ایالات متحده شرکت های فناوری چینی بیشتری را به عنوان شاخه های نظامی معرفی می کند، ممکن است تحریم های بیشتری اعمال کند

پنتاگون بیش از دوجین شرکت فناوری چینی از جمله Yangtze Memory Technologies Corp (YMTC) را با استناد به نگرانی های امنیت ملی برای ایالات متحده به عنوان “شرکت های نظامی” معرفی کرد.

در میان این نهادها می‌توان به شرکت‌های هوش مصنوعی Yitu Technology و Beijing Megvii، سازنده هواپیماهای بدون سرنشین Chengdu JOUAV، سازنده لیدار Hesai Technology و شرکت فناوری NetPosa اشاره کرد که همگی در ایالات متحده فعالیت می‌کنند اما به داشتن ارتباط با ارتش چین متهم شده‌اند.

این اضافات به فهرست ۱۲۶۰H که بر اساس قانون مجوز دفاع ملی برای سال مالی ۲۰۲۱ ایجاد شده است، شرکت های آمریکایی و بین المللی را در مورد نهادهایی که به طور بالقوه از مجتمع صنعتی- نظامی پکن حمایت می کنند، مطلع می کند.

در حالی که قرار گرفتن در فهرست ممنوعیت کاملی را اعمال نمی کند، شرکت ها را واجد شرایط قراردادهای وزارت دفاع نمی کند و ممکن است منجر به قرار گرفتن در لیست سیاه توسط وزارت خزانه داری ایالات متحده شود که بر چشم انداز تجاری آنها تأثیر می گذارد.

سه شرکت چینی از لیست به روز شده حذف شدند، اما سایرین مانند DJI Technology و BGI در آن باقی ماندند. سفارت چین در واشنگتن از این اقدام انتقاد کرد و آمریکا را به افزایش بیش از حد امنیت ملی و تضعیف منافع خود متهم کرد.

شناسایی «شرکت‌های نظامی چینی» با تلاش گسترده‌تر واشنگتن برای محدود کردن سرمایه‌گذاری ایالات متحده در شرکت‌های درگیر در فناوری‌های دو منظوره که می‌تواند توانایی‌های ارتش چین را افزایش دهد، هماهنگ است.

فرمان اجرایی پرزیدنت جو بایدن در ماه اوت، برخی سرمایه گذاری های ایالات متحده در چین، به ویژه سرمایه گذاری های مربوط به فناوری های حساس مانند هوش مصنوعی را ممنوع کرد. بلین لوتکمایر، نماینده، اقدام بایدن را طی جلسه استماع کنگره ستود و پیشنهاد کرد که اقدامات قانونی می تواند آن را بیشتر تقویت کند.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/us-designates-more-chinese-tech-companies-as-offshoots-of-military-may-impose-more-sanctions-13676032.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *