این محققان سرانجام موفق شدند اولین نمونه سیارک ناسا را ​​به دست آورند

این محققان سرانجام موفق شدند اولین نمونه سیارک ناسا را ​​به دست آورند

هنگامی که نمونه ها به آزمایشگاه های سراسر جهان تحویل داده می شوند، دانشمندان از ابزارها و ابزارهای مختلفی برای تجزیه و تحلیل آنها استفاده می کنند. از آنجایی که هر گروه ممکن است فقط چند گرم دریافت کند، باید در تکنیک‌هایی که استفاده می‌کنند بسیار مراقب باشند تا مطمئن شوند که مخرب نیستند.

به عنوان مثال، دانشگاه آریزونا دارای تأسیساتی به نام آزمایشگاه کویپر-آریزونا برای تجزیه و تحلیل مواد نجومی است که در آن بخشی از نمونه سیارک مورد مطالعه قرار خواهد گرفت. این آزمایشگاه دارای ابزارهایی است که می توانند در مقیاس های بسیار کوچک برای انجام تجزیه و تحلیل در سطح اتمی نگاه کنند.

“ما به معنای واقعی کلمه می توانیم به تک اتم ها نگاه کنیم” گفت پیر هانکور، بازپرس مشترک اوزیریس-REx. ما همچنین یک طیف‌سنج جرمی یونی ثانویه در مقیاس نانو یا به اختصار nanoSIMS داریم. این به ما امکان می‌دهد به ایزوتوپ‌ها (تنوعات مختلف اتم‌ها) نگاه کنیم تا بفهمیم هر جزء خاص در نمونه چگونه منشأ گرفته است.»

این گروه می‌خواهد نمونه را مطالعه کند تا در مورد منشأ سیارک‌هایی مانند Bennu و همچنین حفظ بخشی از نمونه برای تجزیه و تحلیل آینده با ابزارهای پیچیده‌تر اطلاعاتی کسب کند. دلیل جالب بودن نمونه این است که سیارک ها موادی هستند که از شکل گیری سیارات باقی مانده اند، اما فرآیندهای مشابهی را که سیارات انجام می دهند طی نکرده اند. بنابراین، این یک راه بکر برای نگاه کردن به میلیاردها سال است.

تام، استاد علوم سیاره‌ای دانشگاه آریزونا، گفت: با این نمونه‌ها از بننو، ما اکنون تمام اطلاعات زمینه‌ای را داریم که به ما امکان می‌دهد این مواد را در سطوح بنیادی مطالعه کنیم و داستان منشأ و تاریخچه سیارک بننو را بیان کنیم. زگا.


منبع: https://www.slashgear.com/1492794/researches-access-nasa-first-asteroid-sample/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *