اینتل به دلیل کاهش تقاضا برای تراشه، کارخانه اوهایو را به تاخیر می اندازد، سهام سقوط می کند

به دنبال گزارش وال استریت ژورنال مبنی بر تأخیر در ساخت تاسیسات تراشه ای ۲۰ میلیارد دلاری در اوهایو، اینتل در طول معاملات طولانی مدت کاهش سهام خود را تجربه کرد.

اینتل که در ابتدا قصد داشت تولید در سال ۲۰۲۵ را آغاز کند، اکنون با یک شکست مواجه است و طبق یافته‌های روزنامه بعید است تا اواخر سال ۲۰۲۶ عملیاتی شود. تأخیرها تا حدی به تخصیص تدریجی بودجه از قانون چیپس و علم نسبت داده می شود، قانونی که در سال ۲۰۲۲ برای جوان سازی صنعت تراشه ساز ایالات متحده تصویب شد.

در حالی که اینتل جزئیات خاصی در مورد جدول زمانی پروژه ارائه نکرد، این شرکت تعهد خود را به این ابتکار تایید کرد و اظهار داشت که هنوز در حال پیشرفت است و به نقاط عطف قابل توجهی دست یافته است.

گزارش ها حاکی از آن است که ایالات متحده آماده است تا پایان ماه مارس کمک های مالی قابل توجهی را با هدف انتقال میلیاردها دلار به تولیدکنندگان نیمه هادی اعلام کند. اینتل قبلاً اعلام کرده بود که سرعت پروژه‌های توسعه آن، از جمله تأسیسات اوهایو، که پیش‌بینی می‌شود به بزرگترین تأسیسات جهان تبدیل شود، به کمک‌های مالی و شرایط تجاری بستگی دارد.

در پاسخ به این خبر، سهام اینتل تا ۳٫۱ درصد کاهش یافت و در اواخر معاملات روز پنجشنبه به ۴۲٫۰۱ دلار رسید. حتی قبل از این افت، سهام از ابتدای سال تاکنون ۱۴ درصد کاهش را تجربه کرده بود.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/intel-to-delay-ohio-plant-citing-slowdown-in-demand-for-chips-shares-tumble-13681802.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *