ایلان ماسک به تازگی در SEC ایستاده است. بهانه: وکلای او باید ابتدا زندگی نامه والتر ایزاکسون ماسک را می خواندند.

الون ماسک.

الون ماسک.


Chesnot از طریق Getty Images



  • SEC به تازگی فاش کرد که در حال بررسی سرمایه گذاری ایلان ماسک در توییتر و تصاحب نهایی آن است.
  • این آژانس می گوید که ماسک به بهانه های مختلف در مورد این پرونده مصاحبه نکرده است.
  • الکس اسپیرو، وکیل ماسک، کل تحقیقات را “اشتباه” خواند.
تبلیغات

تبلیغات

الون ماسکسرمایه گذاری در توییتر و خرید ۴۴ میلیارد دلاری وی از این پلتفرم توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار در حال بررسی است، که ماسک اکنون از مصاحبه با آنها خودداری می کند.

را SEC روز پنجشنبه از یک دادگاه فدرال کالیفرنیا خواست تا ماسک را که توییتر یا X را در زیر آن خریداری کرده است، مجبور کند یک سال پیش، برای رعایت احضاریه مه که از او خواسته شده بود برای شهادت بنشیند. این بایگانی نشان می‌دهد که آژانس می‌گوید «تحقیقات غیرعلنی در حال انجام توسط SEC در مورد اینکه آیا ماسک، از جمله موارد دیگر، مفاد مختلف قوانین اوراق بهادار فدرال را نقض کرده است» با جمع‌آوری سری اولیه سهام توییتر در اوایل سال ۲۰۲۲ و خرید بعدی‌اش شرکت، همراه با اظهاراتی که وی بیان کرد در مورد معامله.

اگرچه سال گذشته در یک پرونده قضایی جداگانه اشاره شد که ماسک تحت تحقیقات فدرال است، اما این کار را انجام داد فاش نکن توسط کدام ارگان یا چه تحقیقاتی مربوط می شود.

این آژانس گفت: “SEC به دنبال شهادت ماسک برای به دست آوردن اطلاعاتی است که قبلاً در اختیار SEC نیست و مربوط به تحقیقات قانونی آن است.” SEC تمام مراحل اداری مناسب مورد نیاز برای درخواست شهادت ماسک را دنبال کرده است. در مواجهه با امتناع آشکار ماسک از اجرای احضاریه SEC، SEC اکنون از دادگاه می خواهد که مداخله کند و ماسک را وادار به تبعیت کند.

تبلیغات

تبلیغات

اگرچه ماسک قبلاً در ژوئیه سال ۲۰۲۲ نیم روز در رابطه با تحقیقات خود به SEC شهادت داده بود، اما آژانس اعلام کرد که به دلیل حجم عظیمی از اطلاعات اضافی که در سال جاری دریافت کرده است، از او خواسته است تا بازجویی های بیشتری را ارائه کند. SEC “هزاران سند جدید از احزاب مختلف را به عنوان بخشی از تحقیقات خود، از جمله صدها سند جدید تولید شده توسط ماسک” در اختیار دارد.

این آژانس در بایگانی خود گفت: «SEC هنوز فرصتی برای سؤال از ماسک در مورد آن اسناد و سایر اطلاعات قابل توجهی که در تحقیقات خود از ۲۷ جولای ۲۰۲۲ به دست آورده است، نداشته است.

پس از ماه‌ها گفتگو با وکیل ماسک، که کمیسیون SEC ادعا می‌کند هرگز با نشستن ماسک برای مصاحبه دیگر مخالفت نکرد، میلیاردر تسلا موافقت کرد که در ۱۵ سپتامبر در سانفرانسیسکو مورد بازجویی قرار گیرد. او برای شهادت حاضر نشد.

وکیل ماسک، الکس اسپیرو، به اینسایدر گفت: “کمیسیون SEC قبلا چندین بار شهادت آقای ماسک را در این تحقیقات اشتباه گرفته است – بس است.”

تبلیغات

تبلیغات

“اعتراضات جعلی”

SEC گفت: «در عوض، دو روز قبل از شهادت برنامه ریزی شده خود، ماسک به طور ناگهانی به کارکنان SEC اطلاع داد که حاضر نخواهد شد. ماسک تلاش کرد تا امتناع خود از اجرای احضاریه را با طرح چندین اعتراض جعلی، از جمله اعتراض به سانفرانسیسکو به عنوان محل شهادت مناسب، توجیه کند.

از دیگر ایرادات ماسک این بود که کمیسیون SEC در تلاش برای “آزار و اذیت” او و این بود بیوگرافی او، ایلان ماسک نوشته والتر آیزاکسون، نزدیک به تاریخ شهادت برنامه ریزی شده او منتشر می شد و وکلای او به “زمان برای بررسی” مطالب کتاب نیاز داشتند. ماسک و معتمدان شخصی اش بیشتر منابع کتاب را تشکیل می دادند.

به گفته این آژانس، اگرچه کمیسیون SEC تلاش کرد تاریخ و مکان دیگری را برای مصاحبه با ماسک انتخاب کند، اما او به “امتناع آشکار از حضور برای شهادت” روی آورد.

اکنون از دادگاه می‌خواهد که ماسک را مجبور به تمکین کند و برای مصاحبه بنشیند.

تبلیغات

تبلیغات

نماینده توییتر به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداد.

عکس سوئیچ و لامپ

برای اطلاعیه های Insiders ثبت نام کنید! با آنچه می خواهید بدانید به روز باشید.

در اعلان‌های فشار مشترک شوید

در ادامه بخوانید

الون ماسک
توییتر
SEC
تبلیغات

نماد بستن دو خط متقاطع که “X” را تشکیل می دهند. راهی برای بستن یک تعامل یا رد کردن یک اعلان را نشان می دهد.



منبع: https://www.businessinsider.com/sec-investigating-elon-musks-twitter-purchase-wants-him-for-questioning-2023-10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *