ایلان ماسک الکس جونز و Infowars را در X / Twitter بازگرداند

الکس جونز به X بازگشته است، پلتفرمی که قبلاً به آن معروف بود توییتر.

هفته گذشته، ایلان ماسک گفت که “در نظر گرفتن“بازگرداندن جونز به پلتفرم پس از مصاحبه ای که نظریه پرداز توطئه در برنامه تاکر کارلسون انجام داد، که مستقیماً در X آپلود شد. ماسک در آخر هفته تصمیم گرفت نظرسنجیکه بیش از پنج سال پس از تعلیق دائمی جونز، به شدت از بازگرداندن جونز به پلتفرم رسانه های اجتماعی حمایت می کرد.

ماسک: «مردم سخن گفته‌اند و چنین خواهد شد». پاسخ داد وقتی نظرسنجی بسته شد لحظاتی بعد، حساب کاربری الکس جونز بازگردانده شد.

روز دوشنبه، حساب رسمی وب سایت الکس جونز، InfoWars، نیز در این پلتفرم بازگردانده شد.

بسیاری از اکانت های بحث برانگیز به X بازگشته اند

الکس جونز از اولین فرد جنجالی که ماسک پس از آن که قبلاً قبل از تصاحب ماسک شرکت به حالت تعلیق درآمده بود، به پلتفرم بازگردانده شد.

در واقع، روز یکشنبه، ماسک در X Spaces شرکت کرد چت صوتی که الکس جونز و سایر کاربرانی را که قبلاً در پلتفرم تعلیق شده بودند، نشان می‌داد اندرو تیتیک تأثیرگذار که با تجاوز جنسی و قاچاق انسان مواجه است اتهاماتو لورا لومر، یک نظریه پرداز توطئه جناح راست که پس از آن در فضای مجازی منتشر شد دستبند زدن او به مقر آن زمان توییتر در نیویورک رفت تا به ممنوعیت ورود به این پلت فرم در سال ۲۰۱۸ اعتراض کند.

دیگر شرکت کنندگان قابل توجه در چت Spaces نشان دادند که تعداد کاربرانی که قبلاً ممنوع شده بودند چقدر گسترده است. به عنوان مثال، برادران کراسنشتاین در چت Spaces شرکت می کردند. اد و برایان کراسنشتاین هر دو بودند معلق تحت رژیم قدیمی توییتر در سال ۲۰۱۹ قبل از اینکه تحت نظر ماسک دوباره به کار گرفته شود. آنها به دلیل سخنان نفرت انگیز یا لفاظی های خشونت آمیز تعلیق نشده بودند، بلکه به اتهام دستکاری پلتفرم با حساب های جعلی.

البته تعداد انگشت شماری از کاربرانی که قبلاً تعلیق شده بودند که در Spaces بودند، تنها نمونه کوچکی از حساب هایی بود که ماسک بازگردانده است.

در نوامبر سال گذشته، تنها چند هفته پس از خرید توییتر، ماسک از پایگاه کاربران درباره بازگرداندن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، که در پی حمله به ساختمان کنگره در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ تعلیق شده بود، نظرسنجی کرد. آنها طرفدار بازگرداندن او بودند، بنابراین ماسک چنین کرد.

تقریباً در همان زمان، ماسک نیز پس آورد کاربران دیگری مانند جردن پیترسون، مفسر راست‌گرا، که به دلیل سیاست‌های آزار و اذیت حذف شده توییتر در مورد بی‌نام‌گذاری افراد ترنس‌جندر، تعلیق شد، و مارجوری تیلور گرین، نماینده کنگره آمریکا که به دلیل سیاست‌های اطلاعات نادرست پزشکی توییتر تعلیق شد و اکنون در زمان ماسک نیز وجود ندارد.

در اینجا دلیل اهمیت بازگشت الکس جونز است

الکس جونز در طول سال ها به یک نام اصلی تبدیل شد، زیرا او یکی از حامیان اصلی دونالد ترامپ شد. رئیس جمهور سابق حتی در برنامه جونز ظاهر می شود. با این حال، به احتمال زیاد جونز را به خاطر بزرگترین جنجالش در مورد تیراندازی مدرسه سندی هوک می شناسید. جونز ادعا کرد که تیراندازی یک پرچم دروغین بوده و والدین و فرزندان درگیر از بازیگران بحران بودند. اظهارات او باعث شد تا برخی از حامیانش خانواده قربانیان تیراندازی را مورد آزار و اذیت قرار دهند. در چند سال گذشته، جونز یک سری از آنها را از دست داده است دعاوی حقوقی به والدین کودکان سندی هوک.

با این حال، در بیشتر موارد، جونز با بسیاری از کاربران امروزی پلتفرم ماسک تفاوت چندانی ندارد.

جرد هولت، محقق افراط گرایی، “با نگاهی به وضعیت گفتمان محافظه کارانه در جریان اصلی، هیچ کارکردی که جونز ارائه می دهد وجود ندارد که قبلاً توسط صد مفسر تکمیل نشده باشد.” ارسال شده در X. “در این مرحله بد خواهد بود، اما کاملاً نمادین است. او پوسته ای است که قبلا بود.”

با این حال، بازگشت جونز بسیار مهم است. اما نه به خاطر کاری که جونز انجام داده است. این مهم است زیرا ماسک قبلاً در برابر بازگرداندن او بسیار سرسخت بود.

ماسک گفت: “من به کسی که از مرگ کودکان برای کسب سود، سیاست یا شهرت استفاده کند، رحم نمی کنم.” توضیح داد سال گذشته که چرا او نمی‌خواست الکس جونز را برگرداند. ماسک حتی به مرگ فرزند خود اشاره کرد تا بر احساسات خود در این مورد تأکید کند.

ماسک اکنون نظر خود را در مورد موضوعی که زمانی به شدت نسبت به آن احساس می کرد تغییر کرده است. و او این کار را در میان یک بایکوت تبلیغ کننده که او اعتراف کرده است که به طور بالقوه می تواند شرکت را نابود کند.

بازگشت الکس جونز به پلتفرم ممکن است دیگر تبلیغ کنندگان را از خود دور کند یا نکند. این مسئله بعدا بررسی خواهد شد. اما احتمالاً کاری برای بازگرداندن تبلیغ‌کنندگانی که انجام داده‌اند، انجام نخواهد داد قبلا ترک شده است به دلیل تایید ماسک از یک نظریه توطئه ضد یهود.


منبع: https://mashable.com/article/alex-jones-infowars-reinstated-x-twitter-elon-musk

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *