ایلان ماسک که با نارضایتی عظیم سرمایه‌گذاران در تسلا دست و پنجه نرم می‌کند، می‌خواهد قبل از ساخت هوش مصنوعی، ۲۵ درصد سهام خود را در اختیار داشته باشد.

ایلان ماسک که با نارضایتی عظیم سرمایه‌گذاران در تسلا دست و پنجه نرم می‌کند، می‌خواهد قبل از ساخت هوش مصنوعی، ۲۵ درصد سهام خود را در اختیار داشته باشد.

در بیانیه اخیر، ایلان ماسک تمایل خود را برای توسعه محصولات هوش مصنوعی (AI) در خارج از حوزه شرکت تسلا نشان داد، در صورتی که نتواند کنترل قابل توجهی ۲۵ درصدی رای را به دست آورد.

غول فناوری که در حال حاضر بیش از ۱۲ درصد از سهام این غول خودروهای الکتریکی را در اختیار دارد، دیدگاه خود را در مورد ساختار تسلا بیان کرد و آن را به مجموعه ای متشکل از ۱۲ استارت آپ تشبیه کرد.

ماسک با مقایسه با جنرال موتورز، یک رهبر سنتی در صنعت خودروسازی جهانی، خواستار بررسی دقیق‌تر موقعیت تسلا شد.

ماسک به عنوان بزرگ‌ترین سهامدار تسلا، از پرداختن به جزئیات بیشتر در مورد ملاحظات خود خودداری کرد.

ثروتمندترین فرد جهان در جبهه های مختلف با نارضایتی سهامداران مواجه است، از نگرانی در مورد برنامه ریزی جانشینی تسلا تا اتهامات مربوط به انحراف به دلیل درگیری او با X، پلتفرمی که قبلاً به نام توییتر شناخته می شد و او در سال ۲۰۲۲ کنترل آن را بر عهده گرفت.

ماسک در پستی در X اعلام کرد: «من از ایده گسترش نقش تسلا به عنوان یک رهبر در هوش مصنوعی و روباتیک بدون تضمین کنترل تقریباً ۲۵ درصد رأی ناراحت هستم. تا جایی که نمی توان تصمیمات من را به چالش کشید.”

در اخبار دیگر، تسلا، پس از یک سال درخشان ۲۰۲۳ که در آن سهام آن بیش از دو برابر شد، با شروع دشواری در سال ۲۰۲۴ روبرو است که بدترین شروع هر سال در تاریخ خود را نشان می دهد. بر اساس گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، تولیدکننده خودروهای الکتریکی (EV) شاهد زیان خیره کننده بیش از ۹۴ میلیارد دلاری ارزش بازار در دو هفته اول سال بوده است.

چندین تحول منفی، از جمله تغییر خودروهای برقی توسط غول کرایه خودرو هرتز گلوبال هلدینگ، کاهش مداوم قیمت خودروهای ساخت چین آن، و نشانه هایی از افزایش هزینه های نیروی کار، به این کاهش کمک کرده است.

چالش‌ها در برابر پس‌زمینه کاهش رشد تقاضای خودروهای الکتریکی، به‌ویژه در ایالات متحده، به وجود می‌آیند. علاوه بر این، شکست مداوم در دریای سرخ نیز مشکلات بزرگی را برای کانال های حمل و نقل تسلا ایجاد می کند.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/auto-tech/elon-musk-dealing-with-massive-investor-dissatisfaction-at-tesla-wants-to-own-25-before-building-ai-13619022.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *