این نسخه فضایی Call of Duty است؛ بازی جذابی که هرگز عرضه نمی‌شود [تماشا کنید]

گیم‌پلی بازی لغو‌شده‌ی Call of Duty با کد NX1 فاش شده است و نشان از تلاش نافرجام برای ساخت عنوانی آینده‌نگرانه‌ ازطرف توسعه‌دهنده‌ی این سری بازی‌ محبوب دارد.

حساب کاربری Mangafigurines در ایکس (توییتر سابق)، دو دقیقه از گیم‌پلی بازی جدیدی از سری Call of Duty را به‌اشتراک گذاشت که براساس برخی گزارش‌ها مربوط به Call of Duty: Future Warefare است.

ویدیوی نسخه‌ی لغوشده‌ی Call of Duty بیش‌ از ۵٫۵ میلیون بازدید دریافت کرد. برایان برایت از چهره‌های نام‌آشنای Neversoft در پاسخ به پست مذکور اعلام کرد ویدیو مربوط به نسخه‌ی NX1 بازی می‌شود و توضیحاتی درمورد منبع این بازی ارائه داد.

طبق اعلام برایت، پس‌ از خروج جیسون وست و وینس زامپلا (از بنیان‌گذاران Infinity Ward) و تأسیس Respawn Entertainment که عناوینی مثل Titanfall و Apex Legends را توسعه داده است، آن‌ها سعی داشتند نسخه‌ای از Call of Duty مخصوص خود را بسازند.

برایت می‌گوید: «NX1 درمورد مأموریت روی ماه بود و برخی آزمایش‌ها نیز با گرانش پایین انجام شد که به سیستم یادگیری موتور بازی‌سازی ارتباط داشت. این بازی می‌توانست جای Infinity Ward’s Ghosts را بگیرد؛ عنوانی که سال ۲۰۱۳ ابتدا برای پلی‌ استیشن ۴ و ایکس باکس وان منتشر شد.» ظاهراً حتی دو یا سه مأموریت کمپینی و بخش‌هایی از حالت چندنفره‌ی بازی مذکور نیز قبل‌ از لغو این پروژه تکمیل شده بود.

حساب کاربری Mangafigurines ویدیوی ۱۰ دقیقه‌ای دیگری از NX1 منتشر کرد که باعث لو رفتن بخش‌هایی از حالت چندنفره‌ی NX1 نیز شد. برایت بار دیگر در پاسخ به این پست، صحت ویدیو را تأیید کرد و گفت نقشه‌ی نمایش‌داده‌شده، طوفان شن نام دارد.

برایت می‌گوید: «ما در آن زمان تیم هنری قدرتمندی برای حالت چندنفره نداشتیم و بنابراین طراحان بیشتر از المان‌های بصری MW2 استفاده کردند. این نقشه امکان ارائه‌ی گیم‌پلی حالت اسکورت را فراهم کرد؛ جایی‌ که تیم‌ها یک UGV (وسیله‌ی نقلیه زمینی بدون سرنشین) را ازطریق ایستگاه‌های بازرسی نقشه هدایت می‌کردند.»

علاوه‌بر گیم‌پلی، فهرست اولیه‌ی نقشه‌ی بازی لغو‌شده‌ی Call of Duty نیز دردسترس قرار گرفته است که نقشه‌هایی به‌نام آپارتمان، گنک و همچنین تعدادی نقشه‌ی قدیمی را نشان می‌دهد.

برایت می‌گوید: «این نقشه از همان ابتدا در NX1 وجود داشت و بیشترشان حالت آزمایشی دارند. ما چهار نقشه داشتیم که در حالت‌های استاندارد ارائه شدند و دو نفر از ما حالت‌های اسکورت را در نقشه‌های مذکور بازی کردیم که در فهرست فاش‌شده وجود ندارند.»

با توجه به اطلاعات فاش‌شده، اگر Neversoft بازی اصلی خود را منتشر کرده بود و Infinity Ward’s Ghosts لغو می‌شد یا یک‌ سال به‌تعویق می‌افتاد، Call of Duty می‌توانست با عرضه‌ی نسل نهم کنسول بازی پلی استیشن و کنسول بازی ایکس باکس، مسیر متفاوتی را طی کند.


منبع: https://www.zoomit.ir/gaming/415915-gameplay-canceled-call-of-duty-nx1-leaks/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *