این دوربین‌های دوچشمی هوش مصنوعی تماشای پرندگان را بسیار آسان‌تر و گران‌تر کرده است

در کودکی، شاید تعجب آور نباشد، من تنها کسی بودم که می شناختم به تماشای پرنده علاقه مند بودم. با این وجود، من مرتباً مجهز به دوربین دوچشمی، کتاب پرندگان و دوربینم در طبیعت بیرون می‌رفتم و آماده بودم تا آنجا که می‌توانم گونه‌های مختلف را ثبت کنم.

این فرآیند تا حد زیادی دستی بود – یک پرنده را از طریق دوربین دوچشمی مشاهده کنید، یک عکس بگیرید (اگر برای مدت طولانی ثابت ماند)، و سپس سعی کنید بفهمید که چه گونه ای است، اگر قبلاً نمی دانستم. اما زمان آنها در حال تغییر است.

متخصص اپتیک اتریشی Swarovski Optik به تازگی از اولین جفت دوربین دوچشمی هوشمند دنیا رونمایی کرده است. پشتیبانی شده توسط هوش مصنوعیبانوها می توانند ۹۰۰۰ گونه پرنده و دیگر حیات وحش را برای شما شناسایی کنند.

در اینجا نحوه کار آنها آمده است. هنگامی که پرنده ای را در میدان دید خود پیدا می کنید، دکمه ای را فشار می دهید و یک دایره قرمز رنگ اطراف شی را احاطه می کند، زیرا دوربین دوچشمی تصویر را پردازش می کند. در عرض حدود پنج ثانیه، نام حیوان روی صفحه ظاهر می شود. اگرچه اکثر پرندگان سریع حرکت می کنند، بنابراین من شک دارم که پنج ثانیه به اندازه کافی سریع باشد.

این دوربین‌های دوچشمی هوش مصنوعی تماشای پرندگان را بسیار آسان‌تر و گران‌تر کرده است
نمایی از دوربین دوچشمی هوشمند AX Visio. اعتبار: سواروسکی نوری

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

دبا نام ubbed AX Visio، آنها توسط یک سیستم عامل یکپارچه و تشخیص اشیا و یک واحد پردازش عصبی داخلی تغذیه می شوند. آنها همچنین دارای یک دوربین داخلی هستند که می تواند تصاویری با وضوح بالا بگیرد و آنها را مستقیماً از طریق Swarovski Optik Outdoor در تلفن هوشمند شما آپلود کند. برنامه. خیلی باحاله درسته؟

AX Visio یک GPS یکپارچه دارد تا به پردازنده آنبورد کمک کند تا بر اساس موقعیت مکانی خود، نوع گونه هایی را که ممکن است به آنها نگاه کنید، بشناسد. آنها همچنین دارای یک عملکرد “اکتشافات مشترک” هستند که به شما امکان می دهد با استفاده از نشانگرهای فلش در صفحه نمایش، همنوعان را به سمت پرنده ای که به آن نگاه می کنید راهنمایی کنید.

بینوها توسط طراح صنعتی مشهور جهان مارک نیوسون طراحی شده است. در سال ۲۰۱۵، صندلی لاکهید او در حراج فروخته شد برای ۲٫۴ میلیون پوند (۲٫۸ میلیون یورو)و آن را به گرانترین شیء فروخته شده توسط یک طراح زنده تبدیل کرده است. بیایید بگوییم، آقای نیوسون یک یا دو چیز در مورد طراحی می داند و در AX Visio می درخشد.

دوربین دوچشمی AX Visio بسیاری از فناوری ها را در یک قاب کوچک جای می دهد. اعتبار: Swarovski Optik

طراحی مینیمالیستی است و به خوبی فناوری را پنهان می کنددر داخل. بشکه‌های سبز جنگلی با پل آلومینیومی مشکی و چشم‌های مشکی ظاهری براق می‌دهند که مطمئناً برای انواع فضای باز جذاب است. من فکر می‌کنم بسیار شگفت‌انگیز است که آنها توانسته‌اند همه آن ابزارها را در پوسته‌ای قرار دهند که به اندازه یک جفت دوربین دوچشمی معمولی است.

در دوران پرنده داری من، اگر به من می گفتید که در آینده یک جفت دوربین دوچشمی وجود خواهد داشت که می تواند گونه ها را برای شما شناسایی کند و همزمان از آنها عکس بگیرد، فکر می کردم که دارید می خندید. اما این دنیایی است که ما اکنون در آن زندگی می کنیم.

با این حال، چیزی که ممکن است لذت را از بین ببرد، یا حتی شما را به گریه بیاندازد، قیمت استag. AX Visio در شروع می شود ۴۶۰۰ یورو.

آنها با باتری قابل شارژ، پوشش چشمی، کابل شارژ USB و یک بند همراه هستند. و این نرم‌افزار به‌روزرسانی‌های منظم را دریافت می‌کند، درست مانند گوشی‌های هوشمند شما. ناگفته نماند که آنها حیات وحش را برای شما شناسایی می کنند.

با وجود قیمت، AX Visio بدون شک یک فناوری بسیار جالب است، و من علاقه مندم ببینم آیا این یک مد روز خواهد بود یا بازار جدیدی را باز خواهد کرد.

یکی از چیزهایی که از فکر کردن من می ترسم این است که پرنده سازی خودکار ممکن است کمی از سرگرمی آن را از بین ببرد. چالش پیمایش در یک کتاب شومیز (بله، هنوز هم وجود دارد) و تلاش برای کشف پرنده ای که دیدید، همه بخشی از چیزی است که این سرگرمی را بسیار اعتیاد آور می کند.


منبع: https://thenextweb.com/news/smart-ai-binoculars-birdwatching

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *