ایالات متحده واردات برخی از مدل های اپل واچ را دوباره ممنوع کرد، اپل شروع به غیرفعال کردن ویژگی اکسیژن خون می کند

دادگاه تجدیدنظر ایالات متحده به دلیل درگیری حقوقی مداوم با شرکت فناوری پزشکی Masimo بر سر حق ثبت اختراع مربوط به ویژگی اندازه گیری اکسیژن خون، اپل نمی تواند مدل های سری ۹ و اولترا ۲ اپل واچ را در ایالات متحده بفروشد.

تصمیم دادگاه که ممکن است برای یک سال تمدید شود، ممکن است باعث شود اپل در این مدت ویژگی مورد مناقشه را غیرفعال کند تا از ممنوعیت پیروی کند و به فروش ساعت‌ها ادامه دهد.

پس از این حکم، سهام اپل با ۰٫۵ درصد کاهش به ۱۸۲٫۶۸ دلار بسته شد. دادگاه تصریح کرد که اپل از واردات ساعت‌های آسیب‌دیده از ساعت ۵ عصر روز پنجشنبه به وقت شرقی منع شده است، در حالی که این شرکت به تصمیم دسامبر کمیسیون تجارت بین‌المللی ایالات متحده (ITC) مبنی بر توقف واردات این دستگاه‌ها اعتراض می‌کند. اپل واچ ها حدود یک چهارم بازار جهانی ساعت های هوشمند را تشکیل می دهند.

جو کیانی، مدیرعامل Masimo، اظهار داشت که این حکم بر اهمیت احترام به حقوق مالکیت معنوی، حتی برای شرکت‌های بزرگی مانند اپل تأکید می‌کند. اپل هنوز به تصمیم دادگاه پاسخی نداده است.

به طور جداگانه، گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده تعیین کرده است که طراحی مجدد پیشنهادی اپل می‌تواند اجازه واردات ساعت‌های اپل سری ۹ و اولترا ۲ را بدون نقض محدودیت‌های ITC بدهد. اپل جزئیات طراحی مجدد را به طور عمومی فاش نکرده است.

با توجه به اهمیت فروش اپل واچ در بخش پوشیدنی، تحلیلگران پیشنهاد می کنند که اپل ممکن است به جای توقف فروش، ویژگی های اکسیژن خون را در مدل های آسیب دیده غیرفعال کند.

در حالی که مراحل قانونی فقط بر فروش در ایالات متحده تأثیر می گذارد، سهم اپل واچ در بخش پوشیدنی های این شرکت قابل توجه بود و ۳۹٫۸۴ میلیارد دلار از کل ۳۸۳٫۲۹ میلیارد دلار فروش اپل در سال مالی ۲۰۲۳ را به خود اختصاص داد.

این اختلاف حقوقی مستمر شامل ادعاهایی از ماسیمو است مبنی بر اینکه اپل کارمندان خود را استخدام کرده و فناوری پالس اکسیمتری را برای استفاده در ساعت های اپل دزدیده است. ITC قبلاً در پاسخ به شکایت Masimo واردات و فروش مستقیم اپل واچ‌های با قابلیت خواندن اکسیژن خون را ممنوع کرده بود.

اپل برای مدت کوتاهی فروش خود را مطابق با ممنوعیت واردات ITC متوقف کرده بود، اما مرکز فدرال به طور موقت این ممنوعیت را لغو کرد زیرا درخواست اپل برای توقف طولانی‌مدت را بررسی می‌کرد. اپل فروش خود را در انتظار نتیجه فرآیند تجدید نظر از سر گرفت.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/us-bans-import-of-some-apple-watch-models-again-apple-to-start-disabling-blood-oxygen-feature-13627512.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *