این حقایق شگفت ‌انگیز را از دست ندهید، اگر به اتریوم علاقه دارید

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اتریوم (ETH) دومین ارز دیجیتال بزرگ بر اساس ارزش بازاری است. این رمزارز نشان دهنده اهمیت فناوری بلاکچین و توانایی آن در تغییر دنیا است. اتریوم مستقیماً با فناوری‌های جدیدی از جمله دیفای (DeFi) و NFT در ارتباط است، که این ارتباطات برای فهم بهتر نقش و اهمیت آن در جهان دیجیتالی بسیار حیاتی هستند.

اتریوم چیزی فراتر از یک ارز دیجیتال است

غالباً افراد، اتریوم را به عنوان یک آلت‌کوین معمولی می‌شناسند، اما این نگرش اشتباه است.اتریوم (ETH) به عنوان یک پلتفرم رمزارز و ابزار برنامه‌نویسی عمل می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد هر فرآیندی را به صورت غیرمتمرکز انجام دهند.

اتریوم از مرحله رمزارزی فراتر رفته و به برنامه‌نویسان دسترسی کامل به یک سری از ویژگی‌ها، از جمله برنامه‌های غیرمتمرکز (Dapps) را می‌دهد. به عنوان مثال، برنامه‌نویسان می‌توانند با استفاده از اتریوم بازی‌ها را تولید کنند.

افرادی که قصد خرید اتریوم را دارند، برای درک بهتر اهمیت آن باید توجه داشته باشند که بیشتر رمزارزهای موجود در بازار امروز روی شبکه اتریوم اجرا می‌شوند. این نشان می‌دهد که اتریوم به تنهایی یک رمزارز معمولی نیست، بلکه یک پلتفرم بزرگ و گسترده‌ای برای توسعه برنامه‌های رمزارزی و بلاکچینی است.

اتریوم مانند بیت کوین (BTC) می تواند بازار را به حرکت درآورد و به آن سمت و سو دهد

بخش قابل توجهی از توکن‌های موجود در بازار امروز، بر پایه استاندارد ERC-20 اتریوم اجرا می‌شوند. استاندارد ERC-20 یک مقیاس انقلابی برای قراردادهای هوشمند است که بدون نیاز به واسطه، تعیین قیمت را ممکن می‌سازد. قیمت اتریوم به طور پیش‌فرض بر تمام توکن‌های ERC-20 تأثیر می‌گذارد. این ویژگی باعث می‌شود که اتریوم به عنوان دومین رمزارز معتبر، به طور خودکار تحرکات بازار ارزهای دیجیتال را متحول کند.

بیشتر بخوانید: آموزش خرید تتر از نیپوتو

اتریوم با سرمایه گذاری جمعی تامین مالی می شود

بسیاری از رمزارزهای امروزی که در بازار وجود دارند، به طور قابل توجهی متمرکز هستند. اینها بسیاری از برنامه‌ها و پروژه‌ها که نیاز به سرمایه اولیه دارند، از یک گروه اولیه از افراد ثروتمند برای جمع‌آوری سرمایه مورد نیاز خود استفاده می‌کنند. با این حال، اتریوم این مشکل را ندارد، زیرا سرمایه اولیه خود را از طریق جمع‌آوری سرمایه عمومی (crowdfunding) تامین کرده است.

ویتالیک بوترین، توسعه‌دهنده اصلی اتریوم، این رمزارز را در سال ۲۰۱۳ اختراع کرد. در آن زمان، به دلیل نبود منابع مالی کافی، قادر به فعال‌سازی آن نبود. اما خوشبختانه، در سال ۲۰۱۴، فروش عمومی آنلاین آغاز و با موفقیت همراه شد و این رمزارز در سال ۲۰۱۵ به طور کامل راه‌اندازی شد. این اقدام باعث شد که اتریوم به یکی از معتبرترین و پرکاربردترین پلتفرم‌های برنامه‌نویسی بلاکچینی تبدیل شود.

بسیاری از کسب و کارهای بزرگ عاشق اتریوم هستند

اتریوم یکی از رمزارزهایی است که در سطوح خرده‌فروشی و سازمانی (حقوقی) به وفور پذیرفته شده است. در حال حاضر، برخی از بزرگترین شرکت‌های جهان از طریق اتحادیه اتریوم (Enterprise Ethereum Alliance) از این رمزارز استفاده می‌کنند. جی‌پی مورگان (JP Morgan)، آکسنچر (Accenture)، موسسه تحقیقات تویوتا (Toyota Research Institute)، مایکروسافت (Microsoft)، سامسونگ (Samsung) و بسیاری دیگر از بزرگترین شرکت‌های عضو این اتحادیه هستند.

با توجه به تعهد این شرکت‌ها به رشد و توسعه اتریوم، آینده آن به شدت تامین شده است. اتریوم همچنین در برخی از بهترین صرافی‌های رمزارز معامله می‌شود و از این رو آینده آن به نظر بسیار روشن و پر امید به نظر می‌رسد. تعاملات و استفاده گسترده از اتریوم توسط این شرکت‌های بزرگ نشان‌دهنده اعتماد عمومی به این پلتفرم و توانایی آن در ارائه راهکارهای قدرتمند برای جهان کسب‌وکار و فناوری است.

توکنومیک اتریوم در حال تغییر است

اتریوم یکی از رمزارزهای بسیار جذاب است که از زمان راه‌اندازی تا کنون، قیمت آن در حال نوسان است. اما در نوامبر ۲۰۲۱، این رمزارز موفق شد از چند دلار به بالاترین سطح تاریخ خود، یعنی ۴۸۰۰ دلار، برسد. این افزایش قیمت نشانگر تقاضای بالای اتریوم است و نشان می‌دهد که تمام اترهای استخراج شده در اکوسیستم آن به کار گرفته می‌شوند.

تغییراتی در سیستم توکنومیک اتریوم از طریق به‌روزرسانی EIP-1559 در ماه آگوست ۲۰۲۱ اعمال شد. این به‌روزرسانی باعث می‌شود که بخشی از کارمزد‌های شبکه اتریوم سوزانده شود، که به صورت مستقیم توسط شبکه اتریوم خریداری می‌شود. این تغییرات باعث شده تا اتریوم به یک رمزارز جذاب در بازار تبدیل شود و توجه بیشتری از سرمایه‌گذاران و کاربران را به خود جلب کند.

راهنمای کیف‌پول‌های اتریوم

اتریوم یکی از محبوب‌ترین رمزارزها و پلتفرم‌های بلاکچینی است که امکان اجرای قراردادهای هوشمند و ایجاد دی‌اپ‌ها (DApps) را فراهم می‌کند. این رمزارز با توجه به امکاناتش در حوزه برنامه‌نویسی بلاکچین، از طرف توسعه‌دهندگان و سرمایه‌گذاران مورد توجه قرار گرفته است.

برای نگهداری اتریوم و دیگر ارزهای مبتنی بر بلاکچین اتریوم، معمولاً از کیفپولهای رمزارزی استفاده می‌شود. کیف‌پول‌های اتریوم به کاربران این امکان را می‌دهند تا اتریوم را ذخیره، ارسال و دریافت کنند. این کیف‌پول‌ها می‌توانند به صورت آنلاین (به‌طور مثال از طریق وب‌سایت یا اپلیکیشن موبایل) یا آفلاین (به‌طور مثال از طریق کیف‌پول‌های سخت‌افزاری) باشند.

کیف‌پول‌های اتریوم معمولاً امکاناتی از قبیل مدیریت چندین رمزارز، پشتیبانی از استانداردهای مختلف بلاکچین، امنیت بالا و رابط کاربری کاربرپسند را ارائه می‌دهند. این کیف‌پول‌ها می‌توانند روش‌های مختلفی برای امنیت مانند نگهداری کلیدهای خصوصی در دستگاه کاربر، رمزنگاری اطلاعات و استفاده از تکنولوژی‌های احراز هویت دو عاملی (۲FA) را پشتیبانی کنند.

این حقایق شگفت ‌انگیز را از دست ندهید، اگر به اتریوم علاقه دارید

اتریوم را می توان به ۱۸ قسمت، تقسیم کرد

قیمت اتریوم به مرور زمان افزایش یافته و برای بسیاری از سرمایه‌گذاران دسترسی مقرون به صرفه نیست. به عنوان مثال، اتریوم در ژانویه ۲۰۱۶، با قیمت ۱ دلار معامله می‌شد، اما در حال حاضر با قیمت ۱۵۵۰ دلار معامله می‌شود. البته این قیمت پس از اصلاح از بالاترین قیمت تاریخی در ۴۸۰۰ دلار، به دست آمده است.

اتریوم با قابلیت تقسیم تا ۱۸ رقم اعشار، توانسته است از ثبات قیمت و امنیت بهره‌مند شود و در عین حال به راحتی در واحدهای کوچک معامله شود. به همین دلیل، این رمزارز برای همه قابل دسترسی است.

در سال ۲۰۱۶، اتریوم به دلیل حادثه هک شدن سازمان DAO (سازمان خودکار)، مورد فورک قرار گرفت. در این حادثه، حدود ۳۳ درصد از سرمایه‌های موجود در سازمان DAO به والت‌های دیگر منتقل شدند. پس از این حادثه، اتریوم فورک شد و تمامی سرمایه‌ها بازگردانده شدند. افرادی که با این تغییر موافق نبودند، در زنجیره اصلی باقی ماندند و اتریوم کلاسیک را ایجاد کردند. اختلاف اصلی بین اتریوم و اتریوم کلاسیک این است که در اتریوم کلاسیک، سرمایه ثابتی وجود دارد، در حالی که در اتریوم، سرمایه تغییر می‌کند. اتریوم به دلیل موفقیت بیشتر و وجود در تمامی صرافی‌های اصلی، پذیرش بیشتری نسبت به اتریوم کلاسیک دارد.


منبع: https://digiato.com/promoted/dont-miss-these-amazing-facts-if-you-are-interested-in-ethereum

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *