اگر این فناوری چرخ هیوندای جدید کار کند، خودروهای برقی آن می توانند برد زیادی داشته باشند

اگر این فناوری چرخ هیوندای جدید کار کند، خودروهای برقی آن می توانند برد زیادی داشته باشند

هیوندای ادعا می کند سیستم Uni Wheel آن نسبت به خودروهای برقی که از موتورهای درون چرخ استفاده می‌کنند، به توزیع وزن و مکانیک بهتری کمک می‌کند. موتورهای درون چرخ یا هاب در گذشته به عنوان یک فناوری بالقوه صرفه جویی در فضا معرفی شده اند. Uni Wheel همچنان به پلتفرم‌های EV فضای بسیار مورد نیاز برای ساخت می‌دهد و در عین حال هندلینگ قابل پیش‌بینی را حفظ می‌کند و از وزن غیرضروری درون چرخ‌ها جلوگیری می‌کند، بنابراین راندمان موتور را افزایش می‌دهد. این افزایش کارآیی، مزیت دیگری را به همراه دارد که می‌تواند مایل‌های بیشتری را به شارژ اضافه کند.

این فناوری احتمالاً در نسخه بعدی هیوندای آیونیک ۵ یا کیا EV6. اگرچه این فناوری در نهایت برای خودروهای مصرفی و حتی خودروهای برقی پرفورمنس مورد استفاده قرار می گیرد، هیوندای و کیا پیشگام این فناوری هستند تا در آنچه از آن به عنوان “وسایل نقلیه ساخته شده با هدف” یاد می شود استفاده شود. چنین وسایل نقلیه ای تاکسی، خودروهای خودران یا وسایل نقلیه رفت و آمد هستند که در آن فضای داخلی در بالاترین حد است.

در حال حاضر، هیوندای هنوز هیچ مدل یا خط خودرو خاصی را معرفی نکرده است که دارای این فناوری باشد، اما این پتانسیل می‌تواند یک امتیاز بزرگ برای برنامه‌های خودروهای الکتریکی آینده این خودروساز باشد.


منبع: https://www.slashgear.com/1459214/new-hyundai-wheel-tech-ev-range-boost/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *