اینتل روی یک سلاح مخفی شرط می‌بندد تا AMD را در برخی از بارهای کاری هوش مصنوعی شکست دهد – دستورالعمل‌های AVX-512 به Xeon کمک می‌کند Epyc را در سناریوهای خاص شکست دهد، اما اینتل باید بسیار سخت‌تر کار کند تا AMD را نگران کند.

اینتل روی یک سلاح مخفی شرط می‌بندد تا AMD را در برخی از بارهای کاری هوش مصنوعی شکست دهد – دستورالعمل‌های AVX-512 به Xeon کمک می‌کند Epyc را در سناریوهای خاص شکست دهد، اما اینتل باید بسیار سخت‌تر کار کند تا AMD را نگران کند.

پردازنده‌های Xeon Scalable نسل پنجم اینتل که بر اساس معماری Emerald Rapids ساخته شده‌اند، می‌توانند از افزایش عملکرد خام در هنگام اجرای بارهای کاری AVX-512 بهره ببرند.

طبق سایت بنچمارک، یک CPU Intel Xeon Platinum 8592+ تقریباً می تواند عملکرد متوسط ​​خود را دو برابر کند و در عین حال بازده انرژی را هنگام اجرای دستورالعمل های AVX-512 در تعداد کمی از بارهای کاری خاص افزایش دهد. فورونیکس.

AVX-512 یک مجموعه دستورالعمل است که عملکرد یک CPU را با اجرای دستورالعمل های مشابه در نقاط مختلف داده افزایش می دهد – که به عنوان داده های چندگانه یک دستورالعمل (SIMD) شناخته می شود.

هدف اصلی آن سرعت بخشیدن به فشرده سازی داده ها، محاسبات رمزنگاری و وظایف پردازش تصویر است. در گذشته به دلیل بهره وری ضعیف برق و تولید گرمای بیش از حد مورد انتقاد قرار گرفت. اما نسل‌های اخیر پردازنده‌های Xeon اینتل تمایلی به نمایش این عوارض جانبی ندارند، و آن را راهی مناسب برای استفاده از پتانسیل کامل پردازنده‌های سرور محور می‌سازد.

افزایش عملکرد فعال شد

فورونیکس دو CPU 64 هسته ای Intel Xeon Platinum 8592+ را روی اوبونتو ۲۳٫۱۰ با هسته لینوکس ۶٫۵ در سرور مرجع Intel Eagle Stream اجرا کرد. این سیستم دارای ۱ ترابایت رم DDR5 و همچنین ۳ ترابایت SSD بود.

در معیارهای مختلف – از جمله Embree، OpenVKL و Y-Cruncher – تبدیل AVX-512 عملکرد CPU را دو برابر کرد. در بنچمارک OpenVINO، به طور خاص، فعال کردن AVX-512 عملکرد دید تا بیش از سه برابر افزایش یافت.

OpenVINO یک جعبه ابزار اینتل است که پیرامون شبکه های عصبی طراحی شده است. به طور خاص، OpenVINO به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا به سرعت برنامه هایی را برای انواع وظایف مبتنی بر هوش مصنوعی از جمله شبیه سازی بینایی، تشخیص گفتار و پردازش زبان طبیعی ایجاد کنند.

با توجه به فورونیکس که مزایای AVX-512 را در عصر امروزی، علیرغم نگرانی‌هایی که در زمان ظهور فناوری برای اولین بار در صحنه وجود داشت، نشان داد، CPU همچنین هیچ نگرانی عمده‌ای در مصرف برق یا تولید گرما نداشت.

اگرچه آخرین پردازنده Xeon نسل پنجم اینتل ممکن است یکی از این پردازنده‌ها باشد بهترین پردازنده ها برای سرورها، بر اساس عملکرد خام، به ارتفاعات سرگیجه‌آور تعیین‌شده توسط همتای ۹۶ هسته‌ای AMD – Ryzen Threadripper Pro 7995WX نرسیده است. این سی پی یو دارای رکورد جهانی در چند دسته استبه راحتی هر چیزی را که اینتل در زمان نگارش ارائه می دهد ارائه می دهد.

بیشتر از TechRadar Pro


منبع: https://www.techradar.com/pro/intel-bets-on-a-secret-weapon-to-beat-amd-in-some-ai-workloads-avx-512-instructions-will-help-xeon-beat-epyc-in-specific-scenarios-but-intel-will-have-to-work-much-much-harder-to-worry-amd

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *