ایلان ماسک X تئوری توطئه جنجالی و منکر خشونت اسلحه را الکس جونز بازگرداند

پلتفرم رسانه اجتماعی X، که قبلاً به نام توییتر شناخته می شد، پس از نظرسنجی سازماندهی شده توسط ایلان ماسک که نزدیک به ۲ میلیون رای به دست آورد، حساب کاربری جنجالی نظریه توطئه جناح راست آمریکایی الکس جونز را بازگرداند.

تقریباً ۷۰ درصد از آرا موافق بازگرداندن جونز بودند که ماسک را بر آن داشت تا پاسخ دهد: “مردم صحبت کردند و همینطور خواهد بود.” حساب جونز، با نام کاربری @RealAlexJones، بلافاصله پس از ظاهر شدن مجدد در پلتفرم، حدود ۱ میلیون دنبال کننده جمع کرد.

حساب کاربری و وب‌سایت اصلی توییتر جونز، Infowars، به دلیل نقض خط‌مشی‌های رفتاری این پلتفرم در ۶ سپتامبر ۲۰۱۸ توسط صاحبان قبلی پلتفرم برای همیشه ممنوع شد.

از آن زمان به بعد، جونز با عواقب قانونی مواجه شده است، از جمله محکوم به پرداخت حدود ۱٫۵ میلیارد دلار غرامت به دلیل ادعای دروغین مبنی بر اینکه بستگان قربانیان تیراندازی در مدرسه سندی هوک بازیگران بحران هستند.

از دیگر سخنان بدنام جونز می توان به قسمتی در Infowars اشاره کرد که در آن او ادعا کرد که دولت تحت رهبری اوباما در حال استفاده از مواد شیمیایی ویژه در تامین آب برخی شهرها برای از بین بردن مردان و “همجنسگرا کردن آنها” به منظور پیشبرد برنامه های چپ خود است. او همچنین هیلاری کلینتون، بانوی اول سابق و نامزد ریاست‌جمهوری را به یک کودک‌بازی متهم کرده است که کودکان را می‌کشد و می‌خورد.

پس از تسلط ماسک بر توییتر، این پلتفرم دستخوش تغییرات زیادی شد، از جمله تغییر نام به X، بازنگری در سیاست‌ها و بازگرداندن حساب‌های قبلی تعلیق شده، از جمله حساب‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا.

ماسک تاکید کرده است که تصمیمات تعدیل محتوا شامل یک شورای تعدیل محتوا با دیدگاه‌های مختلف است.

در یک رویداد جداگانه در ماه نوامبر، ماسک با واکنش شدید تبلیغ‌کنندگان، از جمله Comcast و Walt Disney مواجه شد که پس از تایید پستی که ماسک به دروغ ادعا می‌کرد یهودیان نفرت علیه سفیدپوستان را ترویج می‌کنند، تبلیغات خود را در X متوقف کردند.

ماسک بعداً از اظهارات خود ابراز پشیمانی کرد و متعهد شد که با اتحادیه ضد افترا همکاری کند تا درباره مبارزه با یهودستیزی اطلاعات بیشتری کسب کند.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/elon-musks-x-reinstates-controversial-conspiracy-theorist-gun-violence-denier-alex-jones-13490502.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *