این هکر از بیش از یک میلیون سرور مجازی برای ایجاد یک شبکه فوق‌العاده قدرتمند استفاده کرد – اما سپس آن را در استخراج کریپتو هدر داد.

این هکر از بیش از یک میلیون سرور مجازی برای ایجاد یک شبکه فوق‌العاده قدرتمند استفاده کرد – اما سپس آن را در استخراج کریپتو هدر داد.

پلیس اوکراین هکری را دستگیر کرد که گفته می‌شود به طور مخفیانه از سرورهای آسیب‌دیده متعلق به یک شرکت آمریکایی استفاده می‌کرده است. استخراج ارزهای دیجیتال.

پلیس سایبری اوکراین فاش کرد که این فرد توانسته است میلیون‌ها سرور مجازی ایجاد کند که روی آن‌ها اقدام به نصب کریپتوجکرها کرده است – استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال که سعی می‌کنند در پس‌زمینه و بدون اطلاع یا رضایت صاحبان نقطه پایانی فعالیت کنند.

این فرد، مردی ۲۹ ساله که نامش فاش نشده است، ظاهراً از سال ۲۰۲۱ فعال بوده است. او ابتدا به اجبار وارد ۱۵۰۰ حساب یکی از شرکت های تابعه “یکی از بزرگترین های جهان” شد. تجارت الکترونیک شرکت ها” – اگرچه نام شرکت آسیب دیده فاش نشده است.

ایجاد خسارت

این جنایتکار پس از ورود بی رحمانه به دستگاه ها، یک میلیون رایانه مجازی ایجاد کرد و ماینرهای ارزهای دیجیتال را نصب کرد. هر چیزی را که او توانست استخراج کند، با استفاده از کیف پول TON جابه‌جا می‌کرد. پلیس حجم معاملات را حدود ۲ میلیون دلار عنوان کرده است.

هکر در ۹ ژانویه دستگیر شد و طی آن پلیس تجهیزات کامپیوتری، بانک و سیم کارت، رسانه های الکترونیکی و سایر شواهد را ضبط کرد. او اکنون با اتهامات جنایی روبرو است.

برای استخراج موفقیت آمیز ارزهای دیجیتال، یک شخص به یک کامپیوتر پیشرفته و یک اتصال اینترنتی نیاز دارد. استخراج توکن ها یک عملیات محاسباتی سنگین است که کامپیوتر را عملاً برای هر چیز دیگری بی استفاده می کند. علاوه بر این، این عملیات از برق زیادی نیز استفاده می کند، که قبض انرژی را به سرعت بالا می برد.

به همین دلیل است که هکرها اغلب سعی می کنند سرورهای شرکتی را به خطر بیاندازند – آنها دستگاه های قدرتمندی هستند که می توانند سکه های زیادی استخراج کنند، در حالی که درد سر قبض برق را به شخص دیگری واگذار می کنند.

علاوه بر این، در حالی که سرورها بیش از حد مشغول استخراج سکه‌ها هستند، آنها برای استفاده در هدف اصلی خود بسیار کند هستند، که هزینه‌های شرکت قربانی را حتی بیشتر می‌کند. اینها تنها برخی از دلایلی است که برخی از تحلیلگران ادعا می کنند که به ازای هر ۱ دلار ارز دیجیتال استخراج شده، قربانی تقریباً ۵۳ دلار خسارت می بیند.

هکرها معمولاً از کریپ‌جکرها برای استخراج مونرو (XMR) استفاده می‌کنند، یک سکه حریم خصوصی که ظاهراً عملاً غیرقابل ردیابی است. XMRig یکی از محبوب ترین cryptominer های موجود است.

از طریق: Bleeping Computer

بیشتر از TechRadar Pro


منبع: https://www.techradar.com/pro/security/this-hacker-used-over-a-million-virtual-servers-to-create-an-incredibly-powerful-network-but-then-wasted-it-on-mining-crypto

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *