ایلان ماسک مدیران تسلا را تهدید کرد: حق رأی ۲۵ درصدی می‌خواهم

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس، ۲۵ درصد از قدرت رأی‌دهی در تسلا را می‌خواهد. به‌گفته‌ی ماسک، اثرگذاری او برای تبدیل این شرکت به رهبر حوزه‌های هوش مصنوعی و رباتیک ضروری است.

روز دوشنبه و در قالب یک سری پست‌ها در شبکه‌ی اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، ماسک گفت که درصورت گسترش توانایی‌های تسلا در هوش مصنوعی و رباتیک، اگر حق رأی ۲۵ درصدی نداشته باشد، «آزرده‌خاطر» خواهد شد و ترجیح می‌دهد محصولات را خارج از تسلا بسازد.

ماسک می‌خواهد اگر درصد کافی از سهامداران با تصمیماتش مخالف بودند، بتواند رأی آنان را نقض کند. ثروتمند‌ترین فرد جهان نوشت: «اگر ۲۵ درصد [قدرت رأی] داشته باشم، بدین‌معنی است که تأثیرگذار هستم؛ اما اگر دو برابر سهامداران علیه من رأی بدهند، می‌توان آن را نقض کرد.»

ماسک پیش‌تر گفته بود که ربات انسان‌نمای آپتیموس تسلا ارزش بیشتری از تجارت خودرویی این شرکت خواهد داشت. پس از اینکه یکی از تحلیلگران ارزش‌گذاری تسلا در‌مقایسه‌با تویوتا را بیش‌از‌حد دانست، ماسک تسلا را شرکت هوش مصنوعی و رباتیک نامید. این در حالی است که در سال ۲۰۲۲، حدود ۹۵ درصد درآمد تسلا از کسب‌وکار خودروسازی حاصل شده بود.

درخواست ماسک برای دریافت کنترل بیشتر، فشاری مضاعف بر هیئت‌مدیره‌ی تسلا وارد می‌کند؛زیرا همین حالا نیز هیئت‌مدیره‌ی این شرکت درباره‌ی تمرکز هم‌زمان ماسک روی هدایت چندین شرکت و اظهارنظر‌های جنجالی او نگرانی‌هایی دارند.

در همین حین، دادگاهی درباره‌ی پاداش ۵۶ میلیارد دلاری سال ۲۰۱۸ تسلا به ایلان ماسک در جریان است. ماسک گفت که برای نهایی‌کردن طرح پرداخت جدید، منتظر نتیجه‌ی دادگاه می‌ماند.

ماسک درحال‌حاضر ۱۳ درصد یا ۴۱۱ میلیون از ۳٫۱۸ میلیارد سهام تسلا را در‌اختیار دارد. او در سال ۲۰۲۲ برای تأمین هزینه‌ی ۴۴ میلیارد دلاری خرید توییتر، میلیاردها دلار از سهامش در این شرکت خودرو سازی را فروخت.


منبع: https://www.zoomit.ir/business/415242-elon-musk-wants-25-percent-voting-power-tesla/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *