این مینی پی سی الهام گرفته از مکینتاش از نظر قدرت کم، اما از نظر ظاهری زیبا، طولانی است

دستگاه جدید Ayaneo به شدت از طراحی مکینتاش وام گرفته است. اما چه کسی اهمیت میدهد؟ روی میز شما عالی به نظر می رسد.

Aaneo که بیشتر به ساختن شهرت دارد کنسول های بازی دستیفقط به طور کامل آشکار شد جدید Retro Mini PC AM01 بعد از اینکه چند هفته پیش آن را اذیت کردم. می گوید که قصد دارد AM01 را قبل از پایان سال ارسال کند – و اگر بگویم وسوسه نمی شوم که یکی را تهیه کنم، دروغ می گویم. AM01 در هیچ مسابقه بنچمارکی برنده نخواهد شد، اما تقریباً مطمئناً بهترین کامپیوتر شما خواهد بود.

بیایید فقط چیز بدیهی را در اینجا بیان کنیم: Ayaneo می گوید این «ادای احترام» به مکینتاش است، که روشی است برای گفتن، «ما تقریباً دقیقاً از آن کپی کردیم». این دستگاه تصویری از کامپیوتر متعلق به دهه ۸۰ اپل است، درست تا درایو فلاپی و برچسب رنگین کمان. (Ayaneo استیکر را به جای سیب به شکل پرچم درآورده است، اما – ادای احترام و پس از آن هزینه وکیل پرداخت می شود، منظورم را می دانید؟) از مکینتاش کوچکتر است، اما بژ و مستطیل شکل است و حتی یک فضای سیاه دارد که در آن فضای سیاه وجود دارد. صفحه اولد می رفت.

یک کامپیوتر بژ روی یک میز، زیر یک مانیتور بزرگ نشسته است.
AM01 یک کامپیوتر است – اما شاید یک سرور Plex یا کنسول بازی یکپارچهسازی با سیستمعامل بهتر باشد.
تصویر: Ayaneo

اما در داخل، AM01 چیزی بسیار متفاوت است. با قیمت اولیه ۱۴۹ دلار (۱۹۹ دلار برای بقیه)، یک AMD Ryzen 3 3200U – یک تراشه تقریباً پنج ساله – به همراه هشت گیگ رم و ۲۵۶ گیگ فضای ذخیره سازی دریافت می کنید. در بالای خط، با ۳۷۹ دلار اولیه یا ۴۵۹ دلار خرده فروشی، یک پردازنده AMD Ryzen 7 5700U دریافت می کنید – خود تقریباً سه ساله است! – به علاوه ۳۲ گیگ رم و یک ترابایت فضای ذخیره سازی. تمام حافظه ها نیز قابل ارتقا هستند. صرف نظر از اینکه چگونه آن را برش می دهید بسیار ارزان است، اما می توانید یک مینی پی سی قدرتمندتر با قیمت آن تهیه کنید. فقط بیشتر آن مینی پی سی جعبه های سیاه زشتی هستند.

چیزی که AM01 واقعاً برای آن در نظر گرفته است، توسعه پذیری است. این دستگاه دارای پنج پورت USB (یک USB-C و چهار USB-A)، به علاوه HDMI، DisplayPort، جک هدفون، اترنت، بلوتوث و Wi-Fi است. می توانید آن را با ویندوز ۱۱ دریافت کنید یا نسخه “لخت” را خریداری کنید و لینوکس یا SteamOS یا هر چیز دیگری را که دلتان می خواهد نصب کنید. برخی از افراد AM01 را می خرند و از آن به عنوان رایانه استفاده می کنند. اکثر آنها آن را به عنوان یک کنسول بازی یکپارچهسازی با سیستمعامل، یک سرور Plex و موارد دیگر راه اندازی می کنند. Ayaneo حتی AM01 را به صورت بسته ای با آن ارائه می کند صفحه کلیدهای مکانیکی NuPhy و کنترلرهای بی سیم ۸BitDo.

Ayaneo در حال راه اندازی AM01 در Indiegogo است، که همیشه در مورد اینکه به کدام شرکت ها باید پول خود را اعتماد کنید، هشدارهایی لازم است، اما سابقه ارائه و ارائه دارد. سابقه بهبود سریع از کیفیت دستگاه همچنین به نظر می رسد که در فضای مینی پی سی سرمایه گذاری شده است – این شرکت نیز سرمایه گذاری کرده است اذیت کردن AM02، که طراحی اصلی NES را برای داشتن حال و هوای گیمر بیشتر به عاریت گرفته است. با این حال، هنوز اطلاعاتی در مورد زمان انتشار آن منتشر نشده است.

بسیاری از SKUهای AM01 اکنون برای پیش‌سفارش آماده شده‌اند و Ayaneo می‌گوید که قصد دارد ارسال آنها را در دسامبر آغاز کند. من ممکن است قبلاً شروع به خالی کردن فضای روی میز خود کرده باشم یا نداشته باشم.


منبع: https://www.theverge.com/2023/11/28/23979860/ayaneo-am01-mini-pc-amd-windows-price-release-date

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *