اینتل قصد دارد XeSS را با رقیب DLSS 3 سوپرشارژ کند که هدف آن مقابله با بدترین چیز در مورد نسل فریم انویدیا است.

اینتل قصد دارد XeSS را با رقیب DLSS 3 سوپرشارژ کند که هدف آن مقابله با بدترین چیز در مورد نسل فریم انویدیا است.

اینتل در حال بهبود است فناوری افزایش نرخ فریم، XeSSبا یک گام رو به جلو در قالب ExtraSS که قول می دهد با آخرین پیشرفت ها با DLSS انویدیا و FSR AMD همگام شود.

مانند Wccftech در SIGGRAPH 2023 در استرالیا، اینتل فاش کرد که در حال کار بر روی یک افزونه برای XeSS به نام ExtraSS است، که یک ویژگی تولید فریم برای رقابت با تلاش‌های معرفی شده در DLSS 3 و FSR 3.

تفاوت اصلی با برداشت اینتل در تولید فریم – که به معنای واقعی کلمه به قرار دادن فریم های اضافی در بازی، برای افزایش نرخ فریم و صاف کردن مصنوعی آن اشاره دارد – از برون یابی فریم استفاده می کند.

این برخلاف AMD و Nvidia است که هر دو از درون یابی فریم استفاده می کنند.

اینتل توضیح می دهد: “ما ExtraSS را معرفی می کنیم، یک چارچوب جدید که ترکیبی از نمونه برداری فوق العاده فضایی و برون یابی فریم برای بهبود عملکرد رندر زمان واقعی است. با ادغام این تکنیک ها، رویکرد ما به تعادلی بین عملکرد و کیفیت دست می یابد و از نظر زمانی پایدار و با کیفیت بالا ایجاد می کند. نتایج با وضوح بالا.”


تجزیه و تحلیل: همگام با جونز

این یک گام ضروری برای اینتل است تا با آن همراه شود رقبای GPU. XeSS به طور کلی یک برداشت بسیار چشمگیر از افزایش نرخ فریم است، اما با توجه به اینکه تولید فریم پادشاه جدید شهر ارتقاء یافته است، تیم آبی اگر به پیاده سازی خود نگاه نمی کرد، عقب مانده به نظر می رسید. ExtraSS را وارد کنید (اتفاقاً ما علاقه ای به نام نداریم).

همانطور که گفته شد، رویکرد متفاوتی برای اینتل وجود دارد که مسیر برون یابی را طی می کند تا درون یابی. این یعنی چی؟ همانطور که گفته شد، این همه در مورد نحوه تولید قاب مصنوعی درج شده است. با درون یابی بر اساس داده های دو فریم دو طرف (قبل و بعد) تولید می شود. با این حال، با برون یابی، فقط بر اساس یک فریم است.

به طور خلاصه، اینتل ExtraSS فقط از یک فریم استفاده می کند و در نتیجه بیشتر در مورد ساختار قاب درج شده حدس می زند، اما مزیت این است که افزایش تاخیر ورودی وجود ندارد (که در هنگام ترسیم داده ها ایجاد می شود. دو قاب، برای قرار دادن قاب در بین).

بنابراین، اینتل با کاهش تاخیر ورودی امتیاز می گیرد – جایی که فناوری های تولید فریم AMD و Nvidia با شدیدترین انتقادات خود مواجه شده اند – اما تا حدی به قیمت کیفیت نتیجه (حدس و گمان های بیشتری درگیر است) و امکان افزودن مصنوعات و مانند. با این حال، واضح است که اینتل تلاش خواهد کرد تا هر یک از موارد اخیر را به حداقل برساند و تیم آبی می خواهد تعادل دلپذیری بین عملکرد و کیفیت برقرار کند.

تمام آنچه گفته شد، چه برون یابی یا درون یابی، تولید فریم همچنان همان فناوری در قلب است، بنابراین ExtraSS اینتل همه چیز نخواهد بود. که ناهمسان. فقط این است که تیم آبی بدیهی است که به دنبال این است که از رقبای خود در جلوی لگ ورودی کمی جلو بیفتد. (به خاطر داشته باشید، AMD و Nvidia ویژگی‌های ضد تأخیر خاص خود را نیز دارند تا با هر گونه اثرات مضر تولید فریم مبارزه کنند – یعنی در سناریوهای پشتیبانی شده).

در نهایت، اثبات در پودینگ خواهد بود، و ما مشتاقیم ببینیم که چگونه اینتل می تواند جادوی خود را در فضای تولید فریم در زمانی که ExtraSS عملاً تحقق یابد، انجام دهد – اگرچه ما نمی دانیم چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد.

ExtraSS ممکن است مدتی طول بکشد تا به نتیجه برسد، مطمئناً اگر FSR 3 چیز دیگری باشد، که یک سال یا بیشتر طول کشید تا رسیدزمان بیشتر برای رفع چین و چروک، برای آن موضوع). در همین حین، انویدیا به راه انداخته است DLSS 3.5 با یک چرخش جدید دیگر در فناوری ارتقاء مقیاس، بازسازی اشعه – و این یک گام جدی به جلو است. شکی نیست که چه کسی در رقابت افزایش فریم در ثانیه پیشرو است، اما AMD اخیراً با FSR 3 نیز پیشرفت خوبی داشته است.

از طریق سخت افزار تام

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/computing/gpu/intel-set-to-supercharge-xess-with-a-dlss-3-rival-that-aims-to-tackle-the-worst-thing-about-nvidias-frame-generation

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *