این فیلم ترسناک ۲۰۲۳ دست کم گرفته شده در نتفلیکس سزاوار عشق بیشتری است. این است که چرا باید آن را تماشا کنید

آشکار نیست که بگوییم ژانر ترسناک در حال حاضر در حال رنسانس است. تنها در سال ۲۰۲۳، کلاسیک های فرقه فوری مانند اسکینامارک و تار عنکبوتموفقیت های بزرگ مانند M3GAN و جیغ ششمو ورودی های خارجی به یاد ماندنی مانند وقتی شیطان در کمین است که همگی به افزایش محبوبیت این ژانر کمک کرده اند. جهنم، حتی اشتباهات مانند آخرین سفر دمتر جالب‌تر از حد معمول هستند و جاه‌طلبی و خلاقیتی را به نمایش می‌گذارند که تا حد زیادی در فیلم‌های ترسناک یک دهه پیش وجود نداشت.

SISIDIOUS: THE RED DOOR – تریلر رسمی (HD)

با این حال، یک فیلم ترسناک وجود دارد که با وجود اینکه یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال است، از نظر جنایی نادیده گرفته شده است. هنگامی که در ۷ ژوئیه ۲۰۲۳ منتشر شد، موذیانه: در قرمز تا حد زیادی توسط منتقدان مورد تحقیر قرار گرفت و بسیاری ادعا کردند که این متن مشتق شده است و واقعاً آنقدرها هم ترسناک نیست. فوراً تحت الشعاع دیگر موفقیت بزرگ ترسناک ماه جولای قرار گرفت، با من حرف بزنکه با پیش‌فرض منحصربه‌فردش، تصاویر به یاد ماندنی از جوانانی که توسط دستی بی‌جسم تسخیر می‌شوند، و بازاریابی هوشمندانه از استودیوی ترسناک بوتیک A24، تبدیل به یکی از عزیزان مهم ترسناک شد.

با من حرف بزن سزاوار تمام تمجیدهایی بود که دریافت کرد. این یک داستان وحشتناک از آسیب های نسلی است که به خوبی بیان شده است. اما همینطور است موذیانه: در قرمز; این فقط ترسناک تر و کمتر “هنرمندانه” است با من حرف بزن و فیلم های دیگر مانند آن به عبارت دیگر، این یک فیلم ترسناک واقعی از گوشت و سیب زمینی است، فیلمی که اول از همه به ترساندن شما از جهنم می پردازد. این بهترین فیلم در فرانچایز تا حد زیادی ناامید کننده Insidious است و یک فیلم ۲۰۲۳ است که سزاوار نگاه دوم و ارزیابی مجدد انتقادی است.

این یک فیلم ترسناک نادر در مورد تروما است که در واقع ترسناک است

این فیلم ترسناک ۲۰۲۳ دست کم گرفته شده در نتفلیکس سزاوار عشق بیشتری است.  این است که چرا باید آن را تماشا کنید
سونی

به نظر می‌رسد امروزه نمی‌توانید یک فیلم ترسناک مدرن بسازید، بدون اینکه درباره تروما باشد. فیلم های ترسناک A24 این روند را شروع نکردند، اما آن را با آن رواج دادند ارثی و نیمه تابستان. حتی فیلم های ترسناک احمقانه تر مانند M3GAN به برخی از عوامل آسیبی که قهرمان داستان باید قبل از پایان فیلم با آن روبرو شود و بر آن غلبه کند، صحبت کنید. من از این به عنوان یک استعاره بدم نمی‌آید – می‌تواند ترور را درونی‌تر و وجودی‌تر کند – اما اغلب اولویت‌بندی آن بر کاری است که فیلم‌های ترسناک قرار است انجام دهند: ترساندن از جهنم.

درب قرمز این اشتباه را نمی کند در حالی که آسیب های نسلی بین پدران و پسران را روشن می کند، به ویژه ضربه روحی پاتریک ویلسون به جاش و تای سیمپکینز، دالتون، این کار را به گونه ای انجام می دهد که ترس را پیش زمینه می کند و هیجانی را که از فیلمی مانند این انتظار دارید ارائه می دهد. درب قرمز یک فیلم ترسناک صادقانه است. بله، پرش‌های ارزان قیمت نیز وجود دارد، اما صحنه‌های واقعاً وحشتناکی نیز وجود دارد، مانند اینکه ویلسون در حالی که در ماشین نشسته است توسط یک روح نزدیک به آرامی تحت تعقیب قرار می‌گیرد.

چه ربطی به تروما دارد؟ هیچ چیز، و این نکته است. این فیلم رایگان است تا یک ترن هوایی ترسناک باشد، با این حال به اندازه کافی به روابط تیره بین جاش و دالتون می پردازد و این که چگونه به رابطه آشفته خود جاش با پدرش ارتباط دارد، به گونه ای که احساس می کند کسب درآمد و صادق است. درب قرمز یک چیز نادر است: این یک فیلم ترسناک بی تکلف است که هنوز در مورد چیزی است. می تواند به طور سطحی لذت بخش باشد، اما همچنین دارای عمق و زیرمتن است که اگر بخواهید به دنبال آن بگردید، وجود دارد.

در نهایت از شخصیت شرور نمادین خود برای تأثیرگذاری عالی استفاده می کند

سونی

هر فرنچایز ترسناک شخصیت شرور قابل تشخیص خود را دارد: آی تی پنی وایز دارد، هالووین مایکل مایرز را دارد، بازی کودکان چاکی دارد و غیره موذی دیو صورت رژ لب دارد که به دیو صورت قرمز یا مردی با آتش در صورت نیز معروف است. هر چه او را صدا کنید، او فوراً قابل تشخیص است زیرا او بخشی از یکی از وحشتناک ترین جامپ اسکرها در کل تاریخ فیلم های ترسناک است. باور نمی کنی؟ فقط زیر را تماشا کنید:

Insidious (2010) – The Red-Faced Demon Scene | کلیپ های فیلم

با این حال، به دلیل ترکیبی از محدودیت های بودجه و عدم تخیل در بین سازندگان فیلم های قبلی Insidiousاو هرگز واقعاً به طور مؤثر مورد استفاده قرار نگرفت. درب قرمز با تبدیل کردن او به آنتاگونیست اصلی فیلم و نیرویی هولناک که می توان با او در نظر گرفت، آن را تغییر می دهد. او این بار فقط ترساندن پرش یا پنهان شدن در سایه نیست. که در درب قرمزاو یک شیطان پرخاشگر، حاضر و تمام عیار است – و در نهایت شما تمام قدرت تهدید او را در این فیلم احساس می کنید.

بودجه ای برای تحقق کامل پتانسیل ترسناک خود دارد

Insidious: The Red Door | دیو قرمز چهره برمی گردد | CineClips

به‌عنوان یک ژانر، ترسناک بودجه‌های کمی دارد که مانعی در روند داستان‌گویی نمی‌کند. در واقع، این نقص اغلب یک دارایی است زیرا فیلمسازان را مجبور می‌کند با توجه به ابزارها و منابع محدودی که برای از بین بردن ترس‌های خود دارند خلاقانه‌تر فکر کنند. فقط به امسال نگاه کن اسکینامارک; هزینه ساخت آن ۱۵۰۰۰ دلار بوده و یکی از ترسناک ترین فیلم هایی است که تاکنون ساخته شده است.

این در مورد فیلم های Insidious صدق نمی کند. فیلم اول ۱٫۵ میلیون دلار هزینه داشت، در حالی که برچسب قیمت دنباله اول حدود ۵ میلیون دلار بود. جیمز وان، به همان اندازه که گاهی اوقات می‌تواند به عنوان کارگردان خوب باشد، اجازه می‌دهد در دو ورودی اول درزها نشان داده شود. این فیلم‌ها در به تصویر کشیدن بعد برزخ به نام The Further، بازیگران خود را در فضایی که شبیه سالن‌های بدنسازی خالی پر از دود و لباس‌های ارزان قیمت می‌دیدند. بودجه های اندک این توهم را از بین برد و من را از فانتزی ترسناکی که می خواستند برانگیزند بیرون آورد.

با ۱۶ میلیون دلار درب قرمز بودجه چندانی ندارد، اما کافی است که شبیه یک فیلم خانه جن زده و قانونی به نظر برسد. The Further و بسیاری از شیاطین آن بیشتر درک شده، ترسناک تر و خونین تر هستند و فیلم نیز بهتر به نظر می رسد. این است، به جرات می توانم بگویم، سینماییبه نحوی که چهار فیلم دیگر اینطور نیستند، و این تا حدی به دلیل افزایش بودجه ای است که کارگردان و ستاره پاتریک ویلسون باید با آن بازی کند تا دیدگاه خود را به دست آورد.

ترسناک ترین صحنه ۲۰۲۳ را به نمایش می گذارد

Insidious: The Red Door | دیو قرمز چهره برمی گردد | CineClips

همه ما چیزها یا موقعیت های خاصی داریم که ما را می ترساند. برای برخی، این اشکال یا موش است. برای دیگران، ارواح یا قاتلان تبر هستند. برای من، در یک فضای بسته به دام افتاده است. هیچ چیز وحشتناک تر از گیر کردن در یک سوراخ یا شکاف کوچک نیست که هر کاری انجام می دهم نتوانم از آن خارج شوم. موجودی را که می‌خواهد من را بگیرد پرتاب کنید و من در عرض چند ثانیه به یک حوضچه ژله‌ای ترسناک تبدیل می‌شوم.

The Red Door حاوی صحنه ای شبیه به این است که جاش ویلسون در یک اتاق آرام بیمارستان دراز می کشد تا MRI بگیرد. دستگاه های MRI بسیار زیاد و کلاستروفوبیک هستند. فقط فضای کافی برای فرد مجردی که در حال بازرسی و اسکن است وجود دارد. به همین دلیل است که دیدن چیز دیگری در آنجا با جاش ناراحت کننده تر است، حضوری که به سختی قابل مشاهده و شنیدنی است که به تدریج نزدیک تر و بلندتر می شود.

Insidious: The Red Door – Machine – در سینماها ۱۲ جولای

ویلسون با خاموش کردن چراغ ها به تنش می افزاید و جاش را در تاریکی، واقعاً تنها و آسیب پذیر می گذارد. با او چه خبر است؟ و وقتی به سختی می تواند ببیند یا حرکت کند، چگونه می تواند به آن واکنش نشان دهد؟

بعد چه اتفاقی می افتد؟ خوب، شما فقط باید برای خودتان تماشا کنید. موذیانه: در قرمز در حال حاضر در نتفلیکس پخش می شود. در حال حاضر این یکی از محبوب ترین فیلم ها در سرویس استریم است و دلیل خوبی هم دارد: این یک فیلم ترسناک خوب و قدیمی است و اگر آن را تماشا کنید ناامید نخواهید شد.

توصیه های سردبیران







با من حرف بزن سزاوار تمام تمجیدهایی بود که دریافت کرد. این یک داستان وحشتناک از آسیب های نسلی است که به خوبی بیان شده است. اما همینطور است موذیانه: در قرمز; این فقط ترسناک تر و کمتر “هنرمندانه” است با من حرف بزن و فیلم های دیگر مانند آن به عبارت دیگر، این یک فیلم ترسناک واقعی از گوشت و سیب زمینی است، فیلمی که اول از همه به ترساندن شما از جهنم می پردازد. این بهترین فیلم در فرانچایز تا حد زیادی ناامید کننده Insidious است و یک فیلم ۲۰۲۳ است که سزاوار نگاه دوم و ارزیابی مجدد انتقادی است.


منبع: https://www.digitaltrends.com/movies/insidious-the-red-door-underrated-horror-movie-on-netflix/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *