ای کاش هر بازی سیستم کارتی ساب پار پول داشت

من گزینه های موج دوم XCOM را تقریباً به اندازه خود XCOM دوست دارم، که بسیار زیاد است. Second Wave مجموعه ای از انتخاب های طراحی است که به XCOM: Enemy Unknown اضافه شده است تا بازی را سخت تر، کمتر قابل پیش بینی تر کند و کمی عجیب تر کند. با این حال، همه اینها به صلاحدید بازیکن است. موج دوم قدرت زیادی در دستان بازیکنان قرار داد.

قدرت‌هایی مانند Damage Roulette که دقیقاً همان کاری را انجام می‌دهد که به نظر می‌رسد: سلاح‌ها به طور ناگهانی آسیب‌های مختلفی را وارد می‌کنند. در همین حال، New Economy، کاری بسیار مشابه برای تأمین مالی XCOM انجام داد – ممکن است مبالغ هنگفتی از شورا دریافت کنید، و سپس ممکن است تقریباً فایل فشرده دریافت کنید. در جاهای دیگر، Not Created Equally به تازه‌کارها مجموعه‌ای تصادفی از آمارهای اولیه داد، که تأثیر شگفت‌انگیزی بر بازی، لحظه به لحظه گذاشت. رو به جلو و بیرون – اینها فقط سه گزینه اولی هستند که موج دوم ارائه شده است.

فکر می‌کنم موج دوم را دوست دارم نه فقط به این دلیل که عاشق هرج و مرج هستم، بلکه به این دلیل که بخش عجیب و غریبی از من می‌خواهد یک بازی بی‌رحمانه‌تر باشد. من موج دوم را دوست دارم زیرا پیشنهاد آن به بازیکن یک تعریف عالی است. موج دوم نشان می دهد که شما بازیکنی با خلاقیت و توجه به جزئیات هستید. شما تا آرنج در آشپزخانه با سس اسپاگتی هستید. یادداشت‌های Post-it را در مورد پروژه‌های هک زیستی خانگی برای خود می‌گذارید و ترجمه‌های خود را از آثار کلاسیک انجام می‌دهید. هیچ‌کدام از این‌ها از راه دور در مورد من صادق نیست، اما من می‌خواهم که حقیقت داشته باشد، و دست‌وپنجه نرم کردن با موج دوم باعث می‌شود من احساس کنم کمی حساس‌تر، کمی جزئیات‌گراتر هستم. چیزهای زیبایی است

و این هفته وقتی بازی کردم به موج دوم فکر کردم استخر ساب پر، که یک بازی بسیار متفاوت از XCOM است و ترکیبی هیجان انگیز از استخر و گلف است که در آن توپ ها را دور میز می کوبید و سعی می کنید آنها را به سوراخ ها بکشید. Subpar Pool چیزهای زیبایی است و هر چه بیشتر بازی می کردم بیشتر به سیستم کارت آن کشیده می شدم.


استخر ساب پر.

سیستم کارت آن جادوی مناسبی است. اساساً در حین بازی قفل متغیرهای بازی را در قالب این کارت ها باز می کنید. آنها ممکن است یک نوع توپ جدید را برای میز ارائه دهند – توپی که به دنبال کیوبال است، یا یک توپ واقعا غول پیکر که آهسته تر حرکت می کند، یا توپی که به دو قسمت تقسیم می شود یا توپی که متلاشی می شود. به همین ترتیب، آنها ممکن است تغییراتی در قوانین اساسی ارائه دهند. آنها ممکن است توپ های بیشتری را به داخل پرتاب کنند یا میزهای بزرگتری را برای بازی در اختیار شما قرار دهند. آنها ممکن است شما را مجبور کنند که در یک محدوده زمانی معین به نوبت بپردازید، فشار و احساس وحشت را بالا می برند و شما را برای اشتباهات اجباری خنده دار آماده می کنند.

این بسیار دوست داشتنی است، و یک سیستم بازگشایی عالی برای شکل دادن به بازی است. اما بیشتر از آن، من نحوه اجرای آن را دوست دارم. شما می توانید تعدادی کارت مختلف را همزمان در بازی داشته باشید، بنابراین تشویق می شوید که بازی را در جهات مختلف به طور همزمان تغییر دهید.

نتیجه نهایی کمی من را به یاد بازی Skyrim با اضافه شدن حالت‌های تصادفی می‌اندازد. شما در یک مسابقه بارگیری می کنید و نمی دانید با چه چیزی روبرو خواهید شد. چند بار آشفتگی کامل داشتم که در آن کارت‌ها را به‌طور تصادفی انتخاب می‌کردم، اما شروع کردم به جستجوی چند مورد دلخواه در آن‌ها و جستجوی هم‌افزایی و ترکیب‌ها.

خیلی زود، من تا آرنجم در سس اسپاگتی بودم. حالا، دلیلی برای این وجود دارد: استخر ساب‌پار حتی برای افرادی مثل من خیلی راحت است که سرشان را دور بزنند، بنابراین موانع برای پیچاندن متغیرها بسیار کمتر است. اما با این وجود، فقط داشتن این گزینه ها در بازی – به عنوان کارت، به عنوان ضامن در موج دوم، آن را بسیار قابل دسترس تر می کند. من مدها را دوست دارم، اما از آنها نیز می ترسم، زیرا می دانم که بی کفایتی من در مورد مسائل فنی می تواند منجر به مشکلات واقعی شود. من از شکستن چیزها و ناتوانی در تعمیر آنها می ترسم. اما قرار دادن لایه ای از انتخاب های مد مانند در اختیار بازیکنان و انجام آن در دنیای خود بازی؟ این به من امکان دسترسی به دنیایی را می‌دهد که معمولاً از آن محروم هستم.

کاش بازی های بیشتری این کار را می کردند. تا حدی به این دلیل که به سادگی آنها را بازیگوش تر می کند – هنگامی که یک بازی یک حالت بزرگ را اضافه می کند یا هر چیزی که می توانید بگویید طراحان آن خودشان را خیلی جدی نمی گیرند. اما مهمانی هم می‌زنید، زیرا باعث می‌شود بیشتر در مورد آنها به عنوان یک بازی فکر کنم، و به من اجازه می‌دهد تا ورای چیزهای سطحی را به دنیای قوانین و پیامدها، محدودیت‌ها و فرآیندهای فکری که همه چیز را هدایت می‌کنند، ببینم. ریچارد فاینمن – فکر می‌کنم او بود – گفت باید بتوانید یک ایده را برای کسی توضیح دهید تا بتوانید واقعاً بگویید که آن را درک می‌کنید. من تعدادی از بازی ها را برای مردم توضیح داده ام در حالی که فقط از نظر درک آنها می نویسم. اما بازی‌هایی که به من اجازه می‌دهند تا خودم کمی با قوانین مداخله کنم – بدون نیاز به دانستن کد یا چیز وحشتناکی مانند آن، دستکاری کنم و ببینم چه اتفاقی می‌افتد؟ اینها بازی هایی هستند که به دوستان قدیمی تبدیل می شوند. زیرا آنها نشان می دهند که تغییر پارامترها شاید جایی است که عمیق ترین بازی ها پیدا می شود.


منبع: https://www.eurogamer.net/i-wish-every-game-had-subpar-pools-card-system

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *