ایسر و ایسوس که با محدودیت‌های وارداتی سخت‌تر مواجه هستند، تأسیسات تولیدی عظیمی را در هند راه‌اندازی می‌کنند.

ایسر و ایسوس که با محدودیت‌های وارداتی سخت‌تر مواجه هستند، تأسیسات تولیدی عظیمی را در هند راه‌اندازی می‌کنند.

در واکنش به برنامه هند برای تشدید مقررات واردات لپ‌تاپ و تقویت صنعت فناوری داخلی، ایسر و آسوستک تایوان، دو تولیدکننده بزرگ لپ‌تاپ در جهان، برنامه‌هایی برای افزایش فعالیت‌های تولیدی خود در این کشور در سال جاری اعلام کردند. بر اساس گزارشی که در Nikkei Asia منتشر شده است، آنها همچنین قصد دارند تاسیسات تولیدی عظیمی را راه اندازی کنند.

این گزارش از افراد درگیر در هر دو شرکت نقل می‌کند که هم ایسر و هم Asustek، تولید محلی در هند را یک حرکت استراتژیک برای بلندمدت می‌دانند. جیسون چن، رئیس ایسر، ظهور هند به عنوان دومین بازار بزرگ شرکت از نظر حمل و نقل و درآمد، پس از ایالات متحده را برجسته کرد.

ایسر در نظر دارد فروش رایانه‌های نوت‌بوک مصرفی را در هند در سال جاری سرعت بخشد، با بحث‌هایی که با شرکای تولیدی هندی و همچنین تأمین‌کنندگان تایوانی در جریان است تا تولید محلی را افزایش دهد. چن بر رشد سریع بازار هند تاکید کرد و بر پتانسیل غیرقابل انکار آن تاکید کرد.

به طور مشابه، مدیر عامل شرکت Asustek Computer، سامسون هو، رویکرد فعالانه شرکت را در همکاری با تامین کنندگان برای پاسخگویی به تاکید دولت هند بر تولید محلی بیان کرد. هو برنامه‌های Asustek را برای ارتقای هند به‌عنوان بازاری اولویت‌دار برای گسترش کسب‌وکار نوت‌بوک‌های تجاری‌اش فاش کرد که نشان‌دهنده تلاش‌های مداوم این شرکت در دو سال گذشته برای ایجاد برند نوت‌بوک مصرف‌کننده‌اش در منطقه است.

Wistron، یک تولید کننده برجسته نوت بوک قراردادی، همچنین از اقدام استراتژیک خود برای ایجاد یک مرکز نگهداری و خدمات پس از فروش در کارناتاکا، هند خبر داد که نشان دهنده تعهد این شرکت به تقویت حضور خود در بازار هند است. سایمون لین، رئیس Wistron، به احتمال خطوط تولید آینده برای تولید رایانه های شخصی در سایت تازه خریداری شده اشاره کرد.

این تحولات همزمان با تغییر سیاست های قابل توجه در هند، از جمله معرفی مقررات آگوست گذشته با هدف الزام مجوز برای واردات محصولات مختلف فناوری، که متعاقباً با یک سیستم مدیریت واردات جدید جایگزین شد، است. تلاش این کشور برای تقویت زنجیره تامین فناوری خود با روندهای جهانی، به ویژه در بحبوحه کاهش نقش چین به عنوان قطب تولید جهان، هماهنگ است.

تلاش های هند برای تحریک تولید فناوری محلی جدید نیست، با ابتکاراتی مانند برنامه تشویقی مرتبط با تولید (PLI) با هدف تشویق تولیدکنندگان گوشی های هوشمند برای بومی سازی تولید. PLI 2.0 که سال گذشته معرفی شد، مشوق ها را برای در بر گرفتن طیف وسیع تری از محصولات فناوری اطلاعات، از جمله نوت بوک ها و تبلت ها، گسترش می دهد. تحلیلگران تاثیر مثبت این سیاست‌ها را پیش‌بینی می‌کنند، به طوری که Counterpoint Research پیش‌بینی می‌کند در سال ۲۰۲۴، ۹٫۳ درصد افزایش محموله رایانه‌های شخصی در بازار هند را پیش‌بینی کند که از میانگین جهانی پیشی می‌گیرد.

از آنجایی که بازیگران جهانی به سمت هند می چرخند، صنعت فناوری این کشور برای رشد قابل توجهی آماده می شود که با ترکیبی از پشتیبانی نظارتی و پتانسیل بازار تقویت می شود.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/facing-tighter-import-restrictions-acer-asus-to-set-up-massive-manufacturing-facilities-in-india-13704222.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *