ایسوس از Zenbook 14 OLED جدید با پردازنده Intel Core Ultra 9 مجهز به هوش مصنوعی رونمایی کرد.

ایسوس به‌روزرسانی Zenbook 14 OLED را معرفی کرد که به گفته سازنده، وزن و اندازه شاسی، صفحه نمایش، عمر باتری و صدا را بهبود می‌بخشد و پردازنده جدید Core Ultra 9 اینتل با هوش مصنوعی را اضافه می‌کند.

اینتل رسما راه اندازی شد سری پردازنده‌های Core Ultra، تراشه‌های Meteor Lake مورد انتظار آن. آنها اولین تراشه های اینتل هستند که دارای واحد پردازش عصبی (NPU) هستند. این بدان معناست که این پردازنده‌ها به برنامه‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT و Midjourney کمک می‌کنند تا عملکرد و بهره‌وری را به طور گسترده افزایش دهند.

تصویر ۱ از ۴

ایسوس از Zenbook 14 OLED جدید با پردازنده Intel Core Ultra 9 مجهز به هوش مصنوعی رونمایی کرد.

(اعتبار تصویر: ایسوس)
تصویر ۲ از ۴

نمای کناری لپ تاپ آبی

(اعتبار تصویر: ایسوس)
تصویر ۳ از ۴

نمای کناری لپ تاپ آبی

(اعتبار تصویر: ایسوس)
تصویر ۴ از ۴

نمای پشت لپ تاپ آبی

(اعتبار تصویر: ایسوس)

Zenbook 14 OLED جدید همچنین دارای یک صفحه نمایش ۳K Asus Lumina OLED است که نسبت به صفحه نمایش ۲٫۸K (2880×1800) 120Hz OLED مدل ۲۰۲۳ بهبود یافته است، اگرچه هر دو هنوز حداکثر ۶۰۰ نیت روشنایی دارند. شاسی آن به راحتی می تواند آن را در میان بهترین لپ تاپ های نازک و سبکبه لطف وزن آن اکنون تنها ۱٫۲ کیلوگرم با مشخصات ۱۴٫۹ میلی متری.

این دستگاه دارای گرافیک داخلی Intel Arc و همچنین تا ۱ ترابایت حافظه SSD، ۳۲ گیگابایت رم، WiFi 6E، و انتخاب پورت متعادل از دو پورت Thunderbolt 4، یک پورت USB 3.2 Gen 1 Type-A، یک HDMI است. پورت ۲٫۱ (TMDS) و جک ۳٫۵ میلی متری صدا.

ایسوس و ایسر به لطف اینتل در اپل نوسان می کنند

لپ‌تاپ جدید ایسوس تنها لپ‌تاپی نیست که دارای پردازنده‌های Core Ultra است ایسر همچنین لپ تاپ خود را معرفی کرد مجهز به پردازنده جدید – Acer Swift Go 14. نه تنها دارای صفحه نمایش OLED قابل مقایسه و شاسی نازک و سبک است، بلکه مانند Zenbook 14 OLED که ۵۰٪ از مواد بازیافتی پس از مصرف (PCR) ساخته شده است، لپ تاپ ایسر نیز عرضه می شود. با یک پد لمسی ساخته شده از پلاستیک بازیافتی متصل به اقیانوس.

جالبتر این است که Swift Go 14 به وضوح با آن رقابت می کند مک بوک ایربه دلیل اینکه لپ‌تاپ دارای گواهی Evo اینتل با زمان‌های بیدار شدن فوری، زمان شارژ سریع‌تر و عمر باتری ادعایی ۱۲٫۵ ساعت است، احتمالاً می‌تواند آن را از بین ببرد.

ایسوس با داشتن پردازنده‌ی مرکزی Core Ultra 9 جدید Zenbook 14 OLED به این معنی است که در خط رقابت با خط مک‌بوک اپل، از جمله سری پرو، قرار خواهد گرفت. و صادقانه بگویم، این همه رقابت چیز بزرگی خواهد بود.

اپل به لطف موفقیت عظیم سیلیکون سری M خود ثابت کرده است که بیش از یک تولید کننده چیپ توانمند است. اما با در دسترس بودن Intel Core Ultra، سازندگان لپ‌تاپ مانند ایسر و ایسوس قدرت مورد نیاز خود را برای مقابله با خط عالی مک‌بوک دریافت می‌کنند.


منبع: https://www.techradar.com/computing/laptops/asus-reveals-new-zenbook-14-oled-with-ai-powered-intel-core-ultra-9-cpu

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *