این AMG کمیاب یکی از جالب ترین خودروهای دهه ۸۰ است

این AMG کمیاب یکی از جالب ترین خودروهای دهه ۸۰ است

AMG نام این خودرو را چکش (که در آلمانی دقیقاً به همان معنا و املا دارد) به دلیل موتور بی‌رحمانه‌ای که در زیر کاپوت خود دریافت می‌کرد، نامگذاری کرد، که قدرت انتقال قدرت آن شبیه ضربه زدن به پشت توسط ابزاری بود. تیونر مستقل آن زمان مدل‌های ۳۰۰E و ۳۰۰CE را انتخاب کرد، ۶ سیکس کارخانه‌ای را حذف کرد و نسخه خود از مرسدس بنز ۵٫۶ لیتری V6 را جایگزین کرد که مدل W126 560 SEC را تامین می‌کرد.

حجم آن به ۶ لیتر افزایش یافت و قدرت از ۲۳۸ اسب بخار در ۵٫۶ لیتری به حدود ۳۶۵ اسب بخار در نسخه AMG رسید. گشتاور نیز افزایش یافت، از ۲۸۷ پوند فوت (۳۸۹ نیوتن متر) به ۳۹۸ پوند فوت (۵۴۰ نیوتن متر) رسید، و تمام این اُمف جدید می توانست چکش را از حالت سکون به سرعت ۶۰ مایل در ساعت دقیقا در ۵ ثانیه برساند.

این یک عدد شتاب قابل توجه برای یک سدان بزرگ در اواخر دهه ۱۹۸۰ بود و حداکثر سرعت آن نیز برای آن زمان فوق العاده بود: ۱۷۸ مایل در ساعت (۲۸۶ کیلومتر در ساعت). چکش همچنین یک ستاره درگ استریپ بود. با یک چهارم مایل زمان ۱۳٫۵ ثانیه و سرعت تله ۱۰۷ مایل در ساعت (۱۷۲ کیلومتر در ساعت)، بسیاری از خودروهای اسپورت اختصاصی و خودروهای عضلانی را برای پول خود فراری داد.


منبع: https://www.slashgear.com/1466939/rare-amg-hammer-1980s-history/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *