ایلان ماسک آمریکا، بریتانیا، چین و اتحادیه اروپا را به دلیل موضع آنها در مورد هوش مصنوعی در نشست ایمنی بلچلی بررسی می کند.

در اجلاس ایمنی هوش مصنوعی بریتانیا در بلچلی پارک که اخیراً به پایان رسید، ایلان ماسک با تعدادی از رهبران جهان، کارشناسان فناوری و محققان امنیت هوش مصنوعی ملاقات کرد.

با این حال، به نظر می رسد که بنیانگذار میلیاردر Tesla و X.Ai دقیقاً از نحوه نزدیک شدن بیشتر رهبران سیاسی به قوانین هوش مصنوعی و هوش مصنوعی تحت تأثیر قرار نگرفته است.

ماسک در حالی که هنوز در اجلاس سران بود، ایالات متحده، بریتانیا، چین و اتحادیه اروپا را بررسی می‌کرد، کارتونی را به اشتراک گذاشت که چهار نهاد ذکر شده را به تصویر می‌کشید، در حالی که چیزی در مورد هوش مصنوعی می‌گفتند، در حالی که به چیزی کاملاً متفاوت فکر می‌کردند.

در این کارتون، ایالات متحده، بریتانیا، چین و اتحادیه اروپا، همگی بر این باورند که هوش مصنوعی یک خطر بالقوه فاجعه بار برای بشریت دارد. با این حال، به نظر می رسد که همه آنها می خواهند هوش مصنوعی خود را به روش خود توسعه دهند و اولین کسانی باشند که این کار را انجام می دهند.

ممکن است ادعاهایی که این کارتون مطرح می کند تا حدی حقیقت داشته باشد.

اتحادیه اروپا، بریتانیا و ایالات متحده در حال رقابت با یکدیگر هستند تا قوانین و مقررات خود را برای توسعه و استفاده از هوش مصنوعی تنظیم کنند. با این حال، آن‌ها همچنین می‌خواهند در مورد چگونگی تعیین برنامه‌های دیگر کشورها و مناطق، منافع کنترلی داشته باشند. دور از ذهن نیست اگر بگوییم اتحادیه اروپا، بریتانیا و ایالات متحده همگی در حال خرید هستند تا لحن توسعه هوش مصنوعی و نحوه استقرار آن را تعیین کنند.

از سوی دیگر، چین با قوانین خود بازی می کند و کارهای خود را انجام می دهد. وو ژائوهوی، معاون وزیر فناوری چین در این اجلاس اعلام کرد که چین متعهد به مشارکت در “مکانیسم بین المللی” برای هوش مصنوعی است. و اگر تاریخ چیز دیگری است، رهبران جهان در سرتاسر جهان بهتر از این می دانند که چین را به قولش قبول کنند.

در حالی که اجلاس ایمنی هوش مصنوعی بریتانیا شاهد بود که ۲۸ مقام برجسته از جمله چندین شرکت فناوری و ایالات متحده، بریتانیا، اتحادیه اروپا، چین بیانیه بلچلی را امضا کردند و عزم خود را برای توسعه هوش مصنوعی به روشی انسان محور تأیید کردند، یک برنامه عملی مشخص یا حتی دستورالعمل‌های ممکن صادر نشده است. در چنین سناریویی، باید به این فکر کرد که «انسان محوری» دقیقاً چه می کند.

به همین ترتیب، جدیدترین فرمان اجرایی جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، لحن توسعه و استقرار هوش مصنوعی در این کشور را تعیین کرد. با این حال، کارشناسان فناوری مدعی شده‌اند که این فرمان اجرایی هیچ محتوای واقعی ندارد و تمرینی برای افزایش قانون شکنی به منظور تبعیت از دولت ایالات متحده است. از سوی دیگر، محققان هوش مصنوعی ادعا می‌کنند که فرمان اجرایی بایدن بیش از آن مبهم است که ارزش معناداری ندارد.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/news-analysis/elon-musk-takes-a-dig-at-us-uk-china-and-eu-for-their-stance-on-ai-at-bletchley-safety-summit-13340352.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *