ایلان ماسک به طور رسمی تماس‌های صوتی و تصویری را راه‌اندازی می‌کند و یک قدم به تبدیل شدن به «اپلیکیشن همه چیز» نزدیک‌تر می‌شود.

X در اقدامی پیشگامانه، قابلیت تماس صوتی و تصویری را برای پایگاه کاربران خود معرفی می کند. تعداد زیادی از کاربران پلتفرم گزارش داده اند که هنگام باز کردن برنامه نوتیفیکیشن هایی دریافت کرده اند که ورود این ویژگی جدید را اعلام کرده اند که “تماس های صوتی و تصویری اینجاست!”

ماسک همچنین به X رفت و پستی را مجدداً به اشتراک گذاشت و نحوه فعال کردن ویژگی جدید را اعلام کرد.

معرفی این ویژگی همراه با کلید جدید «فعال کردن تماس صوتی و تصویری» در تنظیمات برنامه است. این جابجایی به کاربران امکان می دهد این ویژگی را فعال کرده و مخاطبان مورد نظر خود را برای برقراری این تماس ها مشخص کنند.

کاربران می‌توانند انتخاب کنند که تماس‌های صوتی و تصویری از افراد در دفترچه آدرس‌شان، افرادی که دنبال می‌کنند، کاربران تأیید شده یا هر ترکیبی از این سه مورد مجاز باشند. شروع یک تماس یک فرآیند ساده است. کاربران به سادگی یک پیام مستقیم با کاربر دیگری باز می کنند، نماد تلفن واقع در گوشه سمت راست بالای صفحه را انتخاب می کنند و بین تماس صوتی یا تصویری یکی را انتخاب می کنند.

در حالی که X اطلاعیه رسمی در مورد این ویژگی نداده است، این شرکت نکاتی را منتشر کرده است، با یک پست رمزآلود که به عنوان خوانده شده، “آماده برای آن …؟” اندکی قبل از ظاهر شدن این ویژگی مالک X، ایلان ماسک، مدت‌ها است که قصد خود را برای گنجاندن تماس‌های صوتی و تصویری در این پلتفرم، به عنوان بخشی از چشم‌انداز خود برای تبدیل آن به برنامه نهایی “همه چیز” نشان داده است.

ماسک به صراحت اشاره کرده است که این ویژگی در iOS، Android، Mac و PC در دسترس خواهد بود و نیاز به شماره تلفن را از بین می برد.

میزان گسترش تماس‌های صوتی و تصویری در X همچنان نامشخص است، همچنین مشخص نیست که آیا کاربران غیر Premium می‌توانند به این ویژگی دسترسی داشته باشند یا خیر.

شایان ذکر است، ماه گذشته، کریس مسینا، مخترع هشتگ‌ها و مدافع سرسخت فناوری منبع باز، کدی را در نرم‌افزار X کشف کرد که به لزوم اشتراک در سرویس Premium X برای استفاده از این ویژگی جدید اشاره می‌کرد.

علاوه بر این، ماسک به برنامه‌هایی برای دریافت هزینه‌ای سالانه از همه کاربران برای دسترسی به پلتفرم اشاره کرده است و قبلاً این روش را برای کاربران نیوزلند و فیلیپین آغاز کرده است که اکنون برای ادامه استفاده از این پلتفرم ملزم به پرداخت ۱ دلار در سال هستند.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/news-analysis/elon-musk-x-officially-rolling-out-audio-video-calls-one-step-closer-to-becoming-the-everything-app-13297872.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *