HTC هدست های واقعیت مجازی را به ایستگاه فضایی بین المللی می فرستد تا به فضانوردان تنها کمک کند.

چه برای گشت و گذار در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) و چه برای نبرد با دارث ویدر، بیشتر علاقه مندان به واقعیت مجازی به دنبال خروج از این سیاره و رسیدن به فراتر از آن هستند. با این حال، HTC هدست‌های واقعیت مجازی را به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌فرستد تا به فضانوردان تنها کاری بدهد که علاوه بر خیره شدن به پرتگاه پر از ستاره، کاری انجام دهند.

این شرکت برای ارسال با XRHealth و شرکت مهندسی Nord Space همکاری کرد هدست HTC VIVE Focus 3 به ایستگاه فضایی بین‌المللی به عنوان بخشی از تلاش‌های مداوم برای بهبود سلامت روان فضانوردان در میان مأموریت‌های طولانی در ایستگاه. این هدست‌ها با نرم‌افزار منحصربه‌فردی از پیش بارگذاری شده‌اند که به‌طور خاص برای رفع نیازهای سلامت روان دانشجویان فضایی واقعی طراحی شده است، بنابراین آنها فقط برای بازی نیستند. پیاده روی مینی گلف در ساعات خاموشی (اگرچه این ایده بدی نیست.)

این هدست ها دارای فناوری جدید ردیابی دوربین هستند که به طور ویژه برای کار در گرانش ریز، از جمله سنسورهای ردیابی چشم برای ارزیابی بهتر وضعیت سلامت روان فضانوردان، توسعه یافته و سازگار شده است. این حسگرها با نرم افزاری که برای «حفظ سلامت روان در مدار قرار دارند» همراه هستند. هدست ها همچنین برای تثبیت تراز و در نتیجه کاهش احتمال بیماری حرکت بهینه شده اند. آیا می توانید استفراغ شناور آزاد در فضا را تصور کنید؟

آندریاس موگنسن، فضانورد دانمارکی، اولین خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد بود که در طول ماموریت شش ماهه خود از هدست واقعیت مجازی برای مراقبت‌های پیشگیرانه از سلامت روان استفاده می‌کند. به عنوان فرمانده ایستگاه فضایی HTC خاطرنشان می کند که فضانوردان اغلب برای «ماه ها و سال ها» در زمانی که در فضا هستند، ایزوله می شوند.

این منجر به سوال اتصال به اینترنت می شود. به هر حال، موگنسن و فضانوردان همکارش احتمالاً می‌خواهند در حالی که از هدست‌های VR جدید خود استفاده می‌کنند، با خانواده و دوستان خود ارتباط برقرار کنند. بازی کردن جمعیت: یک نفر توسط خودتان دقیقا راضی کننده نیست.

اینترنت قبلا بود واقعا آهسته در ISS، با سرعتی شبیه به اتصال شماره گیری به AOL در سال ۱۹۹۵٫ با این حال، ارتقاء اخیر افزایش سرعت اینترنت تا حدود ۶۰۰ مگابیت در ثانیه (Mbps) در ایستگاه. به عنوان مقایسه، میانگین سرعت دانلود در ایالات متحده حدود ۱۳۵ مگابیت بر ثانیه است. بنابراین ما در واقع گلوگاه در این سناریو خواهیم بود و نه فضانوردان. اتصال ISS باید حتی برای برنامه های کاربردی VR تشنه داده نیز امکان پذیر باشد.

این هدست‌های جدید Vive Focus 3 به زودی به ایستگاه فضایی می‌روند، اگرچه هنوز تاریخ ورود مشخص نشده است. شایان ذکر است که حتی برای کارکردن این هدست ها در گرانش ریز، چندین شاهکار مهندسی بسیار لازم بوده است، زیرا بسیاری از جنبه های هدست واقعیت مجازی به گرانش طبیعی زمین بستگی دارد.

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/htc-is-sending-vr-headsets-to-the-iss-to-help-cheer-up-lonely-astronauts-120019661.html?src منتشر شد. = rss


منبع: https://www.engadget.com/htc-is-sending-vr-headsets-to-the-iss-to-help-cheer-up-lonely-astronauts-120019661.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *