اکنون می توانید ویندوز ۱۱ را به صورت یکپارچه بر روی مک های سیلیکونی اپل با مهر تایید مایکروسافت اجرا کنید

اکنون می توانید به صورت مجازی اجرا کنید ویندوز ۱۱ در جدیدترین دستگاه های مک اپل (آنهایی که دارای ARM خود اپل هستند M1، M2یا M3 تراشه ها) با استفاده از روش های مجاز مایکروسافت.

سازنده مک بوک sاز پردازنده های اینتل در دستگاه های خود گرفته تا خط جدید پردازنده های سیلیکونی ARM اپل در سال ۲۰۲۰و این تغییر به این معنی بود که کاربران مکی که می‌خواستند از سیستم‌عامل‌های ویندوز مایکروسافت (یا برنامه‌های فقط ویندوز) استفاده کنند، در سردی کنار گذاشته شدند.

برای دستگاه‌های مک با پردازنده‌های اینتل، کاربران می‌توانند به برنامه ابزار چند بوت مراجعه کنند. بوت کمپکه به کاربران این امکان را می‌دهد تا ویندوز را به‌عنوان سیستم‌عامل (OS) انتخابی خود – به جای macOS پیش‌فرض – بر روی Mac خود نصب و اجرا کنند.

کاربرانی که از دستگاه‌های پردازشگر سیلیکونی اپل استفاده می‌کنند نمی‌توانند از Boot Camp استفاده کنند، زیرا ناسازگار است و باید به روش‌های دیگر اجرای سیستم‌عامل‌های ویندوز مانند شبیه‌سازها و برنامه های مجازی سازی. برنامه‌های مجازی‌سازی زیادی وجود دارد، اما اکنون، مایکروسافت انتخاب کرده است که کدام‌یک از آن‌ها برای این کار بهترین هستند.

نعمت مایکروسافت

مایکروسافت پستی را در وب سایت پشتیبانی خود منتشر کرد پشتوانه رسمی خود را به دو روش ارائه می دهد که می تواند کاربر دارای دستگاه های مک را که دارای تراشه های M1، M2 یا M3 هستند، قادر سازد از ویندوز ۱۱ در دستگاه خود استفاده کنند: Windows 365 Cloud PC (یک سرویس ارائه شده توسط خود مایکروسافت) و موازی ها.

مایکروسافت نسخه‌های ۱۸ و ۱۹ دسکتاپ Parallels را برای اجرای نسخه‌های مخصوص ARM Windows 11 Pro و Windows 11 Enterprise مجاز کرده است.

کاربران می توانند این کار را با نصب Parallels Desktop نسخه ۱۸ یا ۱۹ انجام دهند و یک ماشین مجازی ایجاد کنند که در سیستم عامل فعلی شما زندگی می کند (احتمالا macOS در این مورد). توضیح می‌دهد که نسخه‌های ARM سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ دارای محدودیت‌هایی هستند که بر توانایی کاربر برای اجرای برخی سخت‌افزارها، بازی‌ها و برنامه‌ها تأثیر می‌گذارد (یک مشکل طولانی مدت با ویندوز ۱۱ در ARM متأسفانه دستگاه ها). با این حال، این راه‌حل به کاربران امکان دسترسی به اکثر ویژگی‌های ویندوز ۱۱ مانند شتاب سخت‌افزاری، بسیاری از فناوری‌های چندرسانه‌ای و غیره را می‌دهد.

برخی از محدودیت‌های Parallels شامل ویژگی‌هایی است که از قابلیت‌های مجازی‌سازی تودرتوی ویندوز مانند Windows Subsystem برای Android، Windows Subsystem برای Linux، Virtualization-Based Security (VBS) و Windows Sandbox استفاده می‌کنند (این به کاربران اجازه می‌دهد برنامه‌های ایزوله را بدون تأثیر یا آسیب رساندن به شما اجرا کنند. نصب سیستم عامل اصلی). Parallels Desktop برای Mac همچنین قادر به اجرای نسخه های ARM ویندوز ۳۲ بیتی نیست، زیرا مایکروسافت پشتیبانی از برنامه های ۳۲ بیتی UWP برای ARM را در ژانویه سال گذشته قطع کرد.

اپل همچنین چندی پیش پشتیبانی از اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی را کنار گذاشت، بدون اینکه راه‌حلی برای کارکرد آن‌ها در نسخه‌های مدرن macOS وجود داشته باشد. اگر می خواهید ویژگی های ذکر شده را امتحان کنید، Neowin توصیه می کند سرویس برجسته دیگر مایکروسافت، Windows 365 Cloud PC (که در پنجره مرورگر وب اجرا می شود و راه اندازی آن را بسیار آسان تر می کند)، یا به جای آن یک لپ تاپ ویندوزی تهیه کنید.

را نسخه استاندارد Parallels Desktop 19 هزینه سالیانه ۹۹٫۹۹ دلار و نسخه Pro معمولاً ۱۱۹٫۹۹ دلار در سال هزینه دارد، اما آمازون در حال حاضر آن را با ۲۵ درصد تخفیف به قیمت ۸۹٫۹۹ دلار ارائه می دهد برای اشتراک ۱ ساله

اکنون می توانید ویندوز ۱۱ را به صورت یکپارچه بر روی مک های سیلیکونی اپل با مهر تایید مایکروسافت اجرا کنید

(اعتبار تصویر: مایکروسافت)

راه‌حل داخلی مایکروسافت، Windows 365 Cloud PC، کاربران تراشه‌های سیلیکونی مک را قادر می‌سازد تا یک نسخه کاملاً شخصی‌شده و شخصی‌شده ویندوز ۱۱ را پخش کنند. مایکروسافت این را به عنوان “راه حل نرم افزار به عنوان یک سرویس برای سازمان ها در هر اندازه” توصیف می کند، بنابراین این برای کاربران فردی (هنوز) مناسب نیست.

بسیاری از ویژگی‌هایی که Parallels فاقد آن هستند را ارائه می‌کند، مانند مجازی‌سازی تودرتو برای آزمایش، پشتیبانی از شبیه‌سازها در سیستم‌عامل مجازی ویندوز ۱۱ و موارد دیگر. شاید بتوانیم ببینیم که مایکروسافت مدلی شبیه به نسخه تجاری ارائه کرده است، مانند آنچه اخیراً برای نسخه پریمیوم دستیار دیجیتال پرچمدار جدید خود ارائه کرده است. Copilot Pro.

البته، مایکروسافت از شما می‌خواهد که ویندوز ۱۱ را روی رایانه‌ای که مخصوص آن است اجرا کنید (حتی در خط اول پست پشتیبانی به این موضوع اشاره کرده است). با این حال، بسیاری از کاربران آزمایش و شخصی سازی تجربیات محاسباتی خود را دوست دارند و من فکر می کنم تمایل مایکروسافت برای تطبیق آن با محصولات خود باعث ایجاد حس مثبت در بین کاربران و حرفه ای ها می شود.

در حالی که برخی مک و مک بوک کاربران ممکن است از ایده اجرای ویندوز بر روی دستگاه‌هایشان خودداری کنند، مزایای مفیدی برای افرادی وجود دارد که می‌خواهند برنامه‌های ویندوز ۱۱ را آزمایش کنند یا از برنامه‌هایی استفاده کنند که در حال حاضر از پشتیبانی Mac بومی برخوردار نیستند، بنابراین دیدن مایکروسافت خوب است. این را تصدیق کنید و حمایت و مشاوره ارائه دهید، حتی اگر از طریق دندان قروچه باشد.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/computing/windows/you-can-now-run-windows-11-seamlessly-on-apple-silicon-macs-with-microsofts-stamp-of-approval

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *