این تصویر مادون قرمز زمین مانند یک اثر هنری به نظر می رسد

شما فقط باید به نمای ماهواره ای روی نقشه های گوگل بروید تا ببینید زمین از بالا چقدر زیبا به نظر می رسد، اما تصاویر فضاپیما که داده ها را در کانال مادون قرمز نزدیک می گیرند نیز تصاویری با زیبایی خیره کننده ایجاد می کنند.

این مورد (زیر) را در نظر بگیرید که اوایل امسال توسط ماموریت کوپرنیک سنتینل-۲ گرفته شد و چند روز پیش توسط آژانس فضایی اروپا به اشتراک گذاشته شد.

این تصویر مادون قرمز زمین مانند یک اثر هنری به نظر می رسد
در وب‌سایت ESA می‌توانید بزرگنمایی کنید تا تصویر را با وضوح کامل کاوش کنید، یا برای اطلاعات بیشتر در مورد چیزی که به آن نگاه می‌کنید، روی حلقه‌های مختلفی که روی تصویر می‌بینید کلیک کنید. ESA

این آب دو دریاچه شور در شرق آفریقا را نشان می دهد: دریاچه ناترون در شمال تانزانیا و دریاچه ماگادی در جنوب کنیا.

رنگ‌های زنده به پردازش تصویر از طریق کانال مادون قرمز نزدیک Sentinel-2 بستگی دارد، که به آشکار کردن اطلاعات متفاوت از آنچه در یک تصویر با رنگ طبیعی می‌بینید کمک می‌کند.

از لپ تاپ و تبلت گرفته تا قهوه ساز و تصفیه کننده هوا و لوازم ضروری خانه هوشمند مانند Amazon Echo صرفه جویی کنید.

“در حالی که سایه های سنگین قرمز بر مناطق پوشش گیاهی برجسته می شود و بر این تصویر با رنگ کاذب غالب است، گلدهی فصلی جلبک ها در دریاچه ها سبز به نظر می رسد.” ESA توضیح می دهد. نواحی درخشان سفید و آبی در امتداد سواحل، مخلوطی از شن، نمک و گل و لای را به تصویر می‌کشند. پوسته‌های نمکی که در نتیجه تبخیر ناشی از دمای بالا ایجاد می‌شوند، می‌توانند به‌عنوان نقاط سفیدی که روی آب‌ها لکه‌دار هستند، مشاهده شوند.

دریاچه ناترون با ۳۴٫۸ مایل (۵۶ کیلومتر) طول، بزرگتر از این دو دریاچه است و عمق آن تنها ۹٫۸ فوت (۳ متر) است. این تالاب با اهمیت بین‌المللی شناخته می‌شود زیرا تنها منطقه منظم برای تکثیر فلامینگوهای کوچک در شرق آفریقا است و حدود ۲٫۵ میلیون نفر از آنها به این منطقه سرازیر می‌شوند.

دریاچه ماگادی کوچکتر که در مرکز بالای تصویر دیده می شود، در یک فرورفتگی وسیع در ناحیه ای از سنگ های آتشفشانی قرار دارد. مانند ناترون، ماگادی دارای محتوای نمک بالایی است که در برخی نقاط ضخامت آن به ۱۳۱ فوت (۴۰ متر) می رسد.

Sentinel-2 یک ماموریت دو ماهواره ای است که پوشش و تحویل داده ها را برای برنامه کوپرنیک اروپا تامین می کند، تلاشی بلندپروازانه که حجم عظیمی از اطلاعات جمع آوری شده از ماهواره های محیطی، همچنین ایستگاه های هوایی و زمینی و حسگرها را برای ایجاد یک درک جامع گرد هم می آورد. از سلامت زمین

اگر می خواهید از تصاویر بیشتری از زمین گرفته شده از فضاپیمای در حال گردش لذت ببرید، آن را بررسی کنید این عکس های زیبا با رنگ طبیعی دو سال پیش توسط فضانورد فرانسوی توماس پسکت در حین اقامت در ایستگاه فضایی بین المللی دستگیر شد.

توصیه های سردبیران







این آب دو دریاچه شور در شرق آفریقا را نشان می دهد: دریاچه ناترون در شمال تانزانیا و دریاچه ماگادی در جنوب کنیا.


منبع: https://www.digitaltrends.com/space/earth-image-looks-like-a-work-of-art/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *