اینتل قصد دارد ۱۰۰ میلیون کامپیوتر Core Ultra را تا سال ۲۰۲۵ بفروشد – و بله، این طرح جدید همه چیز با هوش مصنوعی مرتبط است.

اینتل قصد دارد ۱۰۰ میلیون کامپیوتر Core Ultra را تا سال ۲۰۲۵ بفروشد – و بله، این طرح جدید همه چیز با هوش مصنوعی مرتبط است.

اینتل امیدوار است اکوسیستمی متشکل از ۱۰۰ میلیون رایانه شخصی مجهز به قابلیت‌های هوش مصنوعی را به لطف پردازنده‌های جدید Intel Core Ultra خود همراه با برنامه شتاب‌دهی هوش مصنوعی تازه اعلام‌شده راه‌اندازی کند.

این غول تراشه‌سازی با فروشندگان سخت‌افزار و نرم‌افزار از جمله Adobe، Webex و Zoom همکاری کرده است تا پتانسیل را به حداکثر برساند. Intel Core Ultra تراشه ها، در ماه سپتامبر معرفی شدند. این اولین تراشه ای خواهد بود که در بازار مصرف کننده با واحدهای پردازش عصبی اختصاصی (NPU) ساخته شده است.

برنامه شتاب هوش مصنوعی باعث می‌شود که اینتل فروشندگان سخت‌افزار و نرم‌افزار را با بسته‌ای از منابع اینتل از جمله زنجیره‌های ابزار هوش مصنوعی، مهندسی مشترک، منابع طراحی سخت‌افزار، تخصص فنی و فرصت‌های بازاریابی مشترک متصل کند.

اینتل هوش مصنوعی را به بازار مصرف می آورد

Michelle Johnston Holthaus، معاون اجرایی و GM گروه محاسباتی مشتری در اینتل گفت: «اینتل تشخیص می‌دهد که رهبری نرم‌افزار کلید تجربه رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی است و ما به‌طور منحصربه‌فردی در جایگاه رهبری صنعت با رویکرد اکوسیستم باز هستیم». “

اینتل با سابقه ای طولانی در توسعه هوش مصنوعی و شبکه ای عمیق از روابط مهندسی ISV، نقش فعالی در تقویت ارتباطات و نوآوری هایی خواهد داشت که موارد استفاده و تجربیات جدید را در رایانه شخصی به پیش می برد.

تراشه‌های Core Ultra اینتل – با اسم رمز Meteor Lake – در ماه دسامبر عرضه می‌شوند و دارای طراحی ماژول چند تراشه (MCM) هستند. این یک تغییر بزرگ طراحی برای این شرکت است و اولین گام در آوردن هوش مصنوعی به توده‌های محاسباتی است.

هدف این برنامه افزایش سرعت توسعه هوش مصنوعی در سراسر صنعت محاسبات، با افزایش در دسترس بودن نرم افزارهای تقویت شده توسط هوش مصنوعی و یادگیری ماشین است.

با گذشت زمان، مردم به لطف رایانه های شخصی آینده، ابزارهایی برای بهبود کارایی و خلاقیت بیشتر با هوش مصنوعی خواهند داشت. این دستگاه ها مجهز به بهترین CPU ها، بهترین پردازنده های گرافیکی و در حال حاضر، NPU ها برای بهینه سازی عملکرد و ارائه بهره وری انرژی برای اجرای نرم افزار هوش مصنوعی.

شرکت‌های نرم‌افزاری به استعدادهای مهندسی اینتل دسترسی خواهند داشت تا برنامه‌های خود را با ابزارهایی مانند OpenVINO، ابزار منبع باز برای بهینه‌سازی و استقرار استنتاج هوش مصنوعی بهینه کنند. نرم افزاری که شرکا می نویسند شامل جلوه های صوتی، ایجاد محتوا، بازی، امنیت، پخش جریانی، همکاری ویدیویی و موارد دیگر می شود.

بیشتر از TechRadar Pro


منبع: https://www.techradar.com/pro/intel-has-a-sneaky-plan-to-sell-100-million-core-ultra-pcs-by-2025-and-yes-this-new-scheme-has-everything-to-do-with-ai

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *