ایالات متحده قوانین کیفیت هوا را برای دوده تقویت می کند

به روز رسانی قوانین مدت زیادی است که به تعویق افتاده است، اما آیا آنها به اندازه کافی پیش می روند؟

آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) امروز استاندارد بسیار سخت گیرانه تری را برای آلودگی ذرات ریز که معمولاً دوده نامیده می شود، نهایی کرد. این اولین بار در دوازده سال گذشته است که آژانس این قانون را به روز می کند تا منعکس کننده علم کنونی و اوج جنگ قدرت است که سه دوره ریاست جمهوری را در بر گرفته است.

مقابله با این نوع آلودگی مانند مبارزه با اژدهایی است که سرهای زیادی دارد – این آلودگی از نیروگاه ها، کارخانه ها، وسایل نقلیه، آتش سوزی های جنگلی و هر چیز دیگری که تصور کنید دوده تولید می کند، می آید. این امر این قانون را تبدیل به یک هدف اصلی برای طرفداران سلامتی کرده است که برای سیاست‌های محافظتی بیشتر تلاش می‌کنند و صنایعی که برای حفظ مقررات فعلی و سست‌تر لابی می‌کنند.

در حال حاضر، حداقل، طرفداران سلامت در حال پیروزی هستند. استانداردهای ملی کیفیت هوای محیط به روز شده امروز نهایی شد و محدودیت‌های آلودگی ذرات ریز را از ۱۲ میکروگرم بر متر مکعب به ۹ میکروگرم در متر مکعب در سال تشدید کرد. طبق برآورد EPA، این برای جلوگیری از ۴۵۰۰ مرگ زودرس، ۸۰۰۰۰۰ مورد علائم آسم و ۲۹۰۰۰۰ روز کاری از دست رفته در سال ۲۰۳۲ کافی است.

اینها اعداد مهمی هستند، اما اعداد واقعاً گویای کل ماجرا نیستند.»

دوریس براون، رئیس سابق شرکت “این اعداد مهم هستند، اما اعداد واقعاً کل داستان را بیان نمی کنند. کل داستان در مورد مردم، خانواده ها و جوامعی است که در نتیجه این اقدام هوای پاک تری خواهند دید و زندگی سالم تری خواهند داشت.” انجمن ملی پزشکی که نماینده پزشکان آمریکایی آفریقایی تبار است، دیروز طی یک تماس مطبوعاتی EPA گفت. . براون گفت: “ما می دانیم که جوامع، به ویژه جوامع رنگین پوست، و جمعیت های آسیب پذیر مدت هاست که بیش از حد تحت فشار بوده اند.”

بر اساس گزارشی در سال ۲۰۱۹، جمعیت سیاه پوستان و لاتین تبارها حدود ۶۰ درصد بیشتر از میزان مصرف دوده در معرض دوده هستند. مطالعه. این با «مزیت آلودگی» مقایسه می‌شود که منجر به این می‌شود که آمریکایی‌های سفیدپوست غیر اسپانیایی تقریباً ۱۷ درصد کمتر از میزان آلودگی هوای ناشی از رفتار مصرف‌کننده‌شان در معرض آلودگی هوا قرار بگیرند.

قوانینی که امروز توسط EPA نهایی شده است، هنوز آنطور که سایر حامیان سلامت امیدوار بودند، سخت نیستند. انجمن ریه آمریکا خواستار محدودیت سالانه ۸ میکروگرم بر متر مکعب بود. همچنین، فایده‌ای نداشت، EPA محدودیت‌های ۲۴ ساعته آلودگی ذرات ریز را به ۲۵ میکروگرم بر متر مکعب کاهش دهد. این اقدام اخیر قرار است به جهش های کوتاه مدت آلودگی ناشی از، مثلاً یک اتفاق ناگوار در یک پالایشگاه، بر خلاف محدودیت سالانه انتشار تجمعی، رسیدگی کند.

در کمال ناامیدی انجمن ریه، EPA تصمیم گرفت استاندارد فعلی ۲۴ ساعته را حفظ کند که اجازه می دهد ۳۵ میکروگرم ذرات ریز در هر متر مکعب وجود داشته باشد. در تماس با خبرنگاران، مدیر EPA مایکل ریگان از این اقدام دفاع کرد و گفت: «بر اساس علم، استانداردهای سالانه و ۲۴ ساعته بسیار خوب با هم کار می کنند تا در برابر بلند مدت و کوتاه مدت محافظت کنند. [fine particle pollution] “قرار گرفتن در معرض.”

«در حالی که استاندارد سالانه قوی‌تر آلودگی ذرات به معنای حملات آسم، حملات قلبی، سکته‌های مغزی و مرگ‌ومیر کمتر خواهد بود، ناامیدکننده است که EPA از توصیه‌های علمی قوی کمیته مشورتی علمی هوای پاک و جامعه بهداشتی برای بازنگری در این استاندارد پیروی نکرد. هارولد ویمر، رئیس و مدیر عامل انجمن ریه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: استاندارد ۲۴ ساعته برای محافظت کامل‌تر از سلامت عمومی.

استانداردهای ملی کیفیت هوا اساساً تعریف کنید که چه چیزی هوای پاک در نظر گرفته می شود، مقامات ایالتی و محلی را مجبور می کند که آلودگی را زیر این آستانه نگه دارند. استانداردها معمولاً به روز می شوند هر پنج سال، اما دولت ترامپ قبلاً در همه اینها آچار پرتاب کرده بود. تصمیم گرفت تا توصیه های کارشناسان EPA از دولت اوباما را بررسی کند منابع داخلی سوخت های فسیلی در راس EPA و کمیته مشاوره علمی هوای پاک و تصمیم به حفظ قوانین قدیمی برای دوده در سال ۲۰۲۰.


منبع: https://www.theverge.com/2024/2/7/24063978/air-pollution-epa-quality-rule-soot-us

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *