این بازی ها یک معرفی عالی برای افراد مسن هستند که می خواهند بازی کنند

من با تمام مشکلاتی که مادر ۸۰ ساله‌ام در مراقبت‌های تسکینی و پایان عمر به وجود می‌آید کار کرده‌ام. از نظر عاطفی زمان غیرقابل پیش بینی است، که من خیلی انتظار داشتم. اما همچنین، زمان ارتباط مجدد و تأمل با او بوده است. در چند هفته گذشته، خاطرات شاد و باورهای تازه‌ای را مرور کردیم که به او آرامش می‌داد.

بیش از یکی از این خاطرات تشویق او به کشف بازی های ویدیویی در کودکی بوده است. ما در مورد بازدید از اسکله لیتل همپتون صحبت کردیم، جایی که ما برای اولین بار به ماشین بازی بزرگ چهار نفره Gauntlet نگاه کردیم. او در کنار من می‌ایستاد و ۱۰ قطعه پنسی را برای من فراهم می‌کرد تا بتوانم روی صفحه صف بکشم تا جاه‌طلبی (و وضعیت) من را برای بچه‌های دیگری که منتظر بازی هستند مشخص کنم.

همانطور که خاطرات زمان‌هایی را که او تلاش می‌کرد به آن ملحق شود را یادآوری می‌کردیم، با این فکر که شور و شوق او برای سرگرمی رو به رشد من چه چیزی را به زندگی من آورده بود – نه تنها حرفه‌ای در بازی‌ها، بلکه تمام آن داستان‌های بازی ویدیویی، آزمایش‌ها و تجلی‌هایی که می‌توانستم، اشک‌ها جمع شد. زندگی بدون را تصور نکن اما پس از آن، در حالی که او برداشت (در حال حاضر بدنام) خود را از صدای غلت زدن به خروجی Gauntlet اجرا می کرد، با هم می خندیدیم.

یکی دیگر از آن چیزهایی که سال ها بعد از حمایت او رشد کرد، یک پایگاه داده بازی های ویدیویی برای والدین دیگر این راهی برای یافتن بازی‌های عالی برای کودکان است، اما منبع غنی بازی‌هایی است که مادر دوست دارد. اینها جدول کلمات متقاطع، ماجراجویی‌های متنی یا حتی بازی‌های تمرین مغزی معمولی نیستند که اغلب برای بازیکنان مسن‌تر پیشنهاد می‌شوند، بلکه بازی‌هایی هستند که تعاملات را فقط در محیط بازی ممکن می‌کنند.

در اینجا چند انتخاب وجود دارد. بازی‌هایی که لزوماً با توجه به سن بازیکن خاصی طراحی نشده‌اند، اما برای مادر خوب کار کرده‌اند و برای اکثر بازیکنان مسن‌تر شانس خوبی برای کار کردن دارند.

اگر بازیکن مسن‌تری هستید و به دنبال راهی برای ورود هستید، این یک مکان عالی برای شروع است. و اگر کسی را می شناسید که ممکن است دوست داشته باشد بازی ها را ارائه دهد، امیدواریم این مورد نیز مفید واقع شود.

(ما نگه می داریم لیستی از این موارد در پایگاه داده و من پیشنهاداتی را از نظرات اضافه خواهم کرد.)

جاکی کارت جیبی

بستر، زمینه: ۳DS، iOS اپل آرکید

سازنده: Game Freak

همه می دانند چگونه بازی Solitaire را بازی کنند، درست است؟ Pocket Card Jockey با قدم منطقی بعدی توالی کارت: مسابقه اسب دوانی، بر این اساس استوار است! وقتی من این را برای پدربزرگ ها و مادربزرگ ها و بازیکنان مسن تر پیشنهاد دادم، کارت بازی به خوبی کار می کند تا خوشامد گویی به نظر برسد. اما این پس از آن با استراتژی و عناصر سبک نقش آفرینی برای ارائه یک تجربه کامل از بازی ویدیویی گسترش می یابد.


تریلر مجموعه آلتو.

مجموعه آلتو

بستر، زمینه: اندروید، iOS، PS4، تعویض، ایکس باکس وان، کامپیوتر

سازنده: Snowman

این مجموعه روی کنسول ها به طور جداگانه در گوشی های هوشمند موجود است و شامل دو بازی Alto’s Odyssey و Alto’s Adventure است. هر دو یک چالش ساده دونده بی پایان را ارائه می دهند. با این حال، در اینجا به همان اندازه که به احساس اسنوبورد مربوط می شود، به واکنش های سخت نیز مربوط می شود. مانع برای شروع بسیار کم است، فقط با یک دکمه برای پرش و بس.

سفر پیرمرد

سکو: اندروید، iOS، تعویض، PS4، ایکس باکس وان، کامپیوتر

توسعه دهنده: قوانین شکسته

علیرغم اینکه از نظر مضمون کمی در دماغ است، داستانی نوستالژیک از بازگشت به خانه به خاطرات فراموش شده ارائه می دهد. بازی صرفاً شامل بالا بردن یا پایین آوردن چشم انداز برای ایجاد یک مسیر قابل پیاده روی است، به گونه ای که آزمایش و اکتشاف را دعوت می کند. به سادگی شروع می شود، اما به یک بازی پازل مناسب سر خاراندن تکامل می یابد.

بابل رویال

سکو: کامپیوتر

توسعه دهنده: فرانک لانتز

این ترکیب نبرد بتل رویال با اسکربل است. شما یک موقعیت شروع را انتخاب می کنید و سپس کاشی ها را برای ایجاد کلمات مرتبط و به دست آوردن قلمرو قرار می دهید. اگر بتوانید word-web خود را به یک بازیکن دیگر متصل کنید، آنها شکست خورده اند. آشنایی با Scrabble بازی را حتی برای کسانی که قبلاً آنلاین بازی نکرده اند قابل دسترس می کند. چیزی که عالی است این است که هر کسی که در Scrabble عالی است می تواند در اینجا خوب عمل کند. دیدن اولین پیروزی یک پدربزرگ و مادربزرگ یا بازیکن مسن تر، دیدنی است.


تریلر قصه گو.

قصه گو

بستر، زمینه: مک، کامپیوتر، تعویض

توسعه دهنده: دانیل بن

داستان سرا یک بازی در مورد منطق روایی است. هر سطح یک داستان ساده برای گفتن و صحنه‌ها و شخصیت‌هایی که با آن می‌توانید بیان کنید به شما ارائه می‌دهد. چالش این است که چگونه هر شخصیت را در وضعیت ذهنی مناسب قرار دهیم تا نقش خود را بازی کند. این یک بازی پازل فشرده است، اما قابل دسترسی است و نیازی به گرامر بازی های ویدیویی یا تفکری ندارد که سایر معماها اغلب به آن تکیه می کنند.

انبار ویلموت

سکو: مک، کامپیوتر، PS4، ایکس باکس وان، تعویض، iOS

توسعه دهنده: Hollow Ponds

این یک بازی در مورد ایجاد نظم از هرج و مرج است. تعداد زیادی جعبه کوچک با نمادها به پایین انبار می‌رسند و شما باید تصمیم بگیرید که چگونه آنها را سازماندهی کنید تا بتوانید اقلام مناسب را در اختیار مشتریانی قرار دهید که به بالای صفحه می‌رسند. این یک بازی در مورد رضایت از کنترل است که در آن شما می توانید با سرعت خود بدون جریمه برای کند بودن بازی کنید.


تریلر Untitled Goose Game.

بازی غاز بدون عنوان

سکو: مک، کامپیوتر، PS4، ایکس باکس وان، تعویض

سازنده: House House

ترکیبی از اکشن و پازلی که بازی یک غاز شیطون به ارمغان می آورد برای افرادی که به طور منظم بازی نمی کنند مناسب است. برخی ممکن است فکر کنند که حرکت تحت فشار زمان برای بازیکنان مسن‌تر کمی زیاد خواهد بود، اما از آنجایی که به اندازه کافی سریع نیستید به این معنی است که می‌توانید دوباره تلاش کنید (به جای از دست دادن پیشرفت)، به خوبی کار می‌کند.

لوکوروکو

پلتفرم: PS Vita PS4PSP

توسعه دهنده: سونی ژاپن استودیو

یکی دیگر از بازی های اکشن که برای بازیکنان ارشد خوش آمد و قابل دسترس است. چه راهی برای اجرای این بازی در ویتا یا PSP پیدا کنید، چه به صورت ریمستر شده در پلی استیشن ۴، کنترل‌ها فقط دو دکمه به اضافه چرخش هستند. چیزی که به عنوان یک چالش پیمایش ساده شروع می شود، به زودی مکانیک های بیشتری را اضافه می کند که بازیکن را به یک تجربه کامل پلتفرمینگ سوق می دهد.

اکسپدیشن هیولا

سکو: iOS، PS4، PS5، تعویض، کامپیوتر

توسعه دهنده: Alan Hazelden

به هیولای خود کمک کنید تا از جزیره ای به جزیره دیگر با فشار دادن روی درختان برای استفاده به عنوان پل، حرکت کند. این یک چالش ساده با یک فراخوان روشن برای اقدام است. هل دادن درخت به زودی پیچیده‌تر می‌شود، زیرا شما کشتی می‌گیرید تا کنده‌ها را در جهت درست هدایت کنید تا شما را به جزیره بعدی برساند. اما این بازی چیزی بیشتر از پیچیدگی می خواهد، زیرا شما را به سمت ساختمان های قایق و درختان دو ارتفاع هدایت می کند.


منبع: https://www.eurogamer.net/these-games-are-a-great-introduction-for-older-people-who-want-to-play

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *