این آیفون از پرواز ۱۲۸۲ خطوط هوایی آلاسکا خارج شد

دوشاخه بدنه هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس ۹ اندکی پس از برخاستن در آخر هفته منفجر شد. هواپیما به سلامت فرود آمد و دو گوشی روی زمین پیدا شد.

شان بیتس، طراح بازی، یک آیفون را در روز یکشنبه در بوته ای پیدا کرد که از پرواز ۱۲۸۲ خطوط هوایی آلاسکا سقوط کرده بود و اندکی پس از برخاستن، بخشی از بدنه خود را گم کرد. تلفن آسیب ندیده بود، هنوز روشن بود، و انتهای کابل شارژ قطع شده وصل شده بود. بیتس تصاویر ارسال شده از کشف او در آن بعدازظهر، یکی از آنها شامل صفحه نمایشی بود که ایمیلی را که هنوز باز بود همراه با رسید چمدان نشان می داد.

تلفن وقتی از هواپیما افتاد که فقط چند دقیقه پس از بلند شدن، بوئینگ ۷۳۷ مکس ۹ به طور انفجاری از حالت فشرده خارج شدفرستادن دوشاخه بدنه به خارج از هواپیما و وادار کردن آن به چرخش و فرود اضطراری در فرودگاه بین‌المللی پورتلند، جایی که در ابتدا پرواز کرده بود.

این هیئت ملی ایمنی حمل و نقل تایید کرد طی یک جلسه توجیهی یکشنبه دو گوشی پس از سقوط از بوئینگ ۷۳۷ مکس ۹ پیدا شد – یکی در کنار جاده و دیگری در حیاط پیدا شد. علاوه بر این، یک معلم مدرسه پورتلند خود دوشاخه بدنه را در حیاط خلوت آنها پیدا کرد.

اما چطور ممکن است گوشی هنوز سالم بماند؟ سرعت پایانی تا حدی آن را توضیح می دهد، همانطور که توقف یا شتاب منفی است. سیمی منتشر شده داستانی در سال ۲۰۱۱ پس از آن که یک آیفون ۴ از ارتفاع ۱۰۰۰ فوتی از هواپیما پایین افتاد و زنده ماند. مانند سیمی نوشت، هنگامی که یک جسم در حال سقوط است، در نهایت به سرعت نهایی می رسد – حداکثر سرعتی که می تواند قبل از اینکه مقاومت محیطی که در آن سقوط می کند (در این مورد، هوا) با گرانش مقابله کند.

نکته اصلی داستان این است که یک تلفن فقط می تواند با این سرعت حرکت کند، و اینکه سطح فرود چقدر در واکنش به تلفن در حال سقوط است مهم است – زمین در یک منطقه جنگلی خیلی بیشتر جابجا می شود و ضربه را می پذیرد و بیشتر از بگو، بتن. بعلاوه، آیفون ۴، مانند تلفنی که از پرواز روز جمعه سقوط کرد، در یک کیس قرار داشت و شانس بقای آن را افزایش می داد.

روز شنبه، FAA زمینگیر شد ۱۷۱ هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس ۹ در انتظار بررسی هستند تا ببینیم آیا این نشان دهنده یک موضوع گسترده تر است یا خیر. همان روز حادثه، سیاتل تایمز گزارش شده است که بوئینگ برای یک نقص نامرتبط که می تواند باعث آسیب فاجعه بار موتور شود، درخواست معافیت ایمنی کرده است.


منبع: https://www.theverge.com/2024/1/8/24029806/boeing-737-max-9-iphone-found-working

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *