اگر به خرید یک رایانه جدید فکر می کنید، منتظر Snapdragon X Elite باشید: دلیل این امر چیست

اگر به خرید یک رایانه جدید فکر می کنید، منتظر Snapdragon X Elite باشید: دلیل این امر چیست

به طور کلی، اگر بتوانید از خرید لپ تاپ بعدی خودداری کنید، دلایل زیادی وجود دارد. پردازنده Snapdragon X Elite می‌تواند به طور بالقوه ویندوز را در چشم‌انداز ARM بازتعریف کند، مشابه آنچه که تراشه M1 محاسبات اپل را بازتعریف کرد. اما یک اخطار بزرگ در آن وجود دارد.

در حالی که اپل به صورت همه جانبه روی پردازش ARM وارد شد، این مورد در ویندوز وجود ندارد. اینتل و AMD قصد دارند برای مدت طولانی به ساخت پردازنده‌های دستگاه‌های محاسباتی از جمله لپ‌تاپ‌ها ادامه دهند، بنابراین اگر امروز برنامه‌ای را اجرا می‌کنید که به‌طور خاص برای ARM ساخته نشده است، ممکن است مجبور شوید آن را به صورت شبیه‌سازی اجرا کنید. مدتی است تا بازسازی شود برنامه هایی مانند مجموعه آفیس مایکروسافت و حل و فصل داوینچی (طراحی سحر و جادو سیاه، رئیس استراتژی دیو لبولت برای اعلام این موضوع آماده بود) به صورت بومی اجرا خواهد شد، که عالی است، اما دنیای رایانه های شخصی ویندوز یک اکوسیستم وسیع است که شرکت های بزرگ متعددی در آن دخیل هستند. کوالکام بازیکن بزرگی است، اما حتی به تنها بازی شهر نزدیک نیست.

این بدان معنا نیست که شما نباید یک کامپیوتر با Snapdragon X Elite را در نظر بگیرید. دور از آن. این نوشته روی دیوار است که ARM راه رو به جلو خواهد بود و Snapdragon X Elite گامی بسیار بزرگ در مسیر درست است. بنابراین، اگر بتوانید تا اواسط سال ۲۰۲۴ صبر کنید، قطعا باید در رادار شما باشد.


منبع: https://www.slashgear.com/1431936/why-you-should-wait-for-snapdragon-x-elite/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *