اگر M3 MacBook Pro خود را قبلاً دریافت کرده اید، به احتمال زیاد با سیستم عامل قدیمی عرضه شده است

اگر M3 MacBook Pro خود را قبلاً دریافت کرده اید، به احتمال زیاد با سیستم عامل قدیمی عرضه شده است

مشتریان اولیه از قبل شروع به دریافت مشتریان خود کرده اند مک بوک پرو ۱۴ اینچی M3 لپ تاپ ها، اما یک هشدار وجود دارد: برخی از آنها به شما اجازه نمی دهند آخرین سیستم عامل اپل را نصب کنید. macOS Sonoma.

به نظر می رسد که بخش خوبی از خریداران بودند که مک بوک پروهای مجهز به M3 مجهز به سیستم عامل قدیمی، یعنی macOS Ventura را دریافت کردند. هنگام تلاش برای به روز رسانی به جدیدترین نسخه از طریق برنامه تنظیمات سیستم، متوجه شدند که macOS Ventura 13.5 به عنوان آخرین نسخه فهرست شده است. و ظاهراً این فقط مک بوک پرو نیست، مانند مک بوک پرو ۲۴ اینچی M3 iMac با همان مشکلی که توسط گزارش شده مواجه شده است ۹to5Mac.

حتی تلاش برای به‌روزرسانی از طریق Mac App Store نیز با شکست مواجه می‌شود، با یکی از پیام‌های خطا: «نسخه درخواستی macOS در دسترس نیست. لطفاً بررسی کنید که آیا Mac شما با این نرم‌افزار سازگار است یا خیر.

این مشکل عجیب توسط دانیل روتار که میزبان کانال یوتیوب ZONEofTECH و همچنین سایر کاربران از سراسر جهان.

اگرچه می توان آن را برطرف کرد دانلود Install Assistant برای نسخه M3 macOS Sonoma 14.1، در وهله اول هنوز مشکلی عجیب است. با این حال، به گفته محقق و کاربر توییتر/X هاروندلیل ممکن است مربوط به نسخه MacOS Ventura باشد که آن مک‌های نادرست دارای چه نسخه‌ای هستند.

بیشتر ببین

همانطور که توییت اشاره می کند (و از آن زمان توسط سازمان تایید شده است انجمن های MacRumors)، این مک‌ها با نسخه منتشر نشده Rosetta 13.5 با شماره ساخت ۲۲G74 عرضه شدند. این مهم است زیرا به احتمال زیاد به این معنی است که آن لپ‌تاپ‌ها از ژوئیه ۲۰۲۳ در انباری قرار داشته‌اند.

اپل باید بهتر عمل کند

حتی اگر آن مک‌بوک پرو و ​​آی‌مک‌ها قبل از ارسال، ماه‌ها در انباری نشسته بودند، ایده عرضه آن‌ها با چنین مشکل بزرگی همچنان ناامیدکننده است. اپل باید این دستگاه ها را به درستی بازرسی می کرد، به خصوص اگر این دستگاه ها برای مدت طولانی در انبار بوده اند.

احتمالاً اپل به زودی وصله‌ای را منتشر می‌کند تا به کاربران آسیب‌دیده اجازه دهد مک‌های خود را از طریق برنامه تنظیمات سیستم یا وب‌سایت رسمی اپل به‌روزرسانی کنند. با توجه به هزینه این محصولات در وهله اول، نمی توانستم محصولی را تصور کنم که حتی نمی تواند به آخرین سیستم عامل به روز شود.

بیایید امیدوار باشیم که این درسی باشد که اپل در آینده دقیق تر عمل کند، زیرا موارد متعددی مانند این می تواند به طور جدی بر شهرت آن تأثیر بگذارد.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/computing/macbooks/if-you-received-your-m3-macbook-pro-already-chances-are-it-came-with-an-outdated-os

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *