این ابزار ناسا به شما امکان می دهد سیارک ها و دنباله دارها را در زمان واقعی ردیابی کنید

این ابزار ناسا به شما امکان می دهد سیارک ها و دنباله دارها را در زمان واقعی ردیابی کنید

در حالی که در حال بررسی ابزار Eyes on Asteroid هستید، سیارک های خاصی وجود دارند که ممکن است بخواهید آنها را پیدا کنید. Bennu وجود دارد، که توده‌ای از آوار است که اخیراً توسط فضاپیمای OSIRIS-REx ناسا بازدید شده است. توانست به آرامی نمونه‌بردار خود را روی سطح سیارک لمس کند و نمونه‌ای را جمع‌آوری کند. این نمونه به زمین بازگردانده شد و در سال ۲۰۲۳ در صحرای یوتا فرود آمد و اولین نمونه ناسا بود که از یک سیارک جمع آوری شد.

سیارک ریوگو نیز وجود دارد که مانند بننو به شکل بالای چرخان است و به عنوان یک سیارک نزدیک به زمین و از نوع توده های قلوه سنگ طبقه بندی می شود. ماموریت ژاپنی هایابوسا ۲ در سال ۲۰۱۸ از آن بازدید کرد که موفق شد نمونه ای از سیارک را در سال ۲۰۲۰ به زمین بازگرداند.

روان سیارکی است که به زودی توسط ماموریت ناسا به همین نام مورد بازدید قرار خواهد گرفت. این ماموریت در سال ۲۰۲۳ به فضا پرتاب شد و به دلیل ترکیب غیرفعال آن از این سیارک بازدید خواهد کرد – که تصور می شود بیشتر از فلز ساخته شده است، نه سنگی که اکثر سیارک ها از آن ساخته شده اند. سپس آپوفیس وجود دارد که مشهور است زیرا برای مدتی تصور می شد که ممکن است در آینده بر زمین تأثیر بگذارد. با این حال، داده‌های بیشتر نشان داد که این سیارک با سیاره برخورد نمی‌کند، اما در سال ۲۰۲۹ از زمین عبور خواهد کرد و به دانشمندان این فرصت را می‌دهد که آن را عمیق‌تر مطالعه کنند.

در نهایت، یک شی دیگر که طرفداران سیارک ممکن است بخواهند آن را بررسی کنند، لوسی است، که یک سیارک نیست، بلکه یک فضاپیما است که در حال حاضر در مسیر خود به سمت یک سری از سیارک ها است. این فضاپیما که در سال ۲۰۲۱ پرتاب شد، در حال بازدید از سیارک های تروجان در مدار مشتری است که در تلاش برای درک شکل گیری منظومه شمسی اولیه مطالعه خواهد کرد.


منبع: https://www.slashgear.com/1481893/nasa-tool-track-asteroids-comets-real-time/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *