه باید توجه داشته باشیم که افزایش ۵ درصدی بدترین سناریو است. پایین ترین تخمین شرکت تحلیلگر این است که قیمت DDR4 ثابت باقی می ماند، اما با توجه به اینکه واقعیت احتمالاً بین این دو تخمین قرار خواهد گرفت، می توان انتظار افزایش ۳ درصدی را داشت. در تئوری – این فقط یک پیش بینی است.

آنچه در اینجا جالب است این است که افزایش DDR4 تا سال آینده پیش بینی نشده بود و ظاهراً اکنون برای سه ماهه چهارم ۲۰۲۳ قریب الوقوع است. بنابراین، اگر می خواهید خرید کنید، ممکن است اکنون زمان مناسبی برای خرید رم DDR4 باشد. در پایین بازار

بسته به اینکه چه اتفاقی می افتد با محافظه کاری تولیدکنندگان در تولید و تلاش برای کاهش موجودی مازاد به این طریق، ممکن است شاهد افزایش تاثیرگذارتری در آینده نیز باشیم.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/computing/memory/now-might-be-the-time-for-that-ram-upgrade-to-beat-rumored-price-hikes

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *