این استارت آپ از کوانتوم و هوش مصنوعی برای ردیابی سریع مواد جدید بهره می برد

از باتری‌ها و نیمه‌هادی‌ها تا ذخیره‌سازی انرژی، انتقال به فناوری‌های سبز نیازمند توسعه مواد جدید و پایدار با سرعتی بی‌سابقه است.

استارت آپ آلمانی Quantistry معتقد است که می تواند با استفاده از ترکیبی از این مواد، کشف چنین موادی را به سرعت پیگیری کند کوانتومی فناوری، شبیه‌سازی‌های مبتنی بر فیزیک و یادگیری ماشین. با خودکار کردن این فرآیند، به نظر می‌رسد که از «هزینه‌های بالا، تخصص پراکنده و نوآوری آهسته» که ذاتی تحقیق و توسعه کلاسیک است، چشم پوشی شود.

Quantistry یک پلتفرم مبتنی بر ابر را توسعه داده است که توسط کامپیوترهای کوانتومی در مقیاس کوچک و هوش مصنوعیکه به کاربران اجازه می دهد تعیین خواص مواد و مولکولی در شبیه سازی، به جای در زندگی واقعی. این امر بسیاری از آزمون و خطاها را در کشف مواد حذف می‌کند و شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا از همان ابتدا روی توسعه آن مواد با بیشترین وعده‌ها تمرکز کنند.

در رای اعتماد به این شرکت نوپا، به تازگی ۳ میلیون یورو سرمایه دریافت کرده است که شامل حمایت Chemovator، انکوباتور تجاری غول شیمیایی آلمانی BASF است.

دور سرمایه‌گذاری توسط Ananda Impact Ventures، یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین صندوق‌های تاثیرگذار اروپایی هدایت می‌شود. Quantistry از پول نقد برای توسعه بیشتر پلت فرم شبیه سازی خود و تامین امنیت مشتریان جدید استفاده خواهد کرد.

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

مارسل کوئنت، مدیرعامل کوانتیستری مستقر در برلین، گفت که این شرکت نه تنها به دنبال سرعت بخشیدن به تحقیق و توسعه صنعتی است، بلکه به دنبال این است که آن را برای شرکت هایی که ممکن است بودجه ای برای روش های سنتی تر و کار فشرده تر نداشته باشند، در دسترس قرار دهد.

واضح است: شبیه‌سازی‌ها نه تنها چشم‌انداز تحقیق و توسعه صنعتی را متحول می‌کنند، بلکه آن را به سمت آینده‌ای سبزتر هدایت می‌کنند – با این حال، آنها برای بسیاری دور از دسترس هستند. یکی از بنیانگذاران، که دارای مدرک دکتری در شیمی کوانتومی است، گفت.

دور جدید سرمایه گذاری Quantistry در بحبوحه افزایش سرمایه گذاری در هوش مصنوعی انجام می شود، زیرا شرکت ها از ماشین ها برای سرعت بخشیدن به توسعه همه چیز استفاده می کنند. درمان های پزشکی به انرژی همجوشی.

استارت آپ آلمانی تنها کسی نیست که از آن استفاده می کند هوش مصنوعی برای سرعت بخشیدن به اکتشافات مواد نیز. Google DeepMind اخیراً یک ابزار یادگیری عمیق که ساختار بیش از ۲٫۲ میلیون ماده کریستالی را پیش بینی کرد – ۴۵ برابر بیشتر از تعداد کشف شده در کل تاریخ علم.

Quantistry در سال ۲۰۱۹ توسط Quennet و یکی از بنیانگذاران Arturo Robertazzi تاسیس شد. شیمیدان محاسباتی و ارتباط علم، و استفان کوپفربرگ، کارشناس مالی و کارآفرین سریالی.


منبع: https://thenextweb.com/news/this-startup-taps-quantum-ai-to-fast-track-discovery-of-new-materials

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *