ایلان ماسک پاکت هند را فشار می دهد تا با پیوش گویال وزیر اتحادیه دیدار کند تا در مورد تولید تسلا و خط مشی خودروهای برقی صحبت کند.

به گزارش رویترز، در یک تحول مهم، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، قرار است با پیوش گویال، وزیر بازرگانی و صنعت هند دیدار کند. انتظار می‌رود این نشست مهم هفته آینده در آمریکا برگزار شود. شایان ذکر است، در اوایل سال جاری، ماسک با نخست وزیر هند، نارندرا مودی، گفت‌وگو کرد و علاقه شدیدی به سرمایه‌گذاری قابل توجه در این کشور داشت.

پیش‌بینی می‌شود که دیدار آتی ماسک و وزیر گویال حول محور برنامه‌های بلندپروازانه تسلا برای ایجاد یک کارخانه تولیدی در هند باشد. هدف تسلا تولید یک خودروی الکتریکی ۲۴۰۰۰ دلاری مقرون به صرفه و در عین حال تامین بخش قابل توجهی از قطعات آن در داخل کشور است. علاوه بر این، خودروساز آمریکایی مشتاق راه اندازی شبکه گسترده ای از زیرساخت های شارژ در سراسر هند است.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که این بحث‌ها ممکن است شامل سیاست جدید پیشنهادی هند با هدف کاهش مالیات بر واردات خودروهای برقی کاملاً مونتاژ شده (EV) از ۱۰۰ درصد به ۱۵ درصد باشد. شایان ذکر است که این سیاست در حال حاضر در مراحل توسعه است. در سال ۲۰۲۱، تسلا تلاش های خود را برای ورود به بازار هند به دلیل مذاکرات بی نتیجه با دولت هند در مورد عوارض واردات متوقف کرد. اصرار دولت بر تولیدات محلی و مشوق های مرتبط نقش اساسی در این گفتگوها داشت. علاوه بر این، تسلا تشویق شد تا طرح تشویقی مرتبط با تولید هند را بررسی کند.

در تحول اخیر، دفتر نخست وزیر مودی جلسه ای را با حضور وزارتخانه های مختلف برای تسریع در اجرای سیاست جدید خودروهای برقی تشکیل داد. دولت از نزدیک در حال ارزیابی تأثیر بالقوه این سیاست بر بازار خودروهای برقی هند است. تولیدکنندگان محلی ابراز نگرانی کرده‌اند که مالیات‌های پایین‌تر واردات خودروهای الکتریکی می‌تواند بازار را مختل کند و برنامه‌های آنها را مختل کند.

در حالی که تمرکز اصلی جلسه بر روی موضوعات سیاستی گسترده‌تر خواهد بود، یک منبع آگاه به ET فاش کرد که تسریع در تأیید سرمایه‌گذاری‌های پیشنهادی تسلا در هند تا ژانویه ۲۰۲۴ یک دستور کار مهم است.

علاوه بر این، گزارش‌های اخیر Moneycontrol نشان می‌دهد که تسلا در نظر دارد فعالیت خود را در هند با واردات مستقیم خودرو از کارخانه Gigafactory خود در آلمان آغاز کند. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که مقامات هندی از واردات از کارخانه گیگافکتوری شانگهای تسلا در چین جلوگیری کردند.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/auto-tech/elon-musk-to-meet-union-minister-piyush-goyal-to-discuss-tesla-manufacturing-ev-policy-13368202.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *