این موتورسیکلت های سرگردان دهه ۹۰ را تعریف کردند

این موتورسیکلت های سرگردان دهه ۹۰ را تعریف کردند

دوکاتی ۹۱۶ که از سال ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۸ تولید شد، نمادی از موتورسیکلت های دهه ۹۰ است که توسط ماسیمو تامبورینی طراحی شده است. چشم انداز Tamburini منجر به کاهش قابل توجهی در اندازه در مقایسه با پیشینیان خود شد، که شامل یک موتور V-twin 916 سی سی اصلاح شده بود که یک عنصر کلیدی در تکامل دوچرخه است.

۹۱۶ همانطور که از نامش پیداست دارای موتور ۹۱۶ سی سی است که حداکثر قدرت ۱۱۴ اسب بخار را در ۹۰۰۰ دور در دقیقه نشان می دهد و به حداکثر سرعت ۱۶۲ مایل در ساعت می رسد. این دوچرخه با وزن ۴۳۶ پوند در حالت خشک، دارای موتور Desmoquattro دوکاتی، عناصر فنی پیشرفته، و زیبایی براق و مدرن بود که جایزه معتبر “موتور سیکلت سال” را از مجلات تخصصی برای آن به ارمغان آورد. از نظر عملکرد، دوکاتی ۹۱۶ بر صحنه سوپربایک های اواسط دهه ۹۰ تسلط داشت و موتورسواران و علاقه مندان را مجذوب خود کرد. تمایز دوکاتی ۹۱۶ به عنوان موتورسیکلتی که دهه ۹۰ را تعریف می کند، از نقش آن به عنوان یک شاهکار طراحی ناشی می شود که ماهیت DNA دوکاتی را در بر می گیرد و آن را به یکی از آنها تبدیل می کند. بزرگترین موتورسیکلت های ایتالیایی که تا به حال ساخته شده اند.

قیمت سری ۹۱۶ دوکاتی از ۱۴۵۰۰ دلار تا ۱۶۵۰۰ دلار در طول تولید آن بود. از سال ۲۰۲۳، خرید یک Ducati 916 اصلی که به خوبی نگهداری شده بود، با افزایش قیمت‌ها که نشان دهنده وضعیت نمادین آن بود، به یک تلاش مورد توجه تبدیل شد. در حال حاضر، دوچرخه های مختلف Ducati 916 را می توان پیدا کرد که از ۹۰۰۰ دلار تا ۵۰۰۰۰ دلار برای دوچرخه هایی با مسافت پیموده شده بسیار کم متغیر است.


منبع: https://www.slashgear.com/1434662/head-turning-motorcycles-defined-90s/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *