این استارتاپ در حال مهندسی زیستی بافت در ایمپلنت های ورید انسان است

استارتاپ نروژی ClexBio در حال مهندسی زیستی رگ های انسان برای کاشت در داخل بدن بیمار است.

این شرکت همراه با CSEM، یک مرکز تحقیق و توسعه سوئیسی، یک بیوراکتور اولیه برای رشد رگ‌ها ساخته است.

آزمایش های پیش بالینی در مدل های حیوانی در حال حاضر در حال انجام است. بر اساس نتایج اولیه، تیم مطمئن است که ایمپلنت‌ها باعث ایجاد پاسخ ایمنی در بیماران نمی‌شوند. در عوض، آنها به بافت عملکردی تبدیل می شوند که با بدن یکپارچه می شوند.

در صورت موفقیت آمیز بودن آزمایش‌های بیشتر، ایمپلنت‌ها می‌توانند نارسایی مزمن وریدی را درمان کنند، وضعیتی دردناک که زمانی ایجاد می‌شود که سیاهرگ‌ها در انتقال خون به قلب مشکل دارند.

اما رگه‌ها تازه شروع جاه‌طلبی‌های این شرکت هستند. ClexBio مهندسی زیستی را برای تولید درمان های پزشکی مختلف در نظر می گیرد.

آرمند هاتی، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران این استارت‌آپ به TNW گفت: «در آینده، ما معتقدیم که راه‌حل‌های بافت‌درمانی درمانی برای بسیاری از شرایط مزمنی که امروز برای جامعه ما ناتوان کننده هستند، فراهم می‌کند.

مهندسی زیستی اجزای بدن

این استارتاپ در حال مهندسی زیستی بافت در ایمپلنت های ورید انسان است
هدف این فناوری جدید، مقیاس‌سازی مهندسی زیستی است. اعتبار: ClexBio

هسته اصلی ClexBio است فن آوری پلت فرم VivoSet است که می تواند بافت ها را در آناتومی واقعی انسان مانند رگ ها پرورش دهد.

برای تولید آنها به روشی مقیاس پذیر، استارتاپ بیوراکتور را توسعه داد.

داخل دستگاه وریدها طی چند هفته در یک محیط استریل بالغ می شوند. گردش خودکار رسانه ها اکسیژن و مواد مغذی را برای بافت فراهم می کند.

هاتی گفت: «استفاده از یک سیستم بسته برای تولید پیوندهای ورید، خطر آلودگی را کاهش می‌دهد، کیفیت و ایمنی محصول را تضمین می‌کند و انطباق با مقررات را تسهیل می‌کند.»

“این یک پیش نیاز حیاتی برای توانایی ما برای انجام مطالعات غیرانسانی و مقیاس تجاری در GMP است. [Good Manufacturing Practices] تنظیم در آینده.”

همانطور که وریدها بالغ می شوند، سیستم آنها را به یک پیوند تبدیل می کند. ClexBio می‌گوید که می‌توان آن‌ها را «بدون قفسه» در بیماران کاشت.

قبل از اینکه این اتفاق بیفتد، این فناوری باید مجموعه‌ای از آزمایش‌ها و بررسی‌های نظارتی شفاف را پشت سر بگذارد. ولی سلام در حال حاضر تاثیر دنیای واقعی را تصور می کند.

او گفت: «ما واقعاً در مورد تغییر پارادایم که ممکن است برای جراحی انسان و درمان بافت‌های آسیب‌دیده آغاز شود، هیجان‌زده هستیم.

ما در حال دور شدن از دنیای ایمپلنت های مصنوعی هستیم و به دنیای مهندسی زیستی قدم می گذاریم.


منبع: https://thenextweb.com/news/clexbio-bioengineers-human-veins

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *