اینتل مدعی است که AMD با تراشه های سری Ryzen 7000 روغن مار می فروشد

رقابت بین اینتل و AMD عمیق است و این دو شرکت دائماً برای تصاحب آن رقابت می کنند بهترین پردازنده تاج پادشاهی. اما تعداد کمی از مردم انتظار تجاوز موجود در یک جدید را داشتند کتاب بازی ارائه شده توسط اینتلکه القا می کند که AMD در حال فروش “روغن مار” به مشتریان ناآگاه است.

این ادعاها در قالب اسلایدی به نام «حقایق اصلی» مطرح شد، که استدلال اصلی آن این است که قراردادهای نام‌گذاری CPU AMD ممکن است مصرف‌کنندگان را گیج کند و معماری قدیمی را در محصولات جدیدتر پنهان کند.

به عنوان مثال، اینتل مستقیماً از تراشه Ryzen 5 7520U استفاده می کند، که به گفته او بر اساس معماری Zen 2 ساخته شده است که در سال ۲۰۱۹ معرفی شد، علیرغم اینکه تراشه در سال ۲۰۲۲ به فروش می رسد. اینتل می گوید تراشه مشابه خودش (Core i5 1335U) 83 است. ٪ سریعتر از Ryzen 5 7520U، حتی اگر AMD تراشه خود را به عنوان حاوی فناوری کاملاً جدید به بازار عرضه کند.

اینتل صرفاً از استدلال گمراه‌کننده بودن آن فراتر می‌رود و در عوض آن را در کنار تصاویر یک فروشنده روغن مار و یک فروشنده ماشین‌های دست دوم بداخلاق قرار می‌دهد. استنباط از اینتل واضح است: نامگذاری محصول AMD عمداً گیج کننده است و می تواند خریداران را مبهوت کند.

آیا اینتل نکته ای دارد؟

اینتل مدعی است که AMD با تراشه های سری Ryzen 7000 روغن مار می فروشد

(اعتبار تصویر: AMD)

سخت است استدلال کنیم که عرشه اسلاید اینتل کاملاً بالاتر از حد است. قرارداد نامگذاری CPU AMD است تا حدودی گیج کننده این کار به این صورت است: AMD به جای اینکه معماری CPU را بر اساس نسل متمایز کند، اکنون می گوید که تمام تراشه های تلفن همراه خود تحت جدیدترین تراشه ها قرار دارند. رایزن ۷۰۰۰ نام.

عدد سوم در نام تراشه نشان‌دهنده معماری است – به عنوان مثال، این دو در ۷۵۲۰U به معنای Zen 2 هستند، اما این عدد از رویه‌های نام‌گذاری طولانی مدت AMD فاصله می‌گیرد و می‌تواند خریداران را گیج کند، زیرا ممکن است این هفت را ببینند و تصور کنند در حال دریافت یک نام تجاری هستند. – معماری جدید

اما خود اینتل دست های کاملا تمیزی ندارد. این شرکت (به تازگی منتشر شده است) تراشه های دسکتاپ نسل چهاردهم اساساً پردازنده‌های نسل سیزدهم Raptor Lake به‌روزرسانی شده‌اند، در حالی که گفته می‌شود سری Core 100 آینده نیز قطعات Raptor Lake را بازیافت خواهد کرد.

بنابراین بله، اینتل در فراخوانی سیستم نامگذاری تراشه های گیج کننده AMD نکته ای دارد و ما نباید آن را نادیده بگیریم. اما ممکن است زمانی که خود اینتل در ترکیب معماری های قدیمی در محصولات جدید مقصر بوده است، این یک بازی تا حدی بدبینانه تلقی شود. این فقط بر این واقعیت تأکید می کند که هنگام خرید قطعات رایانه شخصی، باید تحقیقات خود را انجام دهید تا مطمئن شوید دقیقاً آنچه را که انتظار دارید دریافت می کنید.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/computing/cpu/intel-claims-amd-is-selling-snake-oil-with-its-ryzen-7000-series-chips

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *