ایلان ماسک، شرکت X تمام درآمد حاصل از فروش تبلیغات در X را به بیمارستان‌های غزه، اسرائیل اهدا می‌کند

ایلان ماسک، شرکت X تمام درآمد حاصل از فروش تبلیغات در X را به بیمارستان‌های غزه، اسرائیل اهدا می‌کند

پلتفرم رسانه اجتماعی ایلان ماسک، X، تمام درآمد تبلیغاتی خود را که مربوط به درگیری در غزه است به بیمارستان‌های اسرائیل و صلیب سرخ/هلال در غزه اهدا خواهد کرد.

این تصمیم در بحبوحه نبردهای شدید بین نیروهای دفاعی اسرائیل و حماس، مقام حاکم در غزه که منجر به کشته شدن بیش از ۱۳۰۰۰ نفر بر اثر بمباران اسرائیل در نوار پرجمعیت غزه شد، اتخاذ شد.

این درگیری باعث شده است که بیمارستان‌های بزرگ از جمله الشفا در غزه تقریباً غیرفعال شده و با کمبود شدید عرضه مواجه شوند. اسرائیل مدعی است که حماس از این امکانات برای مخفی کردن پست‌های فرماندهی نظامی و جنگنده‌ها استفاده می‌کند، ادعایی که حماس و کارکنان بیمارستان آن را رد کردند.

ماه گذشته، ماسک همچنین فاش کرد که شبکه ماهواره‌ای او، استارلینک، به سازمان‌های امدادرسان شناخته‌شده در غزه ارتباط برقرار می‌کند. این پشتیبانی پس از قطع شدن خدمات ارتباطی و اینترنت در منطقه بسیار مهم شد. استارلینک که توسط اسپیس ایکس ماسک توسعه یافته است، قصد دارد دسترسی به اینترنت کم هزینه را به مناطق دورافتاده ارائه دهد و قصد دارد تا ۴۲۰۰۰ ماهواره را در صورت فلکی بزرگ خود مستقر کند.

با این حال، «X» با کاهش پشتیبانی تبلیغ‌کنندگان دست و پنجه نرم می‌کند و نگرانی‌هایی در مورد نمایش تبلیغات در کنار محتوای بحث‌برانگیز، از جمله مطالب طرفدار نازی‌ها و سخنان مشوق عداوت، ایجاد شده است. شرکت‌های بزرگی مانند IBM، NBCUniversal و Comcast، شرکت مادر NBCUniversal، تبلیغات در X را متوقف کرده‌اند.

ماسک به نگرانی‌ها در مورد تخصیص بودجه پاسخ داد و اظهار داشت که وجوه از طریق صلیب سرخ/هلال ردیابی می‌شود تا اطمینان حاصل شود که به گروه تروریستی فلسطینی حماس نمی‌رسد. او گفت: “ما نحوه خرج شدن بودجه و عبور از طریق صلیب سرخ/هلال را پیگیری خواهیم کرد. ایده های بهتر مورد استقبال قرار می گیرد. ما باید به افراد بی گناه فارغ از نژاد، عقیده، مذهب یا هر چیز دیگری اهمیت دهیم.”

علی‌رغم این تلاش‌های بشردوستانه، پست‌های بحث‌برانگیز ماسک، از جمله تایید اخیر یک نظریه توطئه یهودی‌ستیزانه، به تشدید تنش‌ها در این پلتفرم کمک کرده است. به دلیل نگرانی در مورد محتوای پلتفرم و اظهارات جنجالی ماسک که منجر به اقدامات قانونی علیه سازمان هایی می شود که چنین مسائلی را گزارش می کنند، تبلیغ کنندگان محتاط هستند.

(با نظر آژانس ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/elon-musk-x-corp-to-donate-revenue-from-ad-sales-on-x-to-hospitals-in-gaza-israel-13417012.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *