این کارت ۱۰۰۰ دلاری می تواند پیامی را در DNA ذخیره کند

استارت آپی به نام Biomemory یک راه حل گران قیمت ذخیره سازی مبتنی بر DNA را می فروشد که تنها یک کیلوبایت داده را در خود جای داده است.

ذخیره سازی داده های DNA ممکن است مانند یک راه حل دور به نظر برسد. اما استارتاپی به نام Biomemory آن را کمی به واقعیت نزدیک‌تر می‌کند انتشار کارت های DNA جدید که هر کسی می تواند بخرد – اگر ۱۰۰۰ دلار دارید.

DNA به عنوان یک جایگزین نظری برای هارد دیسک‌ها، SSD و سایر اشکال ذخیره‌سازی داده‌های دیجیتال، یعنی به دلیل طول عمر چشمگیر آن، پدیدار شده است. علوم پایه برآوردها اگر این فناوری در یک محیط خشک و خنک نگهداری شود، به طور بالقوه می تواند صدها هزار سال دوام بیاورد. این بسیار بیشتر از طول عمر یک هارد دیسک معمولی شماست معمولاً در حدود پنج سال به پایان می رسد.

کارت‌های DNA Biomemory عمر “حداقل” ۱۵۰ سال را می‌دهند. برچسب قیمت ۱۰۰۰ دلاری شامل دو کارت یکسان است که هر کدام یک کیلوبایت فضای ذخیره سازی دارند. طبق گفته‌ها، این تقریباً طول یک ایمیل کوتاه است سیمیمشخصات شرکت، بنابراین نمی توانید انتظار داشته باشید که هنوز مجموعه ای از عکس ها، فیلم ها و اسناد را با کارت ذخیره کنید. با این حال، این نزدیک‌ترین چیزی است که ما به در دسترس قرار دادن ذخیره‌سازی DNA برای مصرف‌کنندگان دیده‌ایم.

این سیستم ذخیره سازی با تبدیل اطلاعات دیجیتال کار می کند به عناصر سازنده DNA: آدنین (A)، سیتوزین (C)، گوانین (G) و تیمین (T). می‌توانید ببینید که چگونه این ممکن است روی ویژگی «ترجمه DNA» در پایین این قسمت کار کند صفحه وب بیومموریکه نشان می دهد چگونه یک خط از متن ممکن است به رشته ای از A، C، G و T تبدیل شود.

پس از فرآیند رمزگذاری، Biomemory یک رشته منحصر به فرد از DNA را با “سنتز شیمیایی آن پایه به پایه برای مطابقت با توالی مورد نظر” ایجاد می کند – فرآیندی که برای یک کیلوبایت داده حدود هشت ساعت طول می کشد. سیمی. از آنجا، Biomemory داده ها را خشک می کند و روی تراشه دایره ای روی کارت DNA خود می چسباند. سیمی می گوید برای جلوگیری از اکسیژن در بسته است.

ما هنوز با استفاده از تمام امکاناتی که ذخیره سازی DNA ارائه می دهد بسیار فاصله داریم

هنگامی که برای بازیابی اطلاعات آماده شدید، باید یکی از دو کارت DNA را برای شرکای Biomemory در Eurofins Genomics ارسال کنید. سپس رشته های A، C، G و T خود را از طریق ایمیل دریافت خواهید کرد که می توانید با استفاده از ویژگی ترجمه DNA Biomemory رمزگشایی کنید. پس از رمزگشایی داده ها، کارت را پس نخواهید گرفت، به همین دلیل است که یک کپی دریافت می کنید. اگر کارت را به آزمایشگاه نفرستید (یا تصادفاً یک توالی سنجی DNA در دست نداشته باشید) عملاً بی فایده است.

مدیر عامل Biomemory: «پس از سال‌ها صحبت در مورد پتانسیل محاسبات مولکولی، ما فوق‌العاده مفتخریم که اولین محصول ذخیره‌سازی داده‌های DNA را به بازار ارائه می‌کنیم، که نه تنها مرزهای نوآوری را پیش می‌برد، بلکه با تعهد ما به پایداری و کارایی زیست‌محیطی همسو می‌شود». عرفانه اروانی در بیانیه ای می گوید. اکنون می توانید در لیست انتظار Biomemory ثبت نام کنید و انتظار می رود سفارشات در ژانویه ارسال شوند.

ما هنوز با استفاده از تمام امکاناتی که ذخیره سازی DNA ارائه می دهد بسیار فاصله داریم. همانطور که در برآورد شده است این گزارش از علوم پایهیک گرم DNA می تواند ۲۱۵ پتابایت یا حدود ۲۱۵ میلیون گیگابایت را در ظرفی که تقریباً به اندازه و وزن دو پیکاپ است، در خود جای دهد. اما تا زمانی که از ساعت‌ها کار آزمایشگاهی در هر دو طرف عبور نکنیم، ذخیره‌سازی DNA احتمالاً به‌عنوان ذخیره‌سازی آزمایش گیر می‌کند. نماهنگ، کلیپ های کوتاه، عکسیا خطوط کوچک متن


منبع: https://www.theverge.com/2023/12/4/23987748/biomemory-card-store-message-dna

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *