اینتل رقیب جدیدی برای پردازنده گرافیکی H100 AI انویدیا دارد – با Gaudi3 با رم ۱۲۸ گیگابایتی آشنا شوید.

اینتل رقیب جدیدی برای پردازنده گرافیکی H100 AI انویدیا دارد – با Gaudi3 با رم ۱۲۸ گیگابایتی آشنا شوید.

اینتل در آخرین راه‌اندازی GPU انویدیا، پردازنده Gaudi3 – شتاب‌دهنده هوش مصنوعی با حافظه داخلی برای رقابت با H100 – یکی از بهترین کارت‌های گرافیک را به اشتراک گذاشته است.

طبق گفته‌ها، ۵ نانومتری Gaudi3، جانشین پردازنده آموزش یادگیری عمیق ۷ نانومتری Gaudi2، دارای چهار برابر قدرت شناور مغز ۱۶ (BF16)، دو برابر قدرت شبکه و ۱٫۵ برابر پهنای باند حافظه با پهنای باند بالا است. خدمت به خانه.

این مؤلفه که قرار است در سال ۲۰۲۴ راه اندازی شود، به رم ۱۲۸ گیگابایتی HBM3e مجهز خواهد شد، طبق تخمین نشریه، که حافظه داخلی ۹۶ گیگابایتی HBM2e سلف خود را از بین می برد و منجر به افزایش عملکرد جدی در یادگیری و آموزش هوش مصنوعی می شود.

تراشه های جدید اینتل برای رقابت با انویدیا

این در واقع پاسخ اینتل به سوپرتراشه GH200 است که به ۱۴۱ گیگابایت حافظه HBM3e مجهز شده است که آخرین GPU انویدیا را همراهی می کند. با توجه به اینکه Gaudi2 در فضایی مشابه H100 قرار دارد – احتمالا Gaudi3 در همان منطقه H200 دارای سطوح عملکردی خواهد بود.

اینتل قابلیت‌های تراشه Gaudi3 خود را در کنار کارت گرافیک Intel Max Series 1550 که در ابرکامپیوتر تازه آنلاین Aurora نصب شده است، به نمایش گذاشت. این دومین مورد است مقیاس بزرگ ابرکامپیوتر، و احتمالاً پس از تنظیم کامل، قدرتمندترین آن در تمام دوران خواهد بود.

به طور گسترده ای انتظار می رود که این ابررایانه با سرعت کامل از فرانتیر پیشی بگیرد و به سطوح عملکردی تا دو exaFLOP برسد – تقریباً دو میلیارد، میلیارد محاسبه در ثانیه.

به گفته این شرکت، این در مدیریت بارهای آموزشی هوش مصنوعی بسیار قدرتمندتر از سیستم های قابل مقایسه مجهز به پردازنده های گرافیکی AMD و Nvidia است.

پردازنده گرافیکی Intel Max 1550 امتیاز ۴۸٫۴ نمونه در ثانیه را با استفاده از معیار توان پردازش واحد پردازش گرافیکی CosmicTagger با MI250 AMD و A100 انویدیا به ترتیب ۳۱٫۲ و ۱۴٫۷ به دست آورد.

این با ارقام ثبت شده در بنچمارک آموزش تک نود CosmicTagger قابل مقایسه است، با GPU اینتل ۲۸۰ نمونه در ثانیه در مقابل ۱۲۰ و ۵۴٫۹ برای پردازنده های گرافیکی AMD و Nvidia به ترتیب.

اگرچه ارقام مقایسه‌ای قابل مقایسه برای پردازنده‌های گرافیکی H100 یا H200 انویدیا وجود ندارد، اما این نتایج، اینتل مکس ۱۵۵۰ را به یک کاندید بیش از حد توانمند برای سیستم‌های قدرتی تبدیل می‌کند که بارهای کاری آموزش هوش مصنوعی و استنتاج را اجرا می‌کنند.

بیشتر از TechRadar Pro


منبع: https://www.techradar.com/pro/intel-has-a-new-rival-to-nvidias-uber-popular-h100-ai-gpu-meet-gaudi3-with-a-whopping-128gb-ram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *