این توسعه دهندگان در حال انجام کارهای شگفت انگیزی با برنامه های iPhone و iPad هستند

این توسعه دهندگان در حال انجام کارهای شگفت انگیزی با برنامه های iPhone و iPad هستند
اندرو مارتونیک / روندهای دیجیتال

هر سال اپل برندگان جوایز اپ استور خود را اعلام کرد. در سال ۲۰۲۳، ۱۴ عنوان را در پنج پلتفرم شناسایی کرد: iPhone، iPad، Mac، Apple Watch و Apple TV. این عناوین نه تنها از نظر طراحی “بهترین” در نظر گرفته می شوند، بلکه به نوعی به جهان کمک کرده اند.

اخیراً، من این امتیاز را داشتم که با تیم های پشت سر سه مورد از این برنامه های برنده جایزه ملاقات کنم. در نگاه اول، AllTrails، Prêt-à-Makeup و Pok Pok ممکن است بسیار متفاوت به نظر برسند، اما همانطور که من کشف کردم، همه آنها حداقل یک چیز مشترک دارند: فراگیری. هر کدام نیز روی یک بسیار شیرین به نظر می رسند آیفون ۱۵، آیپد ایرو سایر دستگاه های اپل

فراگیر بودن فقط یک کلمه کلیدی برای این برنامه ها نیست – این یک ارزش اصلی است که در هر جنبه ای از طراحی و توسعه آنها منعکس شده است. از رابط کاربری گرفته تا محتوا و ویژگی‌ها، این برنامه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای همه قابل دسترس و خوش‌آمد باشند. و این همان چیزی است که آنها را از برنامه های بی شمار دیگری که در بازار شلوغ برنامه برای جلب توجه ما رقابت می کنند، متمایز می کند.

AllTrails، اپلیکیشن سال آیفون

مسیرهای خارج از مسیر

AllTrails ممکن است در نگاه اول فقط یک برنامه تناسب اندام دیگر به نظر برسد، اما تکامل یافته و بسیار بیشتر شده است. در ابتدا وب‌سایتی برای کوهنوردان برای اشتراک‌گذاری مسیرها بود، اکنون یک برنامه تلفن همراه است که توسط بیش از ۶۰ میلیون نفر در ۱۹۱ کشور استفاده می‌شود. در سال گذشته، تعداد کاربران دو برابر شده است و بیش از ۴۲۰۰۰۰ مسیر در حال حاضر در برنامه در دسترس است – حتی در قطب جنوب.

تیم سازنده AllTrails معتقد است که همه می توانند از بودن در فضای باز سود ببرند. به این ترتیب، این برنامه شامل مسیرهایی برای کاربران با هر زمینه و سطوح مهارتی است که آن را برای همه قابل دسترس می کند.

به گفته مدیرعامل ران اشنایدرمن و مدیر ارشد اجرایی ایوان سلین، AllTrails فقط یک برنامه تناسب اندام نیست، بلکه برنامه ای است که بر سلامت و جامعه کل نگر تمرکز دارد.

اخیراً این برنامه ویژگی‌های جدید هیجان‌انگیزی را اضافه کرده است، از جمله پیش‌نمایش دنباله‌های ویدیویی غوطه‌ورکننده سه بعدی تا به کاربران حس بهتری از مسیر، زمین و ارتفاع بدهد. این برنامه اکنون همچنین شرایط پیشرفته بی‌درنگ، از جمله دما، شاخص پشه‌ها و شرایط پیش‌بینی بر اساس داده‌های آب‌وهوای اخیر و تاریخی را فراهم می‌کند. همچنین بیش از ۲۰۰ راهنمای پارک ملی در هشت کشور موجود است.

امسال، این برنامه همچنین آمار و دستاوردها را اضافه کرده است تا کاربران بتوانند اوقات خود را در خارج از خانه جشن بگیرند. و قابلیت iOS Live Activities قرار است به زودی ارائه شود.

به گفته اشنایدرمن، موفقیت اخیر AllTrails را می توان به پایان بیماری همه گیر نسبت داد که باعث شد مردم احساس تنهایی کنند. به این ترتیب، مردم در حال حاضر بیشتر بیرون می روند تا دنیای اطراف خود را کشف کنند. سلین می‌گوید جایزه اپ استور تأییدی است که سازنده آیفون اهمیت مأموریت AllTrail را تشخیص می‌دهد.

سلین به اپل توضیح داد: “AllTrails مفتخر است که این تقدیرنامه را دریافت می کند. این گواهی بر تعهد ما به طراحی محصولات نوآورانه است که به مردم کمک می کند تا با فضای باز ارتباط برقرار کنند. ما هیجان زده هستیم که می توانیم زندگی مردم را به طور مثبت تحت تاثیر قرار دهیم و مشتاقانه منتظر هستیم تا محصولات بیشتری را ارائه دهیم. تجربیات لذت بخش برای جامعه ما در سال ۲۰۲۴٫”

Prêt-à-Makeup، اپلیکیشن اپل سال

آماده به قالب

فقط برای روشن شدن، با استفاده از قبل از آرایش، برنامه اپل سال، سلامت شما را بهبود نمی بخشد. با این حال، اگر یک هنرمند آرایشی هستید یا می‌خواهید یکی شوید، این برنامه می‌تواند ابزاری عالی برای ایجاد چهره‌های آرایش واقعی باشد. این اپلیکیشن فراگیر بودن و بیان خود را تشویق می کند و آن را به یک افزونه منحصر به فرد و ارزشمند برای صنعت زیبایی تبدیل می کند.

Pret-a-Makeup یک برنامه آرایشی خلاقانه است که برای کاربران iPad یا iPhone طراحی شده است. توسط تیمی متشکل از ۱۳ متخصص مستقر در برزیل توسعه یافته است، و به هنرمندان آرایش اجازه می دهد بدون نیاز به آرایش واقعی ظاهری را آزمایش، برنامه ریزی یا ثبت کنند. این برنامه با بیش از ۷۰۰ محصول زیبایی و ۴۰ قالب صورت در ۴۰ سبک موجود، طیف گسترده ای از گزینه ها را در اختیار کاربران قرار می دهد.

در طول جلسه ای که با تیم Pret-a-Makeup داشتم، فکر کردم که آیا این برنامه یک تجربه واقع بینانه ارائه می دهد. اگرچه من متخصص آرایش نیستم، اما یاد گرفته ام که آرایش برای افراد با پیشینه های مختلف فقط با گذراندن وقت در Sephora و Ulta با دختر نوجوانم طراحی شده است. با کمال تعجب، این برنامه یک تجربه واقعی را ارائه می دهد، که من را تحت تاثیر قرار داد.

برای شروع هر جلسه آرایش، کاربران می توانند مدلی را از دفترچه طراحی دیجیتال انتخاب کنند که شامل طرح هایی از افراد با پیشینه های قومی مختلف است. کتابخانه این برنامه تنوع بیشتری را ارائه می دهد و آن را به یک انتخاب محبوب در بین کاربران تبدیل می کند. این برنامه به ۱۲ زبان مختلف موجود است و بیش از ۵ میلیون بار در ۱۷۰ کشور دانلود شده است.

هر حرکت قلم مو در ادامه به حرکات سبک و اشکال صورت پاسخ می دهد و با استفاده از انگشت، قلم قلم یا مداد اپل، یک تجربه طراحی واقعی را ارائه می دهد. ویژگی Ring Light هیجان انگیزترین ویژگی است که در سال های اخیر در یک برنامه دیده ام.

با نگاهی به سال ۲۰۲۴، روبرتا ویاند، یکی از بنیانگذاران و تصویرگرها، فاش کرده است که یک UX جدید در سال آینده در راه است. ما نمی توانیم صبر کنیم تا ببینیم ظاهر جدید چگونه برنامه را در ماه های آینده بهبود می بخشد.

Pok Pok، برنده Cultural Impact

پوک پوک

پوک پوک یک بازی موجود بر روی iPhone و iPad است که به عنوان یکی از پنج برنده سال App Store Cultural Impact انتخاب شده است. این بازی از کف اتاق نشیمن پر از اسباب بازی الهام می گیرد. این یک اتاق بازی دیجیتال با فعالیت‌های خلاقانه مختلف ارائه می‌کند که بچه‌ها را به یادگیری، کاوش و آزمایش از طریق بازی تشویق می‌کند.

این برنامه در حال حاضر شامل ۱۶ اسباب بازی دیجیتال الهام گرفته از مونته سوری برای کودکان پیش دبستانی با زمینه ها و توانایی های مختلف است. این بازی فاقد تبلیغات یا قوانین است و هیچ مانع زبانی ندارد و باعث می‌شود مردم در سراسر جهان به آن دسترسی داشته باشند.

به گفته بنیانگذاران Pok Pok، Melissa Cash و Esther Huybreghts، برنامه آنها برای کودکان ۲ تا ۷ ساله مناسب است و تفکر خارج از چارچوب را تشویق می کند. آنها معتقدند که این اپلیکیشن به دلیل متمایز بودن از سایر اپلیکیشن های موجود در بازار، برای جایزه طراحی اپلیکیشن انتخاب شده است. همچنین بازنمایی فراگیر را ترویج می‌کند تا اطمینان حاصل شود که همه در حین بازی احساس می‌کنند که در آن مشارکت دارند.

یکی از چیزهایی که وقتی به طور خلاصه به برنامه نگاه می‌کردم، برای من قابل توجه بود این است که همه صداهای برنامه با دست ضبط می‌شوند. انتظار می رود که در زمستان امسال، Pok Pok یک آپدیت زمستانی قابل توجه دریافت کند.

دیگر برندگان جوایز اپ استور عبارتند از فوتوماتور (برترین اپلیکیشن مک سال)، بد (اپلیکیشن اپل تی وی سال) و SmartGym (اپلیکیشن اپل واچ سال). از جمله برندگان بازی هستند هنکای: راه آهن ستاره (بازی آیفون سال)، در بازی گم شده است (آیپد بازی سال)، دروغ های پی (بازی سال مک)، و Hello Kitty Island Adventure (بازی آرکید اپل سال).

علاوه بر این، چهار برنده دیگر با جایزه فرهنگ تاثیر شناخته شدند، از جمله من صحبت می کنم، خیلی خوب برای رفتن، باز کردن بسته بندیو پیدا کردن هانا.

توصیه های سردبیران







فراگیر بودن فقط یک کلمه کلیدی برای این برنامه ها نیست – این یک ارزش اصلی است که در هر جنبه ای از طراحی و توسعه آنها منعکس شده است. از رابط کاربری گرفته تا محتوا و ویژگی‌ها، این برنامه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای همه قابل دسترس و خوش‌آمد باشند. و این همان چیزی است که آنها را از برنامه های بی شمار دیگری که در بازار شلوغ برنامه برای جلب توجه ما رقابت می کنند، متمایز می کند.


منبع: https://www.digitaltrends.com/mobile/iphone-ipad-app-developers-doing-something-amazing-interview/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *