اینتل آخرین سری پردازنده های خود را در CES 2024 معرفی کرد و احتمالاً چیپ هایی که انتظارش را داشتید نیست.

اینتل آخرین سری پردازنده های خود را در CES 2024 معرفی کرد و احتمالاً چیپ هایی که انتظارش را داشتید نیست.

اینتل جدیدترین سری پردازنده های موبایل و دسکتاپ خود را امروز در ساعت ۲۴ معرفی کرد CES 2024و احتمالاً تراشه‌هایی نیستند که انتظار داشتید راه‌اندازی اینتل Meteor Lake را در ۱۴ دسامبر دنبال کنید.

اینتل به جای تراشه‌های نسل بعدی هوش مصنوعی مانند پردازنده‌های جدید Core و Core Ultra، آخرین نسخه از تراشه‌های سری Raptor Lake Refresh نسل چهاردهم خود را منتشر می‌کند، از جمله پردازنده‌های جدید سری HX درجه یک برای لپ‌تاپ و تراشه های دسکتاپ نسل چهاردهم ۶۵ وات و ۳۵ وات جدید که برای پاسخگویی به نیازهای محاسباتی گسترده ای طراحی شده اند.

در نهایت، اینتل همچنین در حال گسترش مجموعه خود با خانواده پردازنده‌های موبایل سری ۱ Intel Core، به رهبری پردازنده Intel Core 7 150U، با هدف قرار دادن بهترین سیستم های لپ تاپ نازک و سبک در سال ۲۰۲۴ به بازار می آید.

خانواده پردازنده‌های نسل چهاردهم اینتل برای ارائه عملکرد و ویژگی‌های پلتفرم بالا برای کاربران رایانه‌های شخصی علاقه‌مند و معمولی، با پردازنده‌های سری HX، به‌طور خاص برای کاربران موبایلی طراحی شده‌اند که عملکرد بالاتری را در حال حرکت می‌خواهند.

اینها تراشه هایی هستند که می توانید انتظار داشته باشید که در آن ببینید بهترین لپ تاپ گیمینگ و بهترین ایستگاه کاری سیار مدل‌هایی که در طول سال ۲۰۲۴ رها می‌شوند و به جای اینکه یک واحد پردازشگر عصبی جدید برای برنامه‌های هوش مصنوعی مانند با اینتل Meteor Lake پیدا خواهید کردتراشه‌های نسل چهاردهم HX تماماً در مورد فشرده کردن آخرین ذره عملکرد از معماری هسته هیبریدی اینتل هستند که اولین بار با اینتل Alder Lake در سال ۲۰۲۱ معرفی شد.

یکی از ستاره‌های سری HX، Intel Core i9-14900HX است که دارای هشت هسته عملکردی (P-cores) و ۱۶ هسته کارآمد (E-core)، در مجموع ۳۲ رشته پردازشی است که نه‌تنها برتری را نوید می‌دهد. اتصال و همچنین بهبود قابل توجهی در عملکرد تک و چند رشته ای. فرکانس توربوی تا ۵٫۸ گیگاهرتز و افزایش ۵۰ درصدی هسته های E در Core i7-14700HX اینتل بر این موضوع تأکید بیشتری دارد. پردازنده‌های سری HX همچنین از ۱۹۲ گیگابایت حافظه DDR5-5600 پشتیبانی می‌کنند و دارای قابلیت اورکلاک هستند، از جمله اینتل Extreme Utility (XTU) و Intel Extreme Memory Profile (XMP).

از نظر اتصال، پردازنده‌های جدید از Thunderbolt 5 با پهنای باند دو طرفه تا ۸۰ گیگابیت بر ثانیه و ویژگی‌های بی‌سیم پیشرفته‌تر مانند Wi-Fi 6E یکپارچه اینتل و گسسته جدید پشتیبانی می‌کنند. اینتل وای فای ۷ پشتیبانی از اتصالات قابل اعتماد و با سرعت بالا.

در بخش دسکتاپ، نسخه جدید شامل ۱۸ پردازنده جدید است که به گفته اینتل تا فرکانس توربوی ۵٫۸ گیگاهرتز، عملکرد چند رشته ای تا ۳۷ درصد سریعتر و عملکرد مایکروسافت آفیس بهبود یافته در مقایسه با نسل های قبلی ارائه می شود. این پردازنده ها همچنین با مادربردهای مبتنی بر سری ۶۰۰ و ۷۰۰ اینتل سازگاری دارند و تا ۱۹۲ گیگابایت حافظه DDR5-5600/DDR4-3200 MT/S را پشتیبانی می کنند.

پردازنده‌های Intel Core 14th Gen نه تنها هدفشان افزایش حجم کاری و بازی‌های خلاقانه است، بلکه بازارهای عمودی مختلف را نیز ارائه می‌کنند. آنها برای انجام کارآمدی هوش مصنوعی و وظایف محاسباتی فشرده طراحی شده‌اند و نوآوری در زمینه‌هایی مانند آموزش، مراقبت‌های بهداشتی و اتوماسیون صنعتی را ممکن می‌سازند، اگرچه این را نباید با قابلیت‌های هوش مصنوعی پردازنده‌های Meteor Lake اینتل اشتباه گرفت. انتظار نمی رود که به عنوان تراشه های سوکت عرضه شوند، بلکه تنها پردازنده های لپ تاپ و همه کاره دسکتاپ باقی می مانند.

برای یک تراشه سوکت اینتل با پردازش هوش مصنوعی اختصاصی از طریق NPU، علاقه مندان احتمالا باید منتظر بمانند تا اینتل Arrow Lake در اواخر سال ۲۰۲۴ سقوط کند.

علاوه بر معرفی نسل چهاردهم، اینتل همچنین از پردازنده‌های Core U سری ۱ جدید خود، از جمله پردازنده Intel Core 7 150U، که فرکانس توربو تا ۵٫۴ گیگاهرتز، تا ۹۶ گیگابایت حافظه DDR5-5200/DDR4-3200 را ارائه می‌کند، معرفی کرد. . و گزینه های اتصال قوی. این سری برای سیستم‌های موبایلی طراحی شده است که به تعادل عملکرد و کارایی نیاز دارند.

به طور کلی، عرضه اینتل در CES 2024 رقبای زیادی را برای لیست بهترین پردازنده‌های ما فراهم می‌کند، اگرچه هیجان‌انگیزترین تراشه‌ها احتمالاً سری جدید موبایل HX خواهند بود، که باید لپ‌تاپ‌های سطح بالا را برای کار و عملکرد بیشتری را قبل از چرخش کامل اینتل ارائه کند. به طور کامل از معماری هیبریدی نسل چهاردهم فاصله دارد.

بار دیگر با احساس نسبت به پردازنده های نسل چهاردهم اینتل

اینتل قطعا در مرحله انتقال است و اعلام CES آن واقعاً بازتابی از این نقطه محوری در توسعه پردازنده این شرکت است. با توجه به Meteor Lake، تراشه‌های نسل چهاردهم جدید اینتل هم در دسک‌تاپ و هم در موبایل، چیزی شبیه به پاکسازی تیم آبی است. برای بقیه سال ۲۰۲۴، همه نگاه ها به Meteor Lake، Arrow Lake، و احتمالاً حتی تراشه های Lunar Lake معطوف خواهد شد، با این فرض که اینتل می تواند تا سال ۲۰۲۵ به برنامه های پنج نسل پردازنده خود پایبند باشد (خواه برنامه های اینتل شامل سال ۲۰۲۵ باشد، باقی مانده است. به نظر می رسد که عمدا مبهم است؛ “با” در “تا سال ۲۰۲۵” کارهای بسیار سنگینی را در آنجا انجام می دهد).

همانطور که ما شروع به دیدن اینتل می کنیم که معماری هسته هیبریدی را پشت سر گذاشته و تیم آبی را به بالای پشته سازنده تراشه بازگرداند. احیای مجدد AMD با پردازنده های Ryzenدو نسل بعدی پردازنده‌ها که دارای معماری طراحی ماژول چند تراشه‌ای هستند، هم برای اینتل جدید خواهند بود و هم احتمالاً در شروع کار کمی باگ هستند.

اینتل Meteor Lake هیجان‌انگیز است، اما احتمالاً با رفتن به سال ۲۰۲۴ دردسرهای قابل توجهی در رشد خواهد داشت که امیدواریم دریاچه Arrow و Lunar Lake با بلوغ معماری جدید از طریق تکرار تکمیل شوند. با این حال، تا آن زمان، علاقه مندان باید به دنبال تراشه های نهایی Raptor Lake Refresh برای سیلیکون با کارایی بالا از اینتل باشند.

ما را بررسی کنید CES 2024 مرکز برای همه آخرین اخبار از نمایش به عنوان آن اتفاق می افتد. ما همه چیز را از آن می پوشانیم ۸K تلویزیون‌ها و نمایشگرهای تاشو برای تلفن‌های جدید، لپ‌تاپ‌ها، گجت‌های خانه هوشمند و جدیدترین‌های هوش مصنوعی، پس برای داستان‌های بزرگ با ما همراه باشید. و فراموش نکنید ما را در TikTok دنبال کنید برای آخرین مورد از نمایشگاه CES!


منبع: https://www.techradar.com/computing/cpu/intel-announces-its-latest-processor-series-at-ces-2024-and-its-probably-not-the-chips-you-were-expecting

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *