ایوا؛ محصول هوشمند بازار سفر ایران 

ایوا؛ محصول هوشمند بازار سفر ایران 

سفر مارکت از ایوا، نرم‌افزار هوش‌مصنوعی، به عنوان محصول هوشمند بازار سفر ایران رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گردشگری در ایران یکی از بازارهایی است که گردش مالی بالایی دارد. بنابر بررسی‌های صورت گرفته در بازار ایران ۳۵ میلیون مسافر وجود دارد که سفر می‌کنند و برای اقامتشان هزینه پرداخت می‌کنند. بیش از ۳ هزار آژانس مسافرتی در این حوزه فعال هستند و بیش از ۶۰ هزار اقامتگاه در این حوزه در سراسر کشور خدمات ارائه می‌کنند. ارزش این بازار بیش از ۳۰۰ هزار همت است.

محصول جدید سفر مارکت به نام ایوا یک نرم‌افزار هوش‌مصنوعی با قابلیت ارائه بهترین انتخاب برای کاربران است. ایوا می‌تواند تعامل صوتی و نوشتاری داشته باشد و بر روی چهار زبان آن کار شده‌است و تمام اطلاعات بازار را در اختیار دارد. در حال حاضر مشاور کاربران است و مانند یک کمک خلبان عمل می‌کند.

ایوا؛ محصول هوشمند بازار سفر ایران 

بنابر گفته مهدی نجفی، مدیرعامل سفرمارکت، مزیت رقابتی ایوا، پیشرو بودن آن است. اولین محصولی است که در این حوزه وارد می‌شود. محصولی کاربردی است. مبتنی بر مدل بازارگاه و براساس منافع مخاطب است و استفاده از آن راحت است.

براساس مدل بازارگاه، ایوا داده‌های بازار را مورد مقایسه قرار می‌دهد و بهترین گزینه را برای مخاطب ارائه می‌کند. از آنجا که امکان مقایسه دارد برای کاربران جذاب است و رقابتی که بین ارائه‌دهندگان خدمات در آن فضا است، منجر به خریدی با بهترین قیمت می‌شود.

در حال حاضر ایوا در قسمت پروازها آماده ارائه خدمات است و بخش تور آن در بهمن ماه و هتل و اقامتگاه در اسفند ماه بهره‌برداری می‌شود.

ایوا به محض دریافت درخواست مبدا و مقصد را شناسایی می‌کند و تاریخ سفر را در نظر می‌گیرد و در وهله اول هوا را در مقصد بررسی می‌کند و گزارش آن را به شما ارائه می‌دهد و تا سه روز بعد و قبل از تاریخی که درخواست کردید، پروازها را ارائه می‌کند و ارزان ترین آنها را به شما پیشنهاد می‌کند.

ایوا؛ محصول هوشمند بازار سفر ایران 

هر روز قدرت خرید در حال کاهش است

مهدی نجفی، مدیرعامل سفرمارکت در پاسخ به پرسش خبرآنلاین، مبنی بر اینکه چشم‌انداز هوش‌مصنوعی در ایران با توجه به زیرساخت‌های اینترنت و کیفیت و سرعت ایران چگونه است؛ گفت:« در این ۲۷ سالی که من در بازار هستم، هیچ گاه قدرت خرید مخاطب تا این اندازه پایین نبوده‌است. ما در بازاری هستیم که هر روز قدرت خرید کاهش پیدا می‌کند. با این وجود که در زمینه تکنولوژی با مشکل مواجه هستیم اما باید گفت که مصرف کننده به هر حال راه خود را پیدا می‌کند. یکی از راه‌هایی که ما خودمان را با دیگر کشورها مقایسه می‌کنیم میزان دسترسی به خدمات و استفاده از تکنولوژی است و با توجه به فضایی که وجود دارد تا جایی که می‌توانیم تلاش می‌کنیم که ادامه دهیم چون نمی‌توانیم برای ترس از مرگ خودکشی کنیم. اسناد بالا دستی این را می‌گوید که سرعت اینترنت باید ده برابر شود و تا ۵ سال آینده همه روستاها هم مجهز به اینترنت شوند، اما کدام اینترنت مشخص نیست. چون حوزه تخصصی مسئولان تغییر مفاهیم است.»

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا نباید مدیران استارتاپ‌ها درخواست همگانی برای بهبود وضعیت اینترنت به وزارت ارتباطات ارسال کنند؛ گفت:« من فکر نمی‌کنم با درخواست دادند مشکلی حل شود. مسئله‌ای که وجود دارد این است که در لایه مسئولین ما هیچ اعتقادی به این ماجرا وجود ندارد که استارتاپ‌ها نقش مهمی در اقتصاد کشور دارند.»

۲۲۷۲۲۷


منبع: https://www.khabaronline.ir/news/1846861/%D8%A7%DB%8C%D9%88%D8%A7-%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%D9%81%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *